Nowy symulator Ferrari
Odkąd Robert Kubica startuje w królowej sporów motorowych, Formułę 1 oglądają miliony Polaków. Tylko garstka z nich miała okazję poczuć adrenalinę i przejechać się prawdziwym bolidem. Niestety, nowy Ferrari F1 Simulator został stworzony z myślą o profesjonalnych kierowcach.
![]() |
fot. Ferrari
|
Ferrari F1 Simulator został zaprezentowany w Maranello (siedziba koncernu) 22 grudnia. To najnowsze urządzenie przygotowane przez włoską markę, które składa się z repliki kokpitu, pięciu trójwymiarowych ekranów obrazujących tor wyścigowy, zapewniających kąt widzenia 180 st., 3500-watowego systemu dźwiękowego Dolby Surround 7.1 i 10 multiprocesorów z łaczną pamięcią 60 GB RAM, które dbają o perfekcyjne działanie systemu i realizm. Ten ostatni – zdaniem producenta – jest na bardzo wysokim poziomie i idealnie oddaje wszystkie szczegóły jazdy. Opinię wytwórcy potwierdza kierowca wyścigowy – Marc Gene, który rozpędził się symulatorem do 320 km/h.
Pierwszy kierowca, który testował symulator – Marc Gene. |
![]() |
fot. Ferrari
|
Symulator zbudowano przy wsparciu technicznym firmy Moog z aluminium i kompozytów tak, by oddawał wszelkie podobieństwa z modelem Ferrari F1 na 2010 rok. Jego instalacja wymaga więcej niż 10 kilometrów okablowania i zasilacza o mocy 130 kW. Do jego lokalizacji potrzebne jest dwupoziomowe pomieszczenie o powierzchni 180 m2, które pomieści także sterownię symulatora. Platforma zajmuje powierzchnię 8 metrów wzdłuż i wszerz oraz jest na 6 metrów wysoka.
Urządzenie jest bardzo ciężkie i solidne – platforma waży 2 tony, każdy siłownik sterowany elektronicznie po pół tony – całość osadzono na specjalnie zaprojektowanej bazie o masie 200 ton. Na razie symulator będzie udostępniany tylko dla profesjonalnych kierowców w ramach testów.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: