Ford chce zadbać o bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów – film
Ford rozpoczyna badania nad jednym z pierwszych na świecie modeli cyfrowych - ludzkiego dziecka, które pewnego dnia mogą posłużyć do komputerowych testów zderzeniowych mających na celu badanie przyszłych technologii bezpieczeństwa.
Jako jeden z pierwszych na świecie producent marki Ford rozpoczął prace badawcze w celu stworzenia cyfrowego modelu ludzkiego ciała – dziecka z bardziej realistyczną kreacją struktury szkieletu, narządów wewnętrznych i mózgu – w celu zwiększenia efektywności przyszłych badań nad bezpieczeństwem. |
fot. Ford |
Budowa cyfrowego manekina nie jest prosta. Prace producenta marki Ford nad stworzeniem modelu odzwierciedlającego ciało dorosłego człowieka trwały ponad rok. Żeby dobrze zrozumieć istotę działania manekina, trzeba wiedzieć, że ich zadaniem jest mierzenie wpływu siły uderzenia na ciało człowieka. To pozwala badaczom zrozumieć i poprawić skuteczność systemów mocowania.
Cyfrowy model posiada dziesiątki czujników umieszczonych w głowie, szyi, klatce piersiowej, rękach, brzuchu, miednicy, udach, dolnej części nóg, kostkach i stopach. Waga oraz wymiary manekina muszą być zbliżone do wymiarów statystycznego człowieka, aby jak najwierniej mógł odzwierciedlić ruchy poszczególnych części ciała podczas zderzenia.
Ciało dziecka znacznie bardziej narażone jest na liczne urazy, konieczne jest stworzenie jak najbardziej optymalnego modelu. W tym celu naukowcy Ford wykorzystując sieć globalnych kontaktów podpisali umowę z Uniwersytetem w Tianjin w Chinach, który poprzez współpracę z lokalnym szpitalem, ma zebrać i dostarczyć dane odnośnie geometrii ciała dzieci. Dzięki tym badaniom Ford chce lepiej przystosować swoje pojazdy pod względem ochrony małych pasażerów.
Najnowsze
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
To stały problem i rozterka kierowców samochodów, ale także motocyklistów i kierujących quadami. Czy można wjechać do lasu, skoro prowadzi przez niego droga, a na wjeździe nie ma żadnego zakazu. Takie miejsca są często pułapką na nieświadomych kierowców, ponieważ przepisy działają tu odwrotnie niż zwykle. -
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
-
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
Zostaw komentarz: