Touaregi wystartują w Dakarze
Po tegorocznym podwójnym zwycięstwie i historycznym pierwszym triumfie w Dakarze samochodu z silnikiem wysokoprężnym, Volkswagen po raz kolejny stawi czoło jednemu z największych wyzwań w międzynarodowym sporcie motorowym. Przypomnijmy, że tuż po zakończeniu tegorocznej edycji z udziału w tej imprezie wycofał się zespół Mitsubishi.
![]() |
|
Fot. VW
|
– Rajd Dakar 2009 bez wątpienia przyczynił się do zwiększenia popularności marki Volkswagen na całym świecie – wyjaśnił prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG podczas uroczystości z okazji zwycięstwa. -Udział w tej imprezie to również dobra inwestycja w przyszłość przedsiębiorstwa i dlatego zdecydowaliśmy się startować w Rajdzie Dakar także w 2010 roku.
Duet Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz zwyciężyli w Rajdzie Dakar 2009, jadąc Race Touaregiem z silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 280 KM. Podczas tego rajdu, rozgrywanego po raz pierwszy w Ameryce Południowej, Volkswagen odniósł podwójne zwycięstwo – na drugiej pozycji znaleźli się Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/RPA). W 2010 roku na trasy Argentyny i Chile wyjedzie ten sam zwycięski samochód – VW Race Touareg 2.
– Obok radości ze sportowego sukcesu również pozytywna reakcja mediów była czynnikiem, który wpłynął na naszą decyzję – powiedział dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen, odpowiedzialny również za rozwój techniczny oraz zaangażowanie w sport motorowy. – Nasze zwycięstwo w Dakarze po raz kolejny udowodniło, że pojazdy Volkswagena są w najwyższym stopniu niezawodne i innowacyjne technicznie. Szczególnie przy pracach związanych z rozwojem technologii TDI na potrzeby sportu motorowego zdobywamy wiele cennych doświadczeń, które przynoszą korzyść również naszym samochodom seryjnym.
![]() |
|
Fot. VW
|
Przygotowania do trwającego dwa tygodnie maratonu rajdowego, już się rozpoczęły. – Mamy doświadczony zespół, szybkich kierowców i niezawodne samochody, a więc wszystko, czego potrzebujemy, by walczyć w kolejnym Rajdzie Dakar i sięgnąć po zwycięstwo – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.


Zostaw komentarz: