
Gosia Rdest na drugiej rundzie Mistrzostw Europy GT4
Gosia Rdest po miesiącu przerwy wraca za kierownicę wyścigowego Audi. Druga runda Mistrzostw Europy GT4 odbędzie się już w ten weekend. 5-6 maja kierowcy zmierzą się na brytyjskim torze Brands Hatch.
Czterdzieści sześć samochodów, dziewięćdziesięciu dwóch kierowców i jedna chęć zwycięstwa. Już w ten weekend druga runda GT4 European Series. Tym razem weekend wyścigowy będzie wyjątkowo intensywny, bo potrwa dzień krócej niż zazwyczaj – od soboty do niedzieli. Oznacza to aż dwa wyścigi jednego dnia. „Będzie intensywnie. Najgorętsza niedziela miesiąca. Nie mogę się doczekać” – mówi Gosia Rdest.
Gosia, startująca za kierownicą Audi R8 LMS GT4 w zespole Phoenix Racing, dzieli samochód z Cedrikiem Freiburghausem. Wyścigi GT4 trwają godzinę, a w połowie następuje obowiązkowa zmiana zawodnika. Gosia przyznaje, że początkowo współdzielenie samochodu było dla niej lekką trudnością, ale jak sama mówi „nauczyła się dzielić zabawkami”. „To, że jesteśmy we dwójkę oznacza podzielenie odpowiedzialności na pół. Sprawia też, że na połowę zdarzeń nie mam wpływu, mogę jedynie biernie patrzeć z boku. Na te pół godziny oczekiwania w garażu zmieniam się w najbardziej zagorzałego kibica. Emocje sięgają zenitu. Gdy w takiej sytuacji ogląda się na transmisji, że zmiennik popełnia błąd, naprawdę trudno jest zachować dystans. Nauczyłam się jednak przepracowywać te emocje. Na szczęście Cedric jest fajnym gościem z dużym doświadczeniem. Stanowimy całkiem zgrany zespół i umiemy ze sobą rozmawiać”. – komentuje Gosia.
Rozkład jazdy w Brands Hatch:
Sobota:
10.40 – 11.40 Wolny trening 1
14.00 – 15.00 Wolny trening 2
17.40 – 18.30 Kwalifikacje (20’/10’/20′)
Niedziela:
10.15 – 11.15 Wyścig 1
14.40 – 15.40 Wyścig 2
Kalendarz GT4 European Series 2018 przedstawia się następująco:
06 – 08.04. Zolder / Belgia
05 – 06.05. Brands Hatch / Wielka Brytania
22 – 24.06. Misano / Włochy
20 – 22.07. Spa-Francorchamps / Belgia
31.08. – 02.09. Hungaroring / Węgry
14 – 16.09. Nürburgring / Niemcy
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: