Polski debiut Mitsubishi Eclipse Cross
Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross zawitał do Polski podczas specjalnej, przedpremierowej prezentacji dla mediów na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu, w której wzięła udział ambasadorka marki Anna Cieślak.
Eclipse Cross, którego nazwa pochodzi od nazwy słynnego, wyścigowego konia* to – według producenta – SUV coupe i jest dopełnieniem dwóch pozostałych SUV-ów marki, ASX oraz Outlandera. Ma go wyróżniać nie tylko niebanalny wygląd, ale i zawieszenie pochodzące z Mitsubishi Lancera Evolution – układ kontroli napędu na 4 koła – Super-All Wheel Control. Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów odpowiadaja specjalna konstrukcja RISE rozpraszająca energię podczas zderzenia.
Uwagę najbardziej zwraca koncepcja optycznie dwudzielnej klapy bagażnika. Także wewnąrz jest nieco inaczej niż dotychczas – zastosowano podział funkcjonalny na górną, informacyjną część oraz dolną, wykonawczą. Zastosowany po raz pierwszy w modelu Mitsubishi wyświetlacz przezierny HUD prezentuje w polu widzenia kierowcy najważniejsze informacje. Na wielkopowierzchniowych elementach zastosowano miękkie materiały; połączono je kontrastowo z mocnymi akcentami. Eclipse Cross oferuje kierowcy i pasażerom pełną łączność elektroniczną ze światem zewnętrznym, integrację systemów operacyjnych smartfonów oraz innych urządzeń przenośnych i przyjazne metody użytkowania tych rozwiązań – jak choćby wyświetlacz dotykowy czy touchpad.
Pod maską pojawi się nowy silnik benzynowy 1.5 l dostępny w połączeniu z nowym wcieleniem manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów lub z przekładnią CVT o predefiniowanych 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport. W gamie znajdzie sie też zmodernizowany Diesel 2.2 l seryjne łączony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Obie jednostki są turbodoładowane i mają bezpośredni wtrysk paliwa.
Każdy z silników w Eclipse Cross może być połączony z napędem tylko na oś przednią lub na obie osie. W tym drugim przypadku Mitsubishi szczodrze czerpało z doświadczeń gromadzonych przez 80 lat produkcji aut 4×4. Super-All Wheel Control (S-AWC) to mechaniczno-elektroniczny układ dający optymalną dystrybucję siły napędowej pomiędzy koła samochodu w oparciu o dane z układu aktywnej kontroli uślizgu i czujników umieszczonych w całym aucie (czujnika kąta obrotu kierownicy, czujnika przyspieszenia wzdłużnego, przyspieszenia bocznego, czujnika znoszenia, który zestawia rzeczywistą trajektorię ruchu auta z teoretyczną, prędkości, obciążenia itp.)
S-AWC ma zapewniać lepszą dokładność śledzenia toru jazdy na zakrętach, podwyższenie stabilności jazdy na wprost, stabilności przy zmianie pasa ruchu czy przy jeździe po nawierzchni o niskim współczynniku przyczepności, standardowo dzieląc moment napędowy na przednie i tylne koła w proporcji 80/20%, która może zostać błyskawicznie i stale zmieniana maksymalnie do 55/45% w trybie AUTO. Napęd może być przenoszony w trzech trybach wybieranych przez kierowcę – są to Auto, Gravel („szuter”) oraz Snow („śnieg”).
Zawieszenie kół w Eclipse Cross to kolumny MacPherson z przodu i układ wielodrążkowy z tyłu. Układ kierowniczy jest z elektrycznym wspomaganiem.
Na pokładzie auta znajdziemy m.in. system ograniczający skutki kolizji czołowych (oparty na obserwacji przedpola przez kamery oraz sensory radarowe), który ostrzega o ryzyku kolizji, ogranicza jej skutki, a nawet potrafi jej zapobiec dzięki funkcji automatycznego hamowania awaryjnego; system informujący o niezamierzonej zmianie pasa, o obecności innego użytkownika drogi w martwym polu lusterek, o ruchu poprzecznym za samochodem. Mamy tu adaptacyjny tempomat z automatycznym utrzymywaniem bezpiecznego odstępu od poprzednika, a także automatyczne sterowanie przełączaniem między światłami mijania i drogowymi, elektryczny hamulec postojowy czy system kamer dookólnych, z których komputer komponuje na ekranie centralnym obraz pokazujący samochód „z lotu ptaka”.
Mitsubishi Eclipse Cross zadebiutuje w polskich salonach w grudniu tego roku.
* Narodził się w XVIII wieku podczas zaćmienia słońca i wygrywał wszystkie gonitwy z kilkunastometrową przewagą. Szacuje się, że geny tego niezwyciężonego czempiona można obecnie znaleźć u 85% koni wyścigowych na świecie.
Najnowsze
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Majówka to czas wyjazdów, a według stereotypów także grillowania. Grill zaś często kojarzy się z zimnym piwem, czyli sposobem na orzeźwienie niedostępnym dla kierowców. Problem można rozwiązać, wybierając piwo bezalkoholowe, ale czy naprawdę można je bez obaw wypić, a potem siadać za kierownicę? -
Włączasz w aucie nawigację w telefonie? Policjant chętnie wlepi ci mandat i 12 punktów
-
Policja zagląda do samochodów i zadaje jedno pytanie. Zła odpowiedź to 3000 zł mandatu
-
Prowokuje innego kierowcę, a gdy tamten reaguje agresywnie, zaczyna lamentować, że dzieci wiezie
-
Typowe błędy w używaniu klimatyzacji. Albo nie ochłodzi, albo sobie zaszkodzisz
Zostaw komentarz: