
Opel Insignia GSi – premiera w Polsce
Krajowa premiera Opla Insignii GSi odbędzie się tuż po niedawnym światowym debiucie tego modelu na Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie. Polacy będą mogli się zapoznać z autem już w środę 22 listopada na IX Ogólnopolskich Targach Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market 2017, odbywających się na terenie hal EXPO XXI w Warszawie.
Po wprowadzeniu w tym roku na polski rynek kolejnych wersji swojego flagowego modelu Opel nie zwalnia tempa. Nowa Insignia to jeden z kluczowych aut w gamie marki, a odmiana GSi uchodzi za sportową i jest dedykowana kierowcom, którzy oczekują od auta czegoś specjalnego. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się jeszcze w listopadzie.
Insignia GSi kontynuuje długą tradycję sportowych Opli z oznaczeniem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2‑litrowy 16‑zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125‑konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100‑konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią (jak na razie!) była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku.
Nowy model jest napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym. 2‑litrowa jednostka rozwija moc 260 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Czterocylindrowy silnik współpracuje z nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Biegi można zmieniać także za pomocą manetek przy kierownicy, a w automatycznych trybach Standard i Sport kierowca może nawet określić punkty zmiany przełożeń. Oprócz 2‑litrowego silnika benzynowego w GSi będzie oferowany także nowy mocny silnik wysokoprężny.
Samochód jest wyposażony w sportowe zawieszenie, opony Michelin Pilot Sport 4 S na 20‑calowych kołach, potężne hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami, napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy.
Z zewnątrz auto wyróżniają duże, chromowane wloty powietrza z przodu i zgrabny spojler, a wewnątrz – skórzane, zintegrowane sportowe fotele (skonstruowane specjalnie na potrzeby wersji GSi), sportowa kierownica obszyta skórą i aluminiowe pedały.
Na stoisku firmy Opel w hali głównej będzie można zapoznać się również z pozostałymi tegorocznymi nowościami marki. Z pewnością dużym zainteresowaniem odwiedzających będą się także cieszyć, od niedawna dostępne na polskim rynku, pozostałe wersje nowej Insignii – Grand Sport oraz Sports Tourer. Opel zadbał też o atrakcje dla fanów modnych crossoverów, którzy będą mogli zobaczyć dwie najnowsze propozycje marki w tym segmencie rynku, czyli miejskiego Crosslanda X oraz kompaktowego SUV-a Grandlanda X. Odbędzie się także polska premiera luksusowego minibusa Opla – modelu Vivaro Tourer.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: