ADM
Zwłaszcza w pojazdach wieloosiowych nieustanne przełączanie odpowiednich blokad jest uciążliwe i absorbujące dlatego wprowadza się systemy ADM.
ADM najwięcej korzyści przynosi w pojazdach wieloosiowych, pozwalajac kierowcy na czujną obserwację przedpola |
Fot. Producent |
Podczas jazdy w terenie może dojść do unieruchomienia pojazdu wówczas szukamy wyjścia z tej opresji. Pomocne mogą okazać się blokady mechanizmów różnicowych. Są one elementem mostów, który odpowiada z przekazanie odpowiedniego momentu obrotowego na koła osi w zależności od prędkości ich obracania. Najprostsze mechanizmy różnicowe to zespół czterech kół zębatych we wspólnej obudowie. Gdy blokada jest włączona, oba koła na osi są ze sobą połączone sztywno, ma to na celu polepszenie właściwości terenowych pojazdu, choć jedno z kół danej osi ma szansę na znalezienie solidnego punktu podparcia. To jedno koło może uratować pojazd z opresji.
Najczęściej włączenie blokad mechanizmów różnicowych wymaga zatrzymania się. Aby zapobiegać takim sytuacjom, firma Steyr wprowadziła pod nazwą ADM (Automatic Drive-train Managment) elektroniczny system, który steruje włączaniem tychże blokad. System czyni to automatycznie w oparciu o sygnału z czujników prędkości obrotowych kół. System wykorzystuje czujniki sytemu ABS. Włącznie blokad następuje automatycznie bez udziału kierowcy, bez potrzeby zatrzymywania się, w sytuacjach kiedy użycie blokad jest wskazane. Prócz polepszenia właściwości terenowych, ADM pozwala zredukować zużycie paliwa.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: