Żegnaj Honda
Honda Motor Company Ltd. i Ross Brawn oficjalnie potwierdzili, że podpisano umowę w sprawie byłego Honda Racing F1 Team. Ze skutkiem natychmiastowym japoński producent samochodów przekazuje własność zespołu w ręce Rossa Brawna, szefa Brawn GP Formula One Team.
„Ostatnie miesiące były bardzo trudne , ale dzisiejszy dzień przynosi zadowalającą konkluzję wytężonych wysiłków podejmowanych w celu zapewnienia przyszłości zespołowi ” – tak Ross Brawn podsumował trzymiesięczną batalię o utrzymanie zespołu na torach F1.
Szef nowonarodzonejgo Brawn GP poinformował także, że Mercedes-Benz, z siedzibą w Brixworth, w Wielkiej Brytanii, będzie dostarczać silniki FO108W Formula One dla zespołu. Jak się spodziewano, kierowcami pozostaną Jenson Button i Rubens Barrichello, jeżdżący od kilku sezonów dla Hondy. Ross Brawn w swoim oficjalnym oświadczeniu podziękował wszystkim, którzy wspierali ekipę w jej dążeniach, szczególnie wyróżniając motywację załogi siedziby w Brackley, Mercedes – Benz Motorsport, FIA, BERR (Department for Busines, Enterprise and Regulatory Reform), Bridgestone, partnerów i fanów. Wyraził także żal, że po wielu latach współpracy z firmą Honda, dalsza kooperacja okazała się niemożliwa.
Hiroshi Oshima odpowiedzialny za komunikację i sport motorowy w Honda Motor Co. Ltd. powiedział, że od momentu oficjalnego wycofania się zespołu z wyścigów Formuły 1, firma przeprowadzała szereg różnego rodzaju analiz i dyskusji aby zachować możliwość udziału Honda F1 Racing Team w mistrzostwach. Podkreślił swoje zadowolenie, iż zespół mógł zostać sprzedany Rossowi Brawnowi.
Brawn GP zamierza w poniedziałek, 9 marca rozpocząć testy w Barcelonie, a następnie przenieść się 15 marca na tor w Jerez.
Strona zespołu Brawn GP http://www.brawngp.com/
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: