
Polska premiera Ducati 1299 Superleggera
W czwartek 20 lipca, na placu Bankowym w Warszawie, odbyła się premiera pięknej, mocnej, ale jednocześnie wyjątkowo lekkiej maszyny - Ducati 1299 Superleggera.
1299 Superleggera, zaprezentowany rok temu targach Eicma z Caseyem Stonerem za kierownicą, dziś świętuje swoją polską premierę. To superbike o masie zaledwie 156 kilogramów (167 kg z paliwem), którego silnik L-Twin z linii Superquadro (duża średnica tłoka i mały skok) o pojemności 1285 cm3 dysponuje mocą 215 KM przy 11000 obr./min. oraz 146,5 Nm momentu obrotowego osiąganego przy 9000 obr/min.
Motocykl został wykonany z wyjątkową dbałością o szczegóły. Szczególną uwagę zwrócono na ciężar użytych materiałów – producent dumnie wymienia wśród nich włókno węglowe, tytan oraz magnez. Zbiornik paliwa został wykonany z aluminium.
W istocie, dominującym tworzywem w 1299 Superleggera jest włókno węglowe, z którego została zbudowana samonośna rama (monocoque)*, wahacz oraz robiące ogromne wrażenie wizualne karbonowe koła marki BST z aluminiową piastą. Dodatkowo, ten lekki materiał możemy zobaczyć w owiewkach, błotniku i wszelkiego rodzaju osłonkach. Całość osadzono na oponach Pirelli Diablo Supercorsa SP. Motocykl wyposażono w zawieszenie Öhlins, hamulce Brembo (dwie tarcze 330 mm, klocki obsługuje pompa radialna, zakrętowy ABS – Bosch Cornering ABS), a dopełnienie stanowi wydech Acrapovica. Naszpikowano go również elektroniką. Jest tu układ kontroli trakcji (Ducati Traction Control EVO – DTC EVO) o dwóch trybach – pozwala na slajdy z szybciej pracującym tylnym kołem, by wkrótce uruchomić jeszcze jeden system, kontrolę slajdu (Ducati Slide Control – DSC), który umożliwia jeszcze bardziej profesjonalne powerslajdy – czasem obserwujemy takie patrząc na zawodników z MotoGP. Gdyby ktoś chciał poszaleć na kole, ma do dyspozycji Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO) – to kontrola uniesienia przedniego koła. Ani na światłach, ani na linii startu 1299 Superleggera może nie mieć sobie równych, jeśli kierowca uruchomi układ znany wcześniej z XDiavela – Ducati Power Launch (DPL). Na torze przyda się z pewnością kontrola hamowania silnikiem (Engine Brake Control – EBC) oraz możliwość zapisywania i odczytywania danych z GPS (Ducati Data Analyser+ GPS – DDA+ GPS).
Muszę przyznać, że Ducati 1299 Superleggera prezentuje się przepięknie! Czerwowo-białe malowanie, karbonowa rama, felgi, karbonowe dodatki, wraz ze zgrabną budową wydechu nadają tej sportowej maszynie estetycznej lekkości i sprawiają, że wygląda całkiem niepozornie, jak na ponad dwustu konnego, piekielnie szybkiego superbike’a.
Produkcja limitowana 1299 Superleggera liczy tylko 500 motocykli, a w Polsce dostępnych jest jedynie kilka sztuk. Cena wynosi 347 000 złotych.
Najnowsze
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Wyobrażasz sobie ładowanie elektryka na 500 km w czasie krótszym niż poranna kawa? Chińscy giganci właśnie tego dokonali - ich najnowsze baterie biją rekordy szybkości ładowania! -
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – relacja z hołdu bohaterom
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
-
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
Zostaw komentarz: