Pancerny Jaguar mocniejszy od Rosomaka
Jaguar wprowadza na rynek pancerną wersję swojego nowego luksusowego samochodu XJ. Wersja Sentinel oficjalnie zostanie zaprezentowana w Moskwie w 2010 roku na International Motor Show i w niektórych kwestiach jest bardziej odporna niż transporter opancerzony Rosomak!
![]() |
fot. Jaguar
|
Nowy Sentinel jest praktycznie nie do odróżnienia od standardowego modelu XJ, a jednocześnie ma specjalny pakiet zbrojenia, który przewiduje ochronę pasażerów do poziomu ochrony balistycznej B7 (czyli zabezpiecza przed ostrzałem z ostrej amunicji np. AK-74) i chroni pasażerów przed zdetonowanym w pobliżu pojazdu ładunkiem wybuchowym o wadze 15 kg! Dla porównania wzmocniona wersja Rosomaka – samochodu pancernego używanego między innymi przez Wojsko Polskie – zapewnia ochronę załodze przy najechaniu kołem na ładunek o masie tylko 10 kg TNT.
– Jaguar XJ w wersji Sentinel to doskonała oferta dla członków rządów, organizacji i osób prywatnych, którym niezbędna jest najlepsza ochrona i najwyższy poziom bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zastosowaniu zaawansowanych technologii oraz luksusowym wykończeniu wnętrz – powiedziała Karolina Sobkowiak, Jaguar Brand Manager.
Kompleksowy system zbrojenia podniósł masę całego samochodu aż do 3300 kilogramów. Pancerz zbudowany jest ze specjalnej stali o dużej wytrzymałości z dodatkiem kewlaru. Konstrukcja Sentinel oparta jest na wydłużonym rozstawie osi XJ, a napędzana przez jednostkę benzynową 5,0 l V8 o mocy 385 KM z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Auto przyspieszado setki w 9,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 195 km/h. Znaczna masa wymusiła użycie najwytrzymalszych hamulców, zastosowany system pochodzi od najmocniejszej 510-konnej wersji Jaguara XJ Supercharged. Samochód wyposażono w system Adaptive Dynamics, aby sprostać wzrostowi masy pojazdu. Specjaliści Jaguara tak dostroili zawieszenie, że pancerny model był podobnie zwinny i zwrotny co „cywilna” wersja XJ.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: