Żegnaj Honda

Honda Motor Company Ltd. i Ross Brawn oficjalnie potwierdzili, że podpisano umowę w sprawie byłego  Honda Racing F1 Team. Ze skutkiem natychmiastowym japoński producent samochodów przekazuje własność zespołu w ręce Rossa Brawna, szefa Brawn GP Formula One Team.

„Ostatnie miesiące były bardzo trudne , ale dzisiejszy dzień przynosi zadowalającą konkluzję wytężonych wysiłków podejmowanych w celu zapewnienia przyszłości zespołowi ” – tak Ross Brawn podsumował  trzymiesięczną batalię o utrzymanie zespołu na torach F1.

Szef nowonarodzonejgo Brawn GP poinformował także, że Mercedes-Benz, z siedzibą w Brixworth, w Wielkiej Brytanii, będzie dostarczać silniki FO108W Formula One dla zespołu. Jak się spodziewano, kierowcami pozostaną Jenson Button i Rubens Barrichello, jeżdżący od kilku sezonów dla Hondy. Ross Brawn w swoim oficjalnym oświadczeniu podziękował wszystkim, którzy wspierali ekipę w jej dążeniach, szczególnie wyróżniając motywację załogi siedziby w Brackley, Mercedes – Benz Motorsport, FIA, BERR (Department for Busines, Enterprise and Regulatory Reform), Bridgestone, partnerów i fanów. Wyraził także żal, że po wielu latach współpracy z firmą Honda, dalsza kooperacja okazała się niemożliwa.

Hiroshi Oshima odpowiedzialny za komunikację i sport motorowy w Honda Motor Co. Ltd. powiedział, że od momentu oficjalnego wycofania się zespołu z wyścigów Formuły 1, firma przeprowadzała szereg różnego rodzaju analiz i dyskusji aby zachować możliwość udziału Honda F1 Racing Team w mistrzostwach. Podkreślił swoje zadowolenie, iż zespół mógł zostać sprzedany Rossowi Brawnowi.
Brawn GP zamierza w poniedziałek, 9 marca rozpocząć testy w Barcelonie, a następnie przenieść się 15 marca na tor w Jerez.

Strona zespołu Brawn GP http://www.brawngp.com/

 

Najnowsze

Góralka na motocyklu

W latach dwudziestych ubiegłego wieku prężnie rozwijały się dwa ośrodki żużlowe w Beskidach. Jeden z nich mieścił się w Bielsku Białej, a drugi w Cieszynie.

 

foto.”Dirt-Track Żużel Lat Przedwojennych”

Warto zaznaczyć, że do połowy lat trzydziestych w żadnym z miast nie było toru żużlowego, a zawodnicy z Klubu Motocyklowego Bielsko i Strzelce Cieszyn należeli do krajowej czołówki.

Właśnie w tamtych czasach na równi z mężczyznami rywalizowała kobieta. Była nią Hilda Schuster. Jedyne wzmianki na temat zawodniczki mówią, iż nie ustępowała ona mężczyznom zarówno w brawurze, jak i wyszkoleniu technicznym.

 

Źródło: „DIRT-TRACK Żużel lat przedwojennych” M.Węgrzyn, Z.Marszałek, P.Jany, P.Dziuba

Najnowsze

IRC w Brazylii

Drugą rundę dość nowego, ale bardzo popularnego cyklu Intercontinental Rally Challenge, stanowić będzie impreza w Ameryce Południowej. Z zimowego Monte-Carlo ekipy rajdowe wyjechały do upalnej Brazylii, by w pierwszy weekend marca załogi pokonały trzynaście oesów Rally de Curitiba, zlokalizowanych na południu kraju.

 

Meeke na trasie Rajdu Monte Carlo
Fot. ircseries.com

38 załóg nie jest szczytem marzeń, jednak biorąc pod uwagę odległości, jakie europejskie zespoły muszą pokonać, nie można oczekiwać ogromnej frekwencji. Pierwszy na liście zgłoszeń jest Kris Meeke, który miał już swoją przygodę z mistrzostwami świata. Wystartuje Peugeotem 207 S2000, podobnie jak zeszłoroczny mistrz IRC Nicolas Vouilloz oraz Freddy Loix. Zespół Abartha reprezentować będą Giandomenico Basso i Anton Alen. Do Ameryki Południowej nie przyjedzie zwycięzca pierwszej rundy – Rajdu Monte Carlo – Sebastian Ogier, którego autem wystartuje Meeke. Zapowiada się jednak emocjonująca walka z brazylijskimi kierowcami, którzy na pewno będą chcieli pokazać się z dobrej strony na własnym podwórku.

Najnowsze

Robert przygotowuje następcę

Niewątpliwie dzięki fantastycznej karierze Roberta Kubicy, kierowanej jego wielką determinacją, zdolnościami i nabytą wiedzą polscy kibice Formuły 1 mają dodatkowy bodziec, aby interesować się tym sportem. Może więc warto zacząć śledzić występy tych, którzy w przyszłości mogą dołączyć do stawki F1.

Wieloletni fani naszego kierowcy interesowali się jego poczynaniami jeszcze w czasach kiedy bardziej znany był we Włoszech niż u nas a nasze media niewiele poświęcały mu miejsca i czasu. Myślę, że byłoby dobrze nie przegapić rozwoju następnego talentu, który być może rodzi się właśnie w RK KART TEAM SAVANI COMPETITION. Tym bardziej, że media w innych krajach już go zauważyły…

Karol Basz, RK Kart Team
fot. KSP

W lutym na stronie f1fanatic.co.uk rozpoczęto dyskusję na temat, który z młodych kierowców, jeżdżących dziś w niższych ligach ma możliwość w przyszłości stać się kierowcą Formuły 1. Wymieniano wiele nazwisk takich jak Romain Grosjean, Nico Hülkenberg czy Luca Di Grassi. Dwaj pierwsi są juz zresztą kierowcami testowymi zespołów F1. Wśród młodych adeptów zwracających uwagę znawców znalazł się także Karol Basz z teamu kartingowego Roberta Kubicy. Na jego temat wypowiada się Mary-Ann Horley z kartlink.com. Według niej, 17-latek z Krakowa wśród wielu nastoletnich kierowców wyróżnia się konsekwentną jazdą, bez wdawania się w kolizje i ogólną „rzeź” – jak się wyraziła. Jest zwyczajnie bardzo inteligentnym, wystarczająco szybkim kierowcą, aby wygrywać z wieloma innymi nastolatkami, z których delikatnie mówiąc spora część to wariaci.

Karol po pierwszym weekendzie zawodów w La Conca, we Włoszech zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji WSK International Series KF2. Zespół Roberta Kubicy dzięki temu także prowadzi w stawce. Dzisiaj,
tj. 5 marca rozpoczęły się w Sarno, we Włoszech kolejne zawody tej serii. Miejmy nadzieję, że wyścigi u stóp Wezuwiusza będą równie udane dla RK KART TEAM SAVANI COMPETITION.

Najnowsze

Coraz mniej czasu

W Jerez zostało sześć zespołów, aby testować samochody przed sezonem 2009. Prace narazie zakończyły Renault i Force India.

Po wczorajszej dominacji Fernando Alonso, dzisiaj na hiszpańskim torze najszybszy okazał się Nick Heidfeld. Mimo silnego wiatru, wiejącego w porywach z prędkością 100 km/h, kierowcy starali się jak najlepiej wykorzystać ostatnią poranną sesję tej tury testów. Około 11:30, prawdopodobnie z powodu pogarszających się warunków atmosferycznych, pojawiła się czerwona flaga. Testy wznowiono jednak już po kilku minutach. Ferrari wprowadziło nowe elementy aerodynamiczne przedniej części bolidu. Drugi czas dnia Kimi Raikkonena wskazuje na to, że udoskonalenia sprawdzają się świetnie.

Mark Webber, Red Bull
Foto: Red Bull

Zespołowi Red Bull przypadła dzisiaj w udziale ewaluacja opon Bridgestone przygotowywanych na sezon 2010. Pogoda rządziła się jednak swoimi prawami i poranne opady nie pozwoliły Markowi Webberowi na wyjazd z garażu aż do godziny 12:20. Aura krzyżowała wszystkim zespołom plany przez cały tydzień, mimo to w trakcie pięciu dni testów Mark i Sebastian Vettel pokonali 2000 km.
Lewis Hamilton przejechał dzisiaj tylko 58 okrążeń. O 15:21 jego bolid na wyjściu z czwartego zakrętu stracił przyczepność i uderzył tyłem w zabezpieczenia z opon. Na całe szczęście Anglik wyszedł z samochodu o własnych siłach i nic nie wskazywało na to, aby odniósł jakiekolwiek obrażenia.

Zespół BMW Sauber testował dziś ustawienia mechaniczne. Po sprawdzianie w Bahrajnie, w lutym, niemiecko-szwajcarska ekipa miała w Jerez możliwość analizy zachowania się samochodu na zupełnie mokrej nawierzchni. Jak zapowiedział dyrektor techniczny – Willy Rampf, w przyszłym tygodniu zespół będzie się koncentrować na kompletnych symulacjach wyścigu i ćwiczeniach obsługi podczas pit-stop.

Nieoficjalne czasy w Jerez:
1. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:20.052
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:20.404
3. Lewis Hamilton, McLaren, 1:21.272
4. Mark Webber, Red Bull, 1:22.219
5. Kazuki Nakajima, Williams, 1:22.226
6. Jarno Trulli, Toyota, 1:23.119

Ostatnia sesja testowa przed sezonem rozpocznie się w najbliższy poniedziałek, 9 marca na Circuit de Catalunya w Barcelonie.

Najnowsze