
Porozmawiasz z motocyklem Kawasaki
Kawasaki pracuje nad technologią, która pozwoli kierowcy na porozumiewanie się z motocyklem.
Japoński producent motocykli pracuje nad rozwiązaniem podobnym do Siri znanego z telefonów Apple. Sterowana głosem funkcjonalność pozwala np. sprawdzić pogodę, zamówić stolik w restauracji lub uruchomić wybraną funkcję w telefonie. Podobne rozwiązanie pojawi się w motocyklach Kawasaki.
Kierowca będzie mógł wydawać polecenia głosowe, a komputer nauczy się jego preferencji i na ich podstawie sam dostosuje różne ustawienia. Technologia będzie oparta o rozwiązanie „Kanjo Engine”, które nawiązuje do emocji. Przy pomocy głosu będzie można zmieniać ustawienia takie jak mapy silnika, zawieszenia czy elektroniki.
System ma działać również w drugą stronę. Motocykl będzie wysyłał komunikaty głosowe do kierowcy. Ich tematyka będzie różna. Mogą na przykład zawierać wskazówki dotyczące bezpiecznej jazdy. Dysponując dostępem do olbrzymiej bazy danych analitycznych zawieszenia i innych parametrów przechowywanych w chmurze Kawasaki oraz olbrzymiej ilości informacji z Internetu, system będzie proponował kierowcy wskazówki zwiększające radość z jazdy i bezpieczeństwo, adekwatnie do różnych warunków i sytuacji drogowych oraz będzie aktualizować rozmaite ustawienia motocykla, dopasowując je do doświadczenia, umiejętności i stylu jazdy kierowcy.
W nowych motocyklach pojawią się innowacyjne systemy analizy stanu emocjonalnego oraz komunikacji w języku naturalnym*1. AI będzie rozpoznawać intencje i kierowcy na podstawie ustnych wypowiedzi czy poleceń. Umożliwienie komunikacji między kierowcą a motocyklem na takim poziomie zrozumienia otworzy nowe drzwi do niespotykanych dotychczas wrażeń z jazdy.
Motocykle Kawasaki są konstruowane zgodnie z filozofią RIDEOLOGY*2, w której kierowca zawsze jest na pierwszym planie.
*1 Forma sztucznej inteligencji umożliwiająca komunikację między człowiekiem i maszyną przez nadanie maszynie cech żywej istoty, która potrafi rozpoznawać emocje rozmówcy na podstawie intonacji głosu. Platforma jest obecnie opracowywana przez cocoro SB Corp. należącą do SoftBank Group.
*2 Ukierunkowana na kierowcę filozofia projektowania Kawasaki, RIDEOLOGY, opiera się na wykorzystaniu wszelkich dostępnych możliwości do tworzenia produktów łączących moc z łagodnością, radość z jazdy i pełną kontrolę w każdej sytuacji.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: