Zagrożony układ rozrodczy kobiety za kierownicą – protest w Arabii Saudyjskiej. Filmy

Chociaż w Polsce kobieta za kierownicą to widok powszechny i zupełnie naturalny, dla kobiet z Arabii Saudyskiej to nieustająca wojna o własne prawa i swobodę.

Wydaje się niedorzeczne, aby zabraniać prowadzenia samochodu dorosłym ludziom, ale każdego dnia saudyjska kobieta przekonuje się boleśnie na własnej skórze, że to niemożliwe.

O tym co grozi kobietom prowadzącym samochody w Arabii Saudyjskiej pisałyśmy wcześniej tutaj.

Chociaż rząd saudyjski stanowczo broni zakazu wydawania praw jazdy kobietom i nie uznaje licencji wydanych poza granicami państwa będzie musiał zmierzyć się narastającą falą niezadowolenia i protestów. Przeszło 15 tysięcy kobiet i mężczyzn podpisało petycję opowiadającą się za równym prawem do prowadzenia pojazdów dla obu płci.

Powstała internetowa kampania nawołująca wszystkie kobiety do demonstracji 26 października. W ramach protestu mają zasiąść za kierownicą samochodów. Kobiety mają poparcie wielu mężczyzn w swojej sprawie, niestety ze strony państwa spotyka je nieustająca fala dyskryminacji.

W zeszły czwartek aresztowano naczelną blogerkę, która wielokrotnie nawoływała saudyjskie kobiety do przeciwstawienia się zakazom. Została zatrzymana podczas kręcenia filmu, w którym jej znajoma prowadziła samochód. Kobiety umieściły na tweeterze zdjęcie policyjnego radiowozu z informacją o zatrzymaniu. Przez kraj lawinowo posypały się komentarze i fala krytyki, dzięki czemu zostały zwolnione z aresztu.

Bulwersujący wydaje się również fakt, że opozycję stanowią duchowni. W jednym z wywiadów pojawiła się informacja, że prowadzenie samochodu przez kobiety zagraża ich jajnikom.

Najnowsze

Kalendarz Mistrzostw Świata Kobiet w Motocrossie 2014

Ogłoszono daty i miejsca, w których odbędą sie poszczególne eliminacje Mistrzostw Świata Kobiet w Motocrossie (FIM Women's Motocross World Championchip). Mamy nadzieję zobaczyć w tych zawodach nie tylko Joannę Miller.

Popularność startów kobiet w zawodach motocrossowych na całym świecie wzrosła. Organizacja w Polsce Pucharu Kobiet i Mistrzostw Polski MX Kobiet również przyczyniła się do tego, że coraz więcej motocyklistek patrzy na lekkie jednoślady motocrossowe przychylnym okiem.

Do tej pory w całym cyklu eliminacji Mistrzostw Świata Kobiet startowała jedynie Joanna Miller – obecnie najszybsza i najbardziej doświadczona zawodniczka w Polsce ( o jej ostatnich startach w MŚ czytaj tu). Ostatni sezon zakończyła na wysokiej, 16. pozycji wśród 45 zawodniczek w stawce. Warto dodać, że Joanna zajęła tę lokatę mimo nie uczestniczenia w dwóch ostatnich rundach sezonu.

Liczymy, że w przyszłym sezonie zobaczymy przynajmniej na jednej z eliminacji Mistrzostw Świata kilka utalentowanych, polskich zawodniczek, które udowodniły swoje umiejętności w krajowych zawodach (o finale sezonu w Polsce czytaj tutaj), np. Zofię Radziwiłowicz i Wiktorię Horodyńską zajmujące w minionym seoznie odpowiednio druga i trzecia lokatę po Joannie Miller w Mistrzostwach Polski MX Kobiet.

A oto jak się przedstawia kalendarz FIM Mistzrostw Świata Kobiet w Motocrossie w 2014 roku.

FIM WOMEN’S MOTOCROSS WORLD CHAMPIONHIP

Data

Kraj

Miejscowość

1 marzec

Katar

Losail

13 kwiecień

Włochy

Arco di Trento

4 maj

Holandia

Valkenswaard

1 czerwiec

Francja

Saint Jean d’Angely

22 czerwiec

Niemcy

Teutschenthal

27 lipiec

Czechy

Loket

Klasyfikacja generalna Mistrzostw Świata Kobiet w Motocrossie z 2013 roku

1 Chiara FONTANESI
2 Meghan Kat RUTLEDGE
3 Stephanie LAIER
4 Natalie KANE
5 Nancy VAN DER VEN
6 Anne BORCHERS
7 Justine CHARROUX
8 Britt VAN DER WEKKEN
9 Francesca NOCERA
10 Marianne VEENSTRA
11 Nina KLINK
12 Virginie GERMOND
13 Genette VÅGE
14 Kimberley BRAAM
15 Gabriela SEISDEDOS
16 Joanna MILLER
17 Lucie SIMONOVÁ
18 Samanta JOSTA
19 Larissa PAPENMEIER
20 Jessica MOORE
21 Nicky VAN WORDRAGEN
22 Floriana PARRINI
23 Valeriya LYAPINA
24 Marielle DE MOL
25 Stephanie STOUTJESDIJK
26 Emelie DAHL
27 Brenda WAGEMANS
28 Ekaterina GURYEVA
29 Sara PETTERSSON
30 Vanessa DANZ
31 Tereza HROMKOVÁ
32 Kim IRMGARTZ
33 Selina SCHITTENHELM
34 Amie GOODLAD
35 Britt VAN DER WERFF
36 Stacey FISHER
37 Janina LEHMANN
38 Erica LAGO
39 Miriama ZAVACKA
40 Sally BÖDE
41 Sophia PAULL
42 Ebba BERGSTRÖM
43 Anna-Lena WEINMANN
44 Chelsea GOWLAND
45 Lea IDEŠICOVÁ

Najnowsze

„Skandaliczna historia motoryzacji” ukaże się 6 listopada

"20 szokujących przypadków, o których nie miałeś pojęcia" - to podtytył książki Jacka Balkana, która już 6 listopada ukaże się nakładem wydawnictwa Pascal.

Ponieważ nie miałyśmy jeszcze książki w rękach, zamieszczamy informację prasową wydawnictwa Pascal i kilka recenzji „znanych i lubianych” na temat tej publikacji.

Informacja prasowa wydawnictwa Pascal

Dlaczego bandyci lubią BMW? Który samochód można zatankować tequilą? Z jakiego powodu auta mają ograniczniki prędkości?

Jacek Balkan odważył się napisać o pilnie strzeżonych tajemnicach koncerónów samochodowcyh.
Bez skrupułów demaskuje największe motoryzacyjne skandale!

W książce znajdziesz 20 pasjonujących opowieści. Kto zabił elektryczny samochów. Jak General Motors wykończył tramwaje w USA. Dlaczego Lois Renault został uznany za narodowego zdrajcę.
To tylko przedsmak tego, co znalazło się w tej szokującej książce. Zapnij pasy i przygotuj się na ostrą jazdę.

„Bardzo mi brakowało takiej książki w podręcznej bibliotece. Tylko szlachetny szaleniec
samochodowy mógł tą moją potrzebę zaspokoić. Słynne Moje dwa i cztery kółka klasyka
Witolda Rychtera doczekały się młodej, współczesnej kontynuacji. A do tego ta lekkość
i dociekliwość… Kochasz ten świat i go masz!”
Włodzimierz Zientarski

„Bez zahamowań i na pełnym gazie! Skandal prześciga skandal! Po lekturze tej książki
zaczniesz się zastanawiać jakie tajemnice skrywają się pod maską twojego samochodu.”
Krzysztof Hołowczyc

„Czym będziemy jeździć za 20 lat? Żeby spojrzeć w przyszłość trzeba się obejrzeć za
siebie. I to właśnie robi Jacek Balkan. Skandaliczna historia jest doskonałą relacją
o tysiącach prób i błędów, wytężonej pracy i wyścigu ludzi ogarniętych motoryzacyjnym
szaleństwem. To opowieść o ludzkich marzeniach, geniuszu, pasji i… modzie. Bo moda
na motoryzację – choć w milionach odcieni – jest jedna: potężna i niezmienna.
Obowiązkowa lektura dla tych, którym w żyłach oprócz krwi płynie odrobina benzyny!”
Kamil Durczok

Okładka książki „Skandaliczna historia motoryzacji. 20 szokujących przypadków, o których nie miałeś pojęcia” Jacka Balkana.
fot. Wydaawnictwo Pascal

Najnowsze

Dagmara Kowalczyk 13. w Bałtowskich Bezdrożach

Załoga TVN Turbo - Dagmara Kowalczyk i Wojciech Głowacki - startująca w klasie Adventure Jeepem Wranglerem z nr 201, mimo kłopotów z silnikiem ukończyła jesienną edycję  Bałtowskich Bezdroży na 13 miejscu.

Spora w tym zasługa załogi nr 116 (Piotr Ździeblowski/Marcin Mielnicki), która pomogła dziennikarce TVN podczas awarii auta. Tym samym po raz kolejny okazało się, że w off-roadowej rodzinie zawsze można liczyć na czyjąś pomocną dłoń.

Dagmara Kowalczyk – TVN Turbo: Tak wysoko ustawionej poprzeczki dla samochodów z elektrycznymi wyciągarkami nie pamiętają nawet najstarsi off-road’owi wyjadacze! Podjazdy były tak strome, że piloci tracili na nich oddech, trawersy tak ciężkie, że chwila nieuwagi i auto lądowało na dachu. Chwilami dosłownie ocieraliśmy się drzwiami o korzenie drzew. To była naprawdę wyśmienicie przygotowana, fantastycznie zróżnicowana trasa. Etap nocny zaliczyliśmy na piątkę z plusem, w dzień do 5 OS-u wszystko szło jak po maśle. Niestety w pewnym momencie, gdy dziarsko przedzieraliśmy się przez wały nad rzeką, serce Jeepa dostało zawału. Jak to się mówi – „padł” rozrząd i na dalszą jazdę nie było najmniejszych szans. Z tarapatów wyciągnęła nas załoga nr 116, która przez 1,5 godziny ciągnęła nasze martwe auto do mety. Off-road to taka nietypowa dyscyplina, gdzie często zamiast walki, stawia się na bezinteresowną pomoc i doskonałą zabawę. I pomimo awarii, w Bałtowie bawiliśmy się znakomicie!

Dagmara Kowalczyk z TVN Turbo 13. w Bałtowskich Bezdrożach
fot. Jakub Głowacki

Najnowsze

RMF Maxxx Rally – epilog 2013 w Borzęcinie

Za nami trzy eliminacje rajdów terenowych, w których startowało sporo kobiet w roli kierowców i pilotek, zarówno aut osobowych, cięzarowych, jak i quadów. Przed nami epilog w Borzęcinie - Motocaina.pl patronuje temu wydarzeniu.

Eliminacje, które odbyły się w tym roku w maju w Ogrodzieńcu, w lipcu w Dobczycach i we wrześniu w Morawicy zgromadziły ponad 70. załóg z całego kraju. W ostatnim rajdzie startowało 9 zawodniczek – o ich podsumowaniu startu przeczytaj tutaj.

Na epilog organizatorzy – Dariusz Żyła i Krzysztof Biel –  zapraszają w dniach 18-20 października 2013 do Borzęcina, przygotowano kilkadziesiąt kilometrów zróżnicowanych tras. Zawodnicy będą rywalizowali ze sobą w poszczególnych klasach: MOTO, QUAD 4X4, QUAD 2X4, PROFI, SUPER SPORT pow. 150 KM, SUPER SPORT do 150 KM, SPORT pow. 150 KM, SPORT do 150 KM i TRUCK. Obsługę sędziowską zapewni Automobilklub Galicyjski – drugi z organizatorów.

Projekt rajdu w Borzęcinie spotkał się z dużą przychylnością miejscowych władz i mieszkańców. Patronat nad imprezą objął Wójt Gminy Borzęcin Janusz Kwaśniak i przygotował dla zawodników puchary.

Start w najbliższy piątek, 18 października.

Zgłoszenia: http://rajdyrmfmaxxx.pl/dla-zawodnika/formularz-zgloszeniowy/

Harmonogram RMF MAXXX KAGER Rally – Morawica

Piątek, 18.10.2013

15:00 – otwarcie miasteczka rajdowego – Gimnazjum w Borzęcinie

17:00 – objazd trasy przez zgłoszone załogi

Sobota, 19.10.2013

9:00–16:00 – start załóg z miasteczka rajdowego – Gimnazjum w Borzęcinie

9:15–18:00 – Odcinki Specjalne: Borzęcin

20:00 – wstępne wyniki pierwszego dnia rajdu

Niedziela, 20.10.2013

9:00–12:00 – start załóg z miasteczka rajdowego – Gimnazjum w Borzęcinie

9:15–13:00 – Odcinki Specjalne: Borzęcin

16:00 – ogłoszenie wyników i wręczenie pucharów

Najnowsze