Inauguracja projektu BMW OperaLab
BMW, teatr i opera? Czemu nie? OperaLab to interdyscyplinarny projekt Teatru Wielkiego-Opery Narodowej i BMW Group Polska. Jego założeniem jest stworzenie miejsca, która ma być jednocześnie galerią i platformą kulturalno-badawczą.
fot. materiały organizatorów
|
Od baletu i opery po architekturę i design – różne wizje sztuki łączą się w projekcie OperaLab w jedno. Młodzi polscy twórcy otrzymają potrzebne im wsparcie, w ramach projektu będą też organizowane warsztaty, konkursy i wystawy.
Pierwszą fazą OperaLab jest konkurs pod hasłem „Projektowanie tożsamości/Tożsamość projektowania”. Jego celem jest zaprezentowanie najnowszych przykładów projektowania wzorniczego i architektonicznego w kontekście przestrzeni Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.
W kategorii architektura konkurs dotyczy projektu pawilonu, który będzie mobilną przestrzenią do realizacji takich aktywności, jak wystawy, projekcje filmowe, prezentacje baletowe i operowe, koncerty czy panele dyskusyjne. W kategorii design przedmiotem konkursu będzie zaprojektowanie dwóch produktów z linii sygnowanej marką̨ OperLab. Projekty mają odnosić się do tożsamości marek Teatru Wielkiego – Opery Narodowej i BMW. Materiałem do inspiracji i punktem odniesienia przy projektowaniu produktów będą elementy architektury, wyposażenia wnętrz, historii samego budynku Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz projekty BMW Group.
Do jury zaproszeni zostali eksperci z dziedziny architektury i wzornictwa. Honorowym przewodniczącym jury jest dyrektor naczelny Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Waldemar Dąbrowski. Projekty konkursowe można zgłaszać do początku grudnia tego roku. W połowie grudnia wyniki zostaną ogłoszone. Zwieńczeniem konkursu będzie wystawa nagrodzonych projektów. Wystawę będzie można oglądać w pierwszych miesiącach 2013 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: