
Żeńska ekipa startuje w 8-godzinnym wyścigu w Brnie
8h Le Brno 2015 to 8 godzinny wyścig, który należy do serii wyścigów długodystansowych Le Series, organizowanych na różnych torach w Czechach. Przyciąga wielu ochotników nie tylko z kraju organizatora ale i ościennych, a także z Wielkiej Brytanii. W tym roku swój udział potwierdziła żeńska ekipa w składzie Ewa Kolondra, Ewelina Stec, Dagmara Lewandowska, Lena Pistekova oraz Marta Wiśniewska.
Dziewczyny będą po raz pierwszy startować i nie mają doświadczenia w jeździe na torze. Nie będą traktowane jednak ulgowo, jadą na takich samych zasadach jak wszyscy uczestnicy wyścigu. Wyścig przeprowadzany jest od początku do końca dokładnie tak, jak w wyższych seriach wyścigowych, włącznie ze startem na okrążenie formujące z pól startowych oraz lotnym startem do wyścigu.
– Jedziemy wraz z RacingEvents.pl i Kumiega Racing. RacingEvents.pl przygotowało dla nas samochód BMW 330i E46. Auto wyposażone w trzy litrowy silnik ma 240 KM, a jego przyspieszenie do 100 km/h to 6 sek. Ma manualną skrzynię biegów o krótkich przełożeniach; ich zestrojenie jest dobierane do konkretnego toru. Auto ma też sportowe hamulce Carbone Lorraine, profesjonalne zawieszenie KW Competition 2 way oraz szperę. Naszym instruktorem jest Vice Mistrz Polski w wyścigach samochodowych Maciej Kopański, obecnie instruktor Tor Poznań Track Day PS – opowiada Marta Wiśniewska.
RacingEvents.pl to wynajem samochodów wyścigowych, organizacja wyjazdów na tory wyścigowe w Polsce i Europie, na wyścigi amatorskie i track day.
Kumiega Racing Club został założony w 2009 roku przez Jeffa ALSON’a i Michała Kumiegę, po to by udostępnić profesjonalnie przygotowane samochody, wszystkim którzy kochającym wyścigi.
Trzymamy kciuki za dziewczyny!
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: