Znika WRC, będzie RC1 – zmiany w rajdach w 2014 roku

Z początkiem grudnia zapadły decyzje Światowej Rady Sportów Motorowych FIA, dotyczące przyszłego sezonu w rajdach samochodowych. Uwzględnione zostały niektóre propozycje zespołów rajdowych.

Regulacje dotyczące rozgrywania rajdów
Uwzględniając propozycje zespołów podjęto decyzję o kolejności startowej zawodników. Pierwszego dnia kierowcy priorytetu P1 i P2 wystartują zgodnie z aktualną klasyfikacją mistrzostw, natomiast drugiego i trzeciego dnia – stawka ta będzie startować odwrotnie względem klasyfikacji rajdu.

Załogi korzystające z systemu Rally 2 (kontynuujące rajd po wycofaniu) zostaną ustawione następnego dnia za kierowcami P1 i P2. Takie zmiany mają poprawić atrakcyjność widowiska. Zespoły nie muszą już nominować jednego, stałego kierowcy na cały sezon – wystarczy, że określą go na 10 rund.

Aby ułatwić promocję rajdów i zachować ich spójność wytyczony został stały harmonogram każdej rundy mistrzostw. Rajd WRC musi rozpocząć się w czwartek, a zakończyć do południa w niedzielę (w przypadku rund europejskich). Ostatnią próbą będzie widowiskowy i minimum 10-cio kilometrowy Power Stage. Jak wcześniej, trzech najszybszych kierowców na tym odcinku otrzymuje dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej (3-2-1).

Nowe nazwy klas, nowe puchary
Używana od wielu lat nazwa najpotężniejszej kategorii WRC zniknie, a zastąpi ją określenie RC1. Niższe grupy zostaną nazwane z użyciem liczb wyższych, czyli: RC2-RC5. Ma to na celu większe ujednolicenie nazewnictwa.

Zawodnicy punktujący w cyklach WRC, WRC2 i WRC 3 będą mieli specjalne naklejki identyfikujące na przednich szybach rajdówek.

W Rajdowych Mistrzostwach Europy wprowadzono nowe puchary: Puchar FIA ERC Producentów, Puchar FIA ERC Producentów 2WD oraz Puchar FIA ERC Producentów Samochodów Seryjnych. Punktowane będą po dwa najszybsze samochody danego producenta na rajdzie; zrezygnowano z tytułów w klasyfikacji teamów.

W ramach ERC odbędą się mistrzostwa juniorów, aby stworzyć młodym talentom drabinkę pomiędzy ERC a WRC. Seria dla kierowców do 25 lat ma być dostępna i opłacalna oraz ma obejmować samochody klasy R2. Przewidziano siedem rund, a w tym jedna szutrowa lub zimowa. Rajdowy Puchar Europy od przyszłego roku będzie nosił nazwę – European Rally Trophy.

Obrady FIA
fot. FIA

Najnowsze

Nowe ambasadorki komisji kobiet w FIA

Powołano dwie nowe ambasadorki komisji kobiet FIA. Są to: Hiszpanka Silvia Bellot, która jest komisarzem na wyścigach F1 i Brytyjka indyjskiego pochodzenia Leena Gade – inżynier samochodów Le Mans.

Ambasadorki mają za zadanie zachęcać więcej kobiet do działania i osiągania sukcesów w administracji, organizacji sportów motorowych, a także samych startów w różnych dyscyplinach sportu samochodowego.

Silvia Bellot, biorąc za wzór swojego tatę, od 16 roku życia zdobywała kolejne szczeble kariery w FIA. Kilka razy startowała za kierownicą w zawodach samochodowych, jednak rodzina sprzeciwiała się takiej pasji.

Potrzebę adrenaliny zaspokoiła pracując przy wielu seriach wyścigowych min. GP2, GP3, WSR, WRC i DTM. W 2011 rroku zadebiutowała przy organizacji wyścigu F1 w Istambule; teraz robi to regularnie. Jej praca stewarda została nagrodzona na Gali FIA w 2012 roku. Bellot jest także pierwszą absolwentką programu treningowego FIA dla stewardów F1.

Silvia Bellot odbiera nagrodę FIA
fot. FIA

Leena Gade pochodzi z Indii. Jej rodzice postanowili osiedlić się w Wielkiej Brytanii, aby dać szansę dzieciom na dobre wykształcenie. Nie ukierunkowali Leeny, więc nigdy nie usłyszała, że to, co chce robić – nie jest dla dziewczynek. W wieku 12 lat wiedziała, że chce być inżynierem, podobnie jak jej młodsza siostra Teena.

Pozostałe ambasadorki FIA poznasz tu.

Kończąc studia inżynierskie, siostry Gaade wysyłały setki aplikacji do zespołów sportów motorowych z prośbą o przyjęcie. Zaczynały pracę w roli mechaników. Dziś Leena jest szefem inżynierów Audi Sport Team w wyścigach endurance, a jej siostra Teena w Skoda Motorsport.

Leena Gade
fot. archiwum Leeny Gaade

Nowe ambasadorki i cała Komisja Kobiet FIA ma, nie tylko promować udział kobiet w sportach motorowych, ale pomagać wprowadzać do szkół programy edukacyjne: „F1 w szkołach” i „Formuła Student”. Na ich życzenie, FIA została sygnatariuszem Deklaracji Brighton z 1994 roku, która powstała przy okazji pierwszej konferencji, dotyczącej udziału kobiet w sporcie.

Najnowsze

Test Mazda 2 1.3l. 86 KM

Do redakcji trafiła 5-drzwiowa Mazda 2 z silnikiem 1.3 KM o mocy 86 KM, z 5-biegową, manualną skrzynią, w wersji wyposażeniowej Exclusive, cena egzemplarza testowego 53 400 złotych.

Najnowsze

Samochodowe łóżka i pokoje – Hotel V8

Spaliście kiedyś z samochodzie? Pewnie tak. Ale w klasyku Mercedesa, Volkswagena albo w Cadillacu? Jest pewien taki hotel...

W pewnym niepozornym, niemieckim mieście Böblingen, leżącym około 15 kilometrów od Stuttgartu, fani czterech kółek mogą znaleźć niezwykłe miejsce. A konkretnie… hotel. Jego osobliwość i specyfika nie są związane bynajmniej z liczbą gwiazdek. Co innego świadczy o jego unikalności…

Po pierwsze: lokalizacja
Hotel V8, bo tak się właśnie nazywa, położony jest na terenie ekskluzywnego muzeum motoryzacji Meilenwerk, mieszczącego się na miejscu najstarszego lotniska w obrębie regionu Badenia – Wirtembergia. Założycielami obiektu są Simeon Schad i jego żona Karen. Muzeum Meilenwerk dysponuje powierzchnią ponad 20 000 m² i można w nim zobaczyć klasyczne pojazdy, nowe modele samochodów i rzadkie okazy dawnej motoryzacji.

Ponadto, w budynku starego lotniska, znajdują się rozmaite sklepy, butiki, bary i restauracje oraz sale widowiskowe.

Samochodowe łóżka i pokoje – Hotel V8
fot. Hotel V8

Po drugie: wygląd i wyposażenie hotelu
Pokoje w hotelu V8, a jest ich 34, można podzielić na dwa typy. Pierwszy to model nowoczesny, modernistyczny, czyli niekonwencjonalne kształty, kolory i… szczypta ekstrawagancji.

Drugi wariant, bardziej nas interesujący, charakteryzuje się wystrojem opartym na motywach motoryzacyjnych. Goście mogą zdecydować się na jeden z dziesięciu apartamentów „tematycznych”.

Cały hotel V8 jest motoryzacyjny. Architektura i design już na pierwszy rzut oka kojarzą się z samochodami. Miłośnicy aut w stylu retro / vintage znajdą w wystroju coś dla siebie, podobnie jak fani szybkich, sportowych bolidów. Wszystko jest dopieszczone do najdrobniejszego szczegółu. Niektórzy opisują to miejsce jako wytwór prawdziwej sztuki.

Zainteresowani natrafią tu na pokoje „w klimacie”: wyścigów, tuningu, klasycznych aut, motoryzacji w filmach i tak dalej. Wszystko w luksusowym wydaniu.

Samochodowe łóżka i pokoje – Hotel V8
fot. Hotel V8

Jeśli więc marzy Wam się sen nie „o” a „w” w Mercedesie, Cadillacu lub Volkswagenie (w formie wygodnego łóżka) – to trafiliście na idealną propozycję. Dla tych najbogatszych i wymagających również znajdzie się coś specjalnego– ekskluzywny apartament o powierzchni 120 m², umieszczony w wieży (!), gwarantujący, że całość Meilenwerku będzie dosłownie „leżeć” u stóp zamieszkałych w nim gości. Także z parkingiem nie ma tu problemu – ponad 300 miejsc dostępnych jest bezpłatnie dla gości hotelowych. Nie należy się również martwić o wi-fi i inne udogodnienia: bezpłatne czasopisma, szlafroki, tv, itp. Moim faworytem jest możliwość wybierania z „menu poduszek”!

Hotel słynie dodatkowo z fantastycznego menu. I uwaga, można tam urządzać imprezy wszelkiej maści: wesela, konferencje etc. Za odpowiednią opłatą oczywiście. Pobyt można urozmaicić sobie jedną ze stałych atrakcji. Na przykład wycieczką: Automobile Museum Tour, w ramach której zwiedza się Muzeum Meilenwerk, Muzeum Mercedesa Benz i Muzeum Porsche.

Dla tych mniej spragnionych wycieczek hotel ma alternatywę bez ruszania się z miejsca – Body Tuning (czyli sauna, SPA i solarium).

Ważna informacja dla palaczy – papierosy są surowo wzbronione na terenie hotelu!

To prawdziwe niebo dla fanów aut! W każdym wieku. I ciekawostka – do hotelu na nocleg wpadają nawet ludzie mieszkający na co dzień w najbliższej okolicy. A to o czymś świadczy!

Cena noclegu – od 135 euro (562 złote)

Absolutnie polecamy! http://www.v8hotel.de/



Najnowsze

Valentino Rossi i jego Opel Adam na aukcji charytatywnej – film

Valentino Rossi zaprojektował Opla Adama i wystawił na aukcję charytatywną.

W serwisie aukcyjnym Ebay pojawił się specjalny model samochodu Opel Adam, który został zaprojektowany przez gwiazdę wyścigów Moto GP, Valentino Rossi. Akcja nosi tytuł „Opel Adam & Vale for charity” – dochód uzyskany z aukcji auta zostanie przekazany na cele charytywne.

Galerię zdjęć samochodu zobaczysz tutaj.

Samochód wygląda wyjątkowo ciekawie – ma taki sam numer jak numer startowy Rossi’ego – 46, pomalowano go w dynamiczny wzór w neonowych kolorach, a na masce widnieje autograf zawodnika. Tapicerkę wykonała firma Dainese i przypomina ona krzykliwy motocyklowy strój. Projekt swoją inwencją twórczą wsparł także designer – Aldo Drudi. Adam ma czarną atrapę chłodnicy i 5-ramienne, równie czarne obręcze z tyłu i jaskrawozielone z przodu.

Opel Adam & Vale for charity
fot. Opel

Pieniądze zabrane na aukcji wesprą organizację Meyer Childern’s Hospital Foundation – Meyer O.N.L.U.S. z Florencji we Włoszech. Pieniądze pozwolą szpitalowi rozbudować pokój do zabawy dla dzieci i klasy do nauki, którą mali pacjenci kontynuują mimo przewlekłych schorzeń.

Samochód będzie dostępny w serwisie aukcyjnym przez tydzień. Obecnie jego cena w przeliczeniu na złotówki to 100 288 złotych (podwoił swoją cenę wyjściową). Chcesz licytować? Kliknij tu.

Opel Adam & Vale for charity
fot. Opel

Valentino jest znany z dobrego serca – niedawno wsparł organizację „rozwożącą” pomoc medyczną na motocyklach w Afryce kwotą ćwierć miliona funtów – z własnej kieszeni. Czytaj o tym tutaj.

Najnowsze