
Zamiast Opla Astra w Gliwicach będą produkować dostawczaki
Trzy miesiące po ogłoszeniu decyzji o ulokowaniu produkcji dużych samochodów dostawczych w gliwickiej lokalizacji Groupe PSA, projekt nabrał realnego wymiaru. W sąsiedztwie istniejącego zakładu grupy w Gliwicach trwa budowa nowej fabryki. 19 sierpnia wizytę na terenie inwestycji złożył premier Mateusz Morawiecki.
Duże zaangażowanie Groupe PSA w gliwicką lokalizację koncernu zostało docenione przez polski rząd, który przyznał tej inwestycji grant w ramach Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej. Technologie oraz organizacja produkcji w nowym przedsiębiorstwie będą oparte o najnowszą koncepcję „wzorcowej fabryki” koncernu PSA, która charakteryzuje się, między innymi, wysoką efektywnością produkcji i wyższą automatyzacją dzięki rozwiązaniom koncepcji Przemysłu 4.0, mniejszą energochłonnością i lepszym wykorzystaniem materiałów.
Nowy zakład rozpocznie działalność z końcem 2021 roku, a jego moce produkcyjne wyniosą do 100 tysięcy pojazdów rocznie. Pozwoli to Groupe PSA realizować zwiększoną liczbę zamówień na duże samochody dostawcze marek Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall.
Budowa fabryki potrwa siedemnaście miesięcy, a nowe hale produkcyjne zaczną powstawać z początkiem września tego roku. Łącznie powierzchnia pod dachem wyniesie ponad 76 tysięcy m2. Powstanie też nowy parking o powierzchni prawie 8 tysięcy m2, a także zostanie rozbudowana sieć instalacji podziemnych i dróg wewnętrznych.
Polscy pracownicy pokazują co to sumienność oraz wysoka jakość pracy. Jestem przekonany, że ta fabryka to najlepszy krok w kierunku uprzemysłowienia Polski i tworzenia takich miejsc pracy, jakich ludzie oczekują – powiedział premier Mateusz Morawiecki.
Decyzja o włączeniu polskiej fabryki do grona producentów samochodów dostawczych Groupe PSA jest nowym otwarciem dla lokalizacji w Gliwicach. Dzięki planowi zwiększenia produktywności opracowanemu dla tej inwestycji zapewnimy jej optymalne parametry wydajnościowe i jakościowe. W pełni wykorzystamy ten potencjał, dzięki czemu produkowane w Gliwicach duże samochody dostawcze dla marek Groupe PSA: Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall, spełnią najwyższe oczekiwania klientów – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor zakładu PSA w Gliwicach.
Niestety premier zapomniał wspomnieć o tym, że jest to element zmiany profilu produkcyjnego fabryki na auta dostawcze. Opel Astra – chluba zakładu w Gliwicach, wkrótce nie będzie tam już produkowany, a w Niemczech. Dodatkowo do 2023 roku zakład ma zredukować zatrudnienie do 50% aktualnej obsady. Na szczęście w fabrycje powstaje także nowa linia silników małolitrażowych PureTech, dzięki temu fabryka w Polsce będzie mogła dalej funkcjonować.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: