Nawyki za kierownicą dziedziczymy po rodzicach
Ford sprawdził, kto ponosi odpowiedzialność za nawyki za kółkiem u młodych ludzi. W USA przeprowadzone badanie na 900 osobach w wieku od 9 do 19 lat. Wyniki okazały się zaskakujące.
Złe nawyki za kierownicą? Zapewne po mamie lub tacie! |
![]() |
fot. Motocaina
|
Jak wynika z badań, 95 procent dorosłych twierdzi, że świecą dobrym przykładem swoim pociechom, lecz nastolatkowie uważają inaczej: aż 82% potwierdza, że było świadkami niebezpiecznej jazdy ich rodziców, wymieniając m.in. prowadzenie rozmów przez telefon, pisanie smsów w czasie jazdy, czy przekraczanie prędkości.
Zatrważające jest też to, że 66 procent amerykańskich nastolatków, którzy są już kierowcami, przyznaje się do powielania negatywnych zachowań swoich opiekunów. Jednocześnie większość rodziców uważa, że chętnie wysłałaby swoje pociechy na kursy doszkalające, lecz tylko jedna piąta decyduje się podjąć takie działanie.
Ford myśląc o swoich przyszłych kierowcach stworzył program dla nastolatków „Driving Skills for Life”, mający na celu za pomocą nowych technologii polepszyć bezpieczeństwo młodych kierowców. Według NHTSA (organizacji amaerykańskiej badającej bezpieczeństwo na drodze), aż 2300 osób w wieku 15-20 lat straciło życie w USA w 2009 roku, a blisko 200 000 młodych kierowców zostało rannych w wypadkach samochodowych. NHTSA podkreśla, że przyczyną w 80 procentach wypadków wśród młodych osób było rozkojarzenie spowodowane korzystaniem z telefonów, jedzeniem posiłków czy prowadzeniem rozmów z współpasażerami podczas jazdy.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: