Coraz mniej czasu
W Jerez zostało sześć zespołów, aby testować samochody przed sezonem 2009. Prace narazie zakończyły Renault i Force India.
Po wczorajszej dominacji Fernando Alonso, dzisiaj na hiszpańskim torze najszybszy okazał się Nick Heidfeld. Mimo silnego wiatru, wiejącego w porywach z prędkością 100 km/h, kierowcy starali się jak najlepiej wykorzystać ostatnią poranną sesję tej tury testów. Około 11:30, prawdopodobnie z powodu pogarszających się warunków atmosferycznych, pojawiła się czerwona flaga. Testy wznowiono jednak już po kilku minutach. Ferrari wprowadziło nowe elementy aerodynamiczne przedniej części bolidu. Drugi czas dnia Kimi Raikkonena wskazuje na to, że udoskonalenia sprawdzają się świetnie.
| Mark Webber, Red Bull |
![]() |
|
Foto: Red Bull
|
Zespołowi Red Bull przypadła dzisiaj w udziale ewaluacja opon Bridgestone przygotowywanych na sezon 2010. Pogoda rządziła się jednak swoimi prawami i poranne opady nie pozwoliły Markowi Webberowi na wyjazd z garażu aż do godziny 12:20. Aura krzyżowała wszystkim zespołom plany przez cały tydzień, mimo to w trakcie pięciu dni testów Mark i Sebastian Vettel pokonali 2000 km.
Lewis Hamilton przejechał dzisiaj tylko 58 okrążeń. O 15:21 jego bolid na wyjściu z czwartego zakrętu stracił przyczepność i uderzył tyłem w zabezpieczenia z opon. Na całe szczęście Anglik wyszedł z samochodu o własnych siłach i nic nie wskazywało na to, aby odniósł jakiekolwiek obrażenia.
Zespół BMW Sauber testował dziś ustawienia mechaniczne. Po sprawdzianie w Bahrajnie, w lutym, niemiecko-szwajcarska ekipa miała w Jerez możliwość analizy zachowania się samochodu na zupełnie mokrej nawierzchni. Jak zapowiedział dyrektor techniczny – Willy Rampf, w przyszłym tygodniu zespół będzie się koncentrować na kompletnych symulacjach wyścigu i ćwiczeniach obsługi podczas pit-stop.
Nieoficjalne czasy w Jerez:
1. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:20.052
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:20.404
3. Lewis Hamilton, McLaren, 1:21.272
4. Mark Webber, Red Bull, 1:22.219
5. Kazuki Nakajima, Williams, 1:22.226
6. Jarno Trulli, Toyota, 1:23.119
Ostatnia sesja testowa przed sezonem rozpocznie się w najbliższy poniedziałek, 9 marca na Circuit de Catalunya w Barcelonie.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: