Historia Sri Lestari, której motocykl odebrał zdrowie, ale i dał niezależność!
Sri wieku 23 lat doznała porażenia kończyn dolnych w wyniku wypadku motocyklowego. Dzięki temu doświadczeniu i specjalnie zbudowanemu motocyklowi, może pomagać innym niepełnosprawnym.
W 1997 roku jechała z kolegą motocyklem, była wtedy pasażerką. Dwa kilometry od domu, nagle z naprzeciwka na ich pas wjechała ciężarówka, motocyklista odbił w bok i oboje wylądowali w rowie. Przygoda ta skończyła się dla Sri trzema połamanymi kręgami, operacją i dwumiesięcznym pobytem w szpitalu. Kobieta straciła czucie w nogach i przez kolejne 4 lata wraz z rodziną walczyła o zdrowie rożnymi metodami, także alternatywnymi. Gdy pogodziła się z sytuacją, to jedynym jej marzeniem stała się – niezależność.
Zajmowała się rękodziełem, robiła koraliki i haftowała, a dom dostosowano do jej potrzeb i możliwości. W 2008 otrzymała od organizacji charytatywnej wózek inwalidzki, więc jeszcze bardziej zapragnęła pracować i wychodzić z domu, jak zdrowi ludzie. Na warsztatach dla niepełnosprawnych dowiedziała się, że niedaleko ktoś przerabia motocykle na potrzeby niepełnosprawnych. Do używanego motocykla dorabia platformę i dodatkowe koła, dodaje także ręczne sterowanie biegami. Z pomocą przyjaciół i dorabiając, zbierała grosz do grosza, a producent widząc jej zaangażowanie zaoferował zniżkę 50% na produkcję tego, przystosowanego pojazdu.
Od tamtej pory życie Sri kompletnie się odmieniło. W 2013 odwiedziła 21 miast na wyspie Jawa i Bali, by udowodnić, że nawet niepełnosprawna osoba z porażeniem może pozostać niezależna i podróżować dzięki motocyklowi. Odwiedzała niepełnosprawnych, studentów, pracowników socjalnych:
{{ vimeo(63991372) }}
Obecnie Sri jest pracownikiem socjalnym organizacji UCP Wheels for Humanisty, która pomaga ubogim niepełnosprawnym w zdobyciu środków na dobre wózki inwalidzkie, gdyż państwo oferuje zbyt mało wózków, a dzieciom przyznaje wózki dla dorosłych. Sama skorzystała z ich pomocy i postanowiła się jakoś odwdzięczyć. Może teraz pracować, przemieszczać się sama i być niezależna materialnie od swoich rodziców.
Codziennie pokonuje ok. 60 kilometrów w pracy na swoim, trójkołowym pojeździe, gdyż do jej zadań należy rejestracja i ocena pacjentów z porażeniem mózgowym, przybywających w swoich domach. Chętnie też odwiedza i motywuje innych chorych w wolnym czasie. Jej motocykl porusza się z prędkościami do 60 km/h i zwykle do domu Sri wraca po 18-stej:
Sri w styczniu zrealizowała ponad miesięczny projekt okrążenia Sumatry, a jej marzeniem pozostaje podróż Dżakarty na Bali, czyli 1212 kilometrów do pokonania. Organizacja UCP Wheels for Humanisty pracuje obecnie nad unowocześnieniem tego typu motocykla i przyspieszeniem jego produkcji (teraz 1 sztuka powstaje ok. miesiąc czasu).
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: