Jeszcze tylko jeden dzień testów
Przedsezonowe testy zespołów F1 nigdy nie dają wyraźnych wskazówek co do tego, który team okaże się najlepszy w trakcie Mistrzostw. Podczas ostatniej czterodniowej sesji przed pierwszym wyścigiem z dnia na dzień zmienia się czołówka zawodników. W sobotniej próbie najszybszy okazał się Nico Rosberg z zespołu Mercedes GP.
Nico analizuje… |
fot. Mercedes GP
|
Najszybsze okrążenie jakie wykonał Niemiec było nieco wolniejsze od okrążenia Nico Hulkenberga z teamu Williams wykonanego wczoraj. Po deszczowych testach w Jerez, Barcelona przez dwa dni była bardziej życzliwa dla zawodników. Niestety, dzisiaj, opady pojawiły się ponownie na kilka godzin nad hiszpańskim torem. Rosberg przejechał także największą liczbę okrążeń. Jeszcze wczoraj Michael Schumacher powątpiewał, że Mercedes jest gotowy, aby wygrywać. Dzisiaj jego kolega z zespołu był już w znacznie lepszym nastroju – Nie wykorzystaliśmy jeszcze wszystkich możliwości naszego samochodu, ale zrobiliśmy krok we właściwym kierunku. Dokonaliśmy kilku poważnych zmian dzisiaj rano, których owocem była poprawa osiągnięć. Dzięki temu, że inne zespoły wykonywały także długie przejazdy mogliśmy porównać nasze rezultaty. Mamy jeszcze wiele do zrobienia, ale jesteśmy w dobrej kondycji.
Nieco gorzej niż podczas ostatnich prób spisywał się dzisiaj zespół Petera Saubera. Jak stwierdził Kamui Kobayashi, byłoby lepiej wykonywać długie przejazdy w lepszych warunkach atmosferycznych, ale z drugiej strony opady, które pojawiły się w trakcie sesji, a tym samym zmiany opon zmusiły zespół do podjęcia ćwiczeń sprawności i komunikacji w trakcie pitstopów.
Zespół Virgin Racing ponownie miał dzisiaj problemy techniczne. Najpierw związane one były ze skrzynią biegów, co opóźniło rozpoczęcie prac rano. Po przerwie w połowie dnia okazało się, że pojawiły się kłopoty dotyczące systemu paliwowego i mechanicy musieli wymienić silnik.
Niedziela będzie ostatnim dniem testów przed pierwszym wyścigiem sezonu 2010 w Bahrajnie.
Nieoficjalne czasy, sobota, 27 luty 2010, Brcelona:
1. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:20.686, 128 okrążeń
2. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:21.413, 106 okrążeń
3. Jenson Button, McLaren, 1:21.450, 105 okrążeń
4. Rubens Barrichello, Williams, 1:21.975, 101 okrążeń
5. Felipe Massa, Ferrari, 1:22.344, 115 okrążeń
6. Vitaly Petrov, Renault, 1:22.523, 68 okrążeń
7. Adrian Sutil, Force India, 1:22.606, 61 okrążeń
8. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:23.123, 51 okrążeń
9. Jarno Trulli, Lotus, 1:25.059, 102 okrążenia
10. Kamui Kobayashi, BMW Sauber, 1:26.216, 105 okrążeń
11. Timo Glock, Virgin, 1:26.305, 31 okrążeń
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: