Kolejny rekordowy rok dla motocykli
Rynek motocyklowy w Polsce cały czas rośnie. Na początku było to spowodowane możliwością wykorzystania prawa jazdy na samochód do jazdy motocyklem. Teraz doszła do tego zmiana przepisów homologacyjnych.
Już dawno na rynku jednośladów nie było tak dobrze jak teraz. Pod koniec zeszłego roku w samym grudniu odnotowano sprzedaż sześciokrotnie wyższą niż rok wcześniej. Według danych dostarczonych przez PZPM, w 2015 roku sprzedano prawie 23,9 tys. nowych motocykli. W porównaniu z rokiem poprzednim jest to wynik blisko dwa i pół raza większy. Wzrost sprzedaży dotyczy nie tylko motocykli, ale także motorowerów, gdzie popyt wzrósł pięciokrotnie i w sumie sprzedano 3,4 tys. jednośladów tego typu.
Takie poruszenie na rynku jest spowodowane zmianą przepisów homologacyjnych narzuconych przez Unię Europejską. Zgodnie z nim, od początku tego roku wszystkie nowo zarejestrowane motocykle i motorowery muszą posiadać automatyczny wyłącznik oświetlenia.
Mimo tego przez cały rok motocykle sprzedawały się bardzo dobrze. W dużej mierze dzięki możliwości prowadzenia jednośladu o pojemności do 125 cm3 posiadając jedynie prawo jazdy kategorii B. Dlatego jednoślady o pojemności do 125 cm3 były najlepiej sprzedającymi się maszynami. Ich udział w rynku wynosi teraz 74 procent. Większe motocykle, o pojemności powyżej 750 cm3 mają już tylko 13,7 udziału w rynku. Jeszcze kilka lat temu te tendencje były zupełnie odwrotne.
Najpopularniejszą marką w rankingu PZPM pozostał Romet sprzedający ponad 5,64 tys. nowych motocykli. Uzyskał wzrost w wysokości 218 procent. Na drugim miejscu znalazł się Junak (4,1 tys. sprzedanych), a trzecim Yamaha (1,97 tys.). W segmencie maszyn ciężkich liderem jest BMW (1,11 tys.) oraz Harley Davidson (prawie 0,6 tys.).
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: