1000 dościga modę – w barwach bieli
Moda na biały lakier na samochodzie zapanowała także wśród motocykli sportowych. Czołowi producenci pokusili się więc o dość ryzykowne w przypadku jednośladów malowanie. Oceniamy, którym wyszło to najlepiej w kategorii pojemności 1,0 litra.
Moda na lakier w kolorze białym lub perłowo-białym, która jakiś czas temu zagościła wśród gamy barw lakierów samochodowych dotarła w tym sezonie również do motocykli. Wśród czterech marek będących liderami w sektorze dwóch kółek pojawiły się w tym roku modele przybrane w nieznane dotąd kolory i wzory malowań. Hitem stała się biel na motocyklach o pojemności 1000ccm.
Honda CBR 1000RR Fireblade model 2008 |
![]() |
fot. Honda
|
Czy biało-czarna Honda nas uwiodła? Niezbyt. Przyzwyczajone do charakterystycznej barwy lub tej znanej z Honda Racing uważamy, że za dużo w tej konfiguracji powstaje szarości, która staje się nijaka, a motocykl przez to mało widoczny. Wygląd Fireblade zatem niczym nas nie zaskakuje, a przecież motocykl użytkowany przez kobietę powinien zwracać szczególną uwagę. Naszym zdaniem do modelu 2008 lepiej pasowałby np. lakier bordowy. W wydaniu na 2009 motocykl prezentuje się zdecydowanie lepiej, ponieważ postanowiono do białego „dorzucić” nieco czerwonego i niebieskiego lakieru rodem z HRC – Honda Racing.
Yamaha YZF-R1 model 2009 |
![]() |
fot. Yamaha
|
Dostępna w jednym malowaniu biała R1 występuje tylko w połączeniu z lakierem bordowym. I dobrze, bo prezentuje się nadzwyczaj urodziwie. Efekt takiego zestawienia jest wg nas rewelacyjny, przyciągający uwagę, a sam motocykl nabiera przez to unikalnego charakteru. Zwraca uwagę skrócona długość siedziska w porównaniu z modelem 2008, przez co maszyna intryguje proporcjami. Niestety z przodu nowy model R1 nie jest już tak agresywny jak poprzednik. Na niekorzyść stylistyczną wpływa mało atrakcyjny wzór soczewek, które nie każdemu mogą przypaśc do gustu. No ale przecież wiemy, że motocykla się nie ogląda, tylko się na nim jeździ…
Suzuki GSX-R1000 K9 model 2009 |
![]() |
fot. Suzuki
|
W porównaniu do zeszłorocznego modelu GSX-R, K9 wygląda blado. Bak pokryty białym lakierem praktycznie zlewa się ze srebrnymi elementami tj. rama, czy wydech. Całość konfiguracji kolorystycznej ratuje ciekawe, złote malowanie na felgach, które dodaje do zagubionejj gdzieś niestety, mało drapieżnej stylistyki odrobinę elegancji. Uważamy, że gdyby dorzucić do tego zestawu czarne lub grafitowe felgi, byłoby trochę bardziej „sportowo”. Na dodatek wydech nie prezentuje się imponująco, dlatego warto zainwestować w dedykowany i typowo sportowy np. Yoshimura.
Kawasaki Ninja ZX-10R model 2008 |
![]() |
fot. Kawasaki
|
Szkoda, że na owiewkach od silnika i dolnych elementach motocykla pozostała czerń. Idąc za przykładem konkurentów Kawasaki wyglądała by wówczas bardzo elegancko, a zarazem sportowo. Na pewno motocykl stałby się tym samym lepiej widoczny na drodze, a tak praktycznie jego dolna część zlewa się z kolorem asfaltu. Intrygującym i godnym pochwały zabiegiem stylistycznym w Ninja jest umiejscowienie kierunkowskazów na ramionach lusterek! Jednak naszym zdaniem i tak 1000 ze stajni Kawasaki najlepiej prezentuje się w zieleni lub w lakierze pomarańczowym.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: