
Europejski Dzień Bez Samochodu – rowerzyści to też kierowcy
Dwie trzecie rowerzystów to kierowcy samochodów! Tak wynika z największego w Polsce badania opinii rowerzystów. W ramach kampanii społecznej „Kręć Kilometry” swoje opinie wyraziło już ponad 20 tysięcy użytkowników dwóch kółek. Europejski Dzień Bez Samochodu to okazja, by zwrócić uwagę, na to jak wiele łączy rowerzystów i kierowców.
Od maja br. w ramach kampanii „Kręć Kilometry” Fundacja Allegro All For Planet przeprowadza wśród cyklistów szczegółową ankietę dotyczącą infrastruktury rowerowej, poziomu bezpieczeństwa czy rodzaju aktywności rowerowych. Tak dużego badania opinii rowerzystów w Polsce jeszcze nie było. Dlatego jego wyniki w wielu obszarach mogą być wyjątkowo interesujące.
Klasyczny podział Polaków na rowerzystów i kierowców to mit. W większości to te same osoby. Liczby pokazują, że wśród badanych rowerzystów aż 63,9% to kierowcy.
– Kierowca samochodu to w naszym badaniu osoba korzystająca z auta co najmniej kilka razy w miesiącu. Najwięcej takich osób wśród rowerzystów jest w Gorzowie Wielkopolskim (78,6%), Opolu (70,9%) i Kielcach (70,0%). Najmniejszy odsetek kierowców wśród rowerzystów jest w Krakowie (52,2%), Łodzi (52,8%), Białymstoku (52,9%) – mówi dr Andrzej Siatkowski z Centrum Badań Stosowanych.
Co jeśli nie rower?
Z tego samego badania wyczytać można, jeśli rowerzyści rezygnują z jazdy na swoich dwóch kółkach, to:
- komunikację miejską wybierają najczęściej w Warszawie (63,7%)
- z jazdy swoim samochodem najczęściej korzystają w Gorzowie Wielkopolskim (78,6%)
- na spacer idą najczęściej w Opolu (84,6%)
Skoro większość rowerzystów to także kierowcy, to obchodzony 22 września „Dzień bez samochodu”, będzie dobrą okazją, by zostawić auto w garażu. Można przy okazji wspomóc swoje miasto w rywalizacji o nowe parkingi rowerowe. Do końca września trwa bowiem kampania „Kręć Kilometry”, w której 20 miast wygra łącznie 300 stojaków! Decyduje dystans przejechany przez mieszkańców na rowerach.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: