Pierwszy bolid Virgin Racing
Niezbyt szczęśliwie, jak na zespół, który wierzy głęboko w technologię cyfrową, rozpoczęła się oficjalna prezentacja bolidu, która miała być dostępna on-line. Zawiodła właśnie technologia.
Wiemy już jednak jak wygląda bolid jednego z czterech nowych w tym sezonie zespołów. Samochód został przedstawiony światu poprzez stronę internetową teamu. Czerń i czerwień to kolory należącego do grupy firm angielskiego przedsiębiorcy Sir Richarda Bransona Virgin Racing.
Napędzany silnikiem Coswortha VR-01 jest pierwszym bolidem zaprojektowanym kompletnie przy zastosowaniu CFD – (computational fluid Dynamics) obliczeniowej dynamiki płynów, własnego systemu stworzonego przez Nicka Wirtha, szefa technicznego teamu. Miałem szczęście pracować z najlepszymi projektantami F1 i dokładnie zdaję sobie sprawę co potrzeba, aby odnieść sukces w tym sporcie. Kiedy obserwujesz, co osiągnęły dzisiejsze zespoły przy użyciu konwencjonalnych ale tym samym sprawdzonych metod, nie ma co się dziwić, że istnieje wiele sceptycyzmu co do użycia CFD. Absolutnie wierzę w proces projektowania cyfrowego i możliwość wykorzystania technologii obliczeniowej dynamiki płynów do testów na najwyższym poziomie, aby móc zademonstrować, że to odpowiednia droga dla F1.
Projekt Virgin został oficjalnie ogłoszony w grudniu 2009, kiedy Lucas di Grassi i Timo Glock zostali przedstawieni jako kierowcy zespołu. Pierwsze przejazdy odbywają się w tym tygodniu na torze Silverstone. Virgin zamierza dołączyć do innych zespołów, które będą odbywać testy w Jerez w przyszłym tygodniu.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: