Zabytkowe Mercedesy w stolicy – mapa przejazdu

Najstarszy Mercedes w Polsce to 10/20 HP Posen z 1912 roku. Ten model oraz 20 młodszych, równie spektakularnych aut z gwiazdą na masce, pojawi się w najbliższą niedzielę na ulicach Warszawy. Tym samym Mercedes inauguruje obchody 125-lecia wynalezienia samochodu przez Karla Benza i Gottlieba Daimlera.

fot. z archiwum Weroniki Morisson

Warszawiacy będą mogli zobaczyć najwspanialsze egzemplarze Mercedesów znajdujących się w Polsce, w tym niektóre unikalne na skalę światową, jak choćby jedyny na świecie jeżdżący model 200 Roadster z 1936 r. W rajdzie wezmą udział modele ze wszystkich epok, w tym m.in. 300 SL Gullwing z 1954 r., SLS AMG z 2010 r., czy też takie auta jak 300 Adenauer z 1953 r., 500 E z 1991 r., 190 SL z 1958 r., CLS z 2008 r., czy też 300 SC z 1955 r. 

Citigold Mercedes Classic to zapowiedź obchodów przez Mercedes-Benz 125-lecia motoryzacji pod hasłem „125! lat temu wymyśliliśmy samochód”. 29 stycznia 1886 r. Karl Benz zastrzegł w niemieckim urzędzie patent nr 37435 na słynnego trójkołowca („Dreirad”) – czyli pierwszy pojazd z silnikiem spalinowym.

– Mimo, że od najstarszego modelu do najnowszego upłynęło 98 lat, to wszystkie były sensacją w momencie wejścia na rynek. Dość przypomnieć, że 30 lat temu Mercedes jako pierwszy zamontował seryjnie poduszkę powietrzną (w Klasie S). Najmłodsze modele, takie jak CLS, czy też SLS AMG, mają wszelkie predyspozycje, by za kilkanaście lat także stać się klasykami. Przykładem jest najdłużej obecnie produkowana Klasa G.

Paradę Mercedesów będzie można obejrzeć na trasie: Krakowskie Przedmieście, Królewska, Moliera, Senatorska, Plac Zamkowy, Podwale, Długa, Miodowa, Senatorska, Wierzbowa, Królewska, Marszałkowska, Aleje Jerozolimskie, Nowy Świat, Plac Trzech Krzyży, Aleje Ujazdowskie, Belwederska, Spacerowa, Goworka, Puławska (do Królikarni), w niedzielę, 5 września, od godz. 10 do około godz. 12.30.

Około godz. 10.30 zaplanowany jest postój na Placu Zamkowym.

Najnowsze

Pomysł na weekend – nauka sterowania helikopterem. Film

Znudziły Ci się samochody, motocykle, motorówki? Chcesz spróbować swoich sił w powietrzu za sterami helikoptera? Wydaje się, że nie jest to aż tak trudne, jak zwykło się myśleć. Obejrzyj film instruktażowy.

fot. z archiwum Frendl

Jak już pewnie zdążyliście zauważyć, interesują nas nie tylko tematy auto-moto, a wszelkie pojazdy silnikowe. Motorówki, skutery śnieżne, czy łodzie podwodne – dlaczego by nie? 

Niedawno miałam okazję sterować niewielką Cessną; to lekki, dwuosobowy samolot. O tej niezwykłej przygodzie napiszę już wkrótce. Przypomniał mi się jednak wówczas lot czteroosobowym Robinsonem R44 (helikopter produkcji amerykańskiej), który odcisnął piętno na mojej psychice – absolutnie zakochałam się w śmigłowcach!

Od tamtej pory moje życie nie jest już takie samo… gdy widzę lub słyszę nadlatujący helikopter, wbijam oczy w niebo i… tęsknię, marzę, żywię nadzieję. Nadzieję, że kiedyś będzie mi dane nauczyć się sterowania helikopterem. Ponoć jest to nieco trudniejsze od panowania nad samolotem, choć poniższy film udowadnia, że de facto nie ma w tym nic skomplikowanego. Jeśli wsiadasz do Apache’a (śmigłowiec szturmowy, przeciwczołgowy w armii amerykańskiej) niektórzy twierdzą, że jedyną rzeczą, o której warto pamiętać jest to, że czerwony spust uruchamia działko 😉

 

 

fot. z archiwum Frendl

Zatem jeśli macie chęci, parę złotych, znajomego, który może pomóc osiągnąć cel – lot śmigłowcem – nie wahajcie się ani chwili!
Wrażenia są niezapomniane 🙂

Najnowsze

Mark Webber w Warszawie!

W sobotę fani Formuły 1 będą mogli zobaczyć Marka Webbera i Jaimego Alguersari'ego za sterami bolidu Red Bull Racing, który przejedzie Placem Trzech Krzyży w Warszawie. W zmaganiach gokartowych zmierzy się jedna kobieta. Zobaczymy też Małgosię Sochę, Agnieszkę Cegielską, Joannę Jabłczyńską i Sylwię Gruchałę.

Finał ogólnopolskiego programu Red Bull As w Karcie rozpocznie się w sobotnie popołudnie
o godzinie 14.00. 24 najlepszych amatorskich kierowców gokartów będzie walczyć o możliwość pojedynku z kierowcą Formuły 1 – Jamiem Alguersarim i wyjazd na Grand Prix F1 w Brazylii. Oprócz kartingowych emocji, publiczność będzie miała okazję zobaczyć za sterami bolidu Red Bull Racing jednego z faworytów do tytułu Mistrza Świata Formuły 1 – Marka Webbera. Przejazd pokazowy wykona również Jamie Alguersari z zespołu Scuderia Toro Rosso. 

Będziemy kibicować Monice Mazur z Tarnowa.
fot. Red Bull

To właśnie Jamie Alguersari zasiądzie za kierownicą gokarta w finałowym wyścigu, zastępując wcześniej zapowiadanego Marka Webbera.
– Jazda gokartem w najważniejszym etapie Mistrzostw Świata F1 2010 mogłaby stanowić dla Marka niepotrzebne ryzyko – poinformował w poniedziałek zespół Red Bull Racing. Mark Webber udzieli startującym wsparcia niezbędnego do uzyskania najlepszego wyniku na 1,5-kilometrowym torze. 

Warszawiacy będą mogli kibicować również znanym postaciom – gwiazdom, sportowcom
i dziennikarzom – którzy zmierzą się w gokartowych pojedynkach o Puchar Gwiazd. Wśród zaproszonych osób zobaczymy miedzy innymi: Małgosię Sochę, Agnieszkę Cegielską, Alana Andersza, Joannę Jabłczyńską, Bartka Obuchowicza, Jarosława Hampela, Pawła Korzeniowskiego, Michała Kościuszko, Sylwię Gruchałę. Oprócz licznych gokartowych emocji będzie można podziwiać stunt motocyklowy w wykonaniu Chrisa Pfeiffera. 

fot. Red Bull

W związku z finałem Red Bull As w Karcie pojawią się trudnienia w ruchu w okolicach Placu Trzech Krzyży w piątek (3.09.2010) i potrwają do niedzieli (5.09.2010). Przewidywane utrudnienia dotyczą ulic: Plac Trzech Krzyży, odcinka ul. Nowy Świat od Al. Jerozolimskich, odcinka Al. Ujazdowskich od Ul. Pięknej, odcinka ul. Książęcej od ul. Kruczkowskiego. Całkowite wyłączenie z ruchu kołowego tych odcinków nastąpi w sobotę 4.09. w godzinach 11-18.00. 

Od 1 maja w na torach gokartowych w całej Polsce trwała rywalizacja o najlepszy czas – każdy, kto ukończył 12 lat i spełniał wymogi regulaminowe mógł wykręcić najlepszy czas i wziąć udział w programie Red Bull As w Karcie. 131 najszybszych amatorskich kierowców weszło do kolejnego etapu projektu i w sierpniu wystartowało w czterech finałach regionalnych. Do finału ogólnopolskiego zakwalifikowało się 23 uczestników i jedna uczestniczka.

Finał ogólnopolski Red Bull As w Karcie
4 września 2010, Godzina 14.00, Plac Trzech Krzyży

Najnowsze

Kobiety w Rajdzie Warszawskim

Już w ten weekend rozegrany zostanie 36. Rajd Warszawski. Na liście zgłoszeń widnieje Adriana Kociszewska, która będzie debiutować w roli kierowcy oraz trzy pilotki: Agnieszka Nowikow, Justyna Waliszewska i Martyna Zarębska.

36. Rajd Warszawski jest 6 rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz 3 rundą Szutrowego Pucharu Polski. Z powodu wiosennych powodzi baza zawodów została przeniesiona z Płocka do Sierpca. Start honorowy do rajdu nastąpi w piątek, 3 września o godzinie 19-tej i będzie połączony z festynem sportowo – rekreacyjnym. W ciągu następnych dwóch dni załogi ścigać się będą na dziesięciu odcinkach specjalnych o łącznej długości ok. 170 kilometrów.

24-letnia Adriana Kociszewska z Warszawy wystartuje w rajdzie z Tomkiem Tokarskim. Ich bronią będzie Honda Civic, przygotowana w klasie N-2.

Warszawianka sama budowała swoją rajdówkę.
fot. z archiwum Adriany Kociszewskiej

– To mój pierwszy start po uzyskaniu licencji R1. Mam nadzieję, że 36 Rajd Warszawski będzie początkiem moich kolejnych startów (w ramach rozsądku finansowego). Zamierzam pojechać bardzo uważnie, czyli tak, aby cało dojechać do mety. Nie mam żadnych sponsorów i na wszystko sama zapracowałam, więc póki co, na aucie jest sporo wolnego miejsca – zachęca sponsorów zawodniczka. Adriana sama przygotowywała swoją rajdówkę. – Projekt i budowa Hondy Civic jest mojego autorstwa. W podwórkowym garażu tworzyłam moją rajdówkę, używając przy tym m.in.: młotków, kluczy i innych narzędzi. Malowałam wnętrze, montowałam fotele, system gaśniczy, pasy itd. Zawieszenie też zmontowałam sama, a chłopak podpowiadał mi jedynie, którą po kolei śrubę odkręcać lub dokręcać. To wszystko zajęło mi około roku, głównie z powodu ograniczonych funduszy, gdyż budowa takiego auta pochłania duże koszty finansowe – opowiada. 

Start w Rajdzie Warszawskim to kolejny etap fascynacji Adriany rajdami.
– Do rajdów ciągnęło mnie od zawsze. Gdy dostałam wymarzone prawo jazdy, na treningach po osiedlowych ulicach, gięłam wahacze w moim pierwszym aucie -Fiacie Uno 1.1. Dużo osób kojarzy mnie z warszawskich KJS-ów, bo nie dość, że dziewczyna, to jeszcze miałam malezyjską odmianę Mitsubishi Colta, czyli Protona Personę. Właśnie na nim uzyskałam licencję.  Próbowałam również swoich sił na 1/4 mili na warszawskim Bemowie, ale jako, że autko było seryjne z klatką, nie dało się nim powalczyć w klasie drag – wspomina Adriana. 

Martyna Zarębska będzie dyktować w BMW 318 is.
fot. z archiwum Martyny Zarębskiej

Pilotem zawodniczki będzie Tomek „RS” Tokarski, który pierwszy raz będzie miał okazję dyktować kobiecie: – W końcu doczekałem się ładnego kierowcy (niczego nie ujmując moim dotychczasowym) i mam nadzieję, że jak zwykle w moich startach z debiutantami i tym razem uda się zameldować na mecie – mówi. Załogę zobaczymy w Szutrowym Pucharze Polski z numerem 109.

Na rajdowe trasy wracają nieobecni podczas Rajdu Rzeszowskiego – Arkadiusz i Agnieszka Nowikow. Dzięki dotacji z Automobilklubu Polskiego załodze udało się kupić nowy silnik do Opla Calibra, którego zobaczymy na trasie z numerem 32.

Marcinowi Opałka w BMW 318is (z numerem 105) dyktować będzie Martyna Zarębska. Pilotka ubolewa nad niską frekwencją w rundzie Szuter Cup, ale cieszy ją fakt, że na 9 zgłoszonych samochodów, aż 6 to RWD.

Martyna zdaje sobie sprawę z trudności tego rajdu:
– Ten rajd wbrew pozorom do łatwych nie należy. Długie proste, sporo kopnego piachu i czyhające na zawodników pułapki potrafią skutecznie popsuć szyki, więc nie ustalamy żadnych planów, taktyk itd. Jedziemy swoje, a co z tego wyjdzie – to okaże się, mam nadzieje na mecie rajdu. Z tego miejsca zapraszam wszystkich gorąco do kibicowania, oczywiście bezpiecznego! Do zobaczenia w okolicach Sierpca! – mówi zawodniczka.

W tej samej klasie wystartuje jeszcze jedna pilotka – Justyna Waliszewska. Na trasie zobaczymy ją z Pawłem Poletyło w BMW E30 z numerem 103.

Po emocjonującym weekendzie zapraszamy na motocaina.pl, gdzie zawodniczki podsumują swój udział w Rajdzie Warszawskim. 

Najnowsze

Uma Thurman promuje Alfa Romeo Giulietta

Piękna aktorka Uma Thurman oraz fragmenty z dzieł Williama Szekspira - "Jesteśmy stworzeni z tej samej materii co sny" - to bohaterowie kampanii reklamowej, która od 3 września promuje w polskich mediach nową Alfę Romeo Giulietta.

fot. Fiat

Gwiazda „Pulp Fiction” i „Kill Bill” ma promować różne oblicza Giulietty. Międzynarodowa kampania reklamowa tego modelu opiera się na zbieżnych cechach aktorki i auta. W spocie telewizyjnym widzimy Umę Thurman grającą pięć różnych ról, pięć różnych postaci kobiecych, które symbolizują różne „osobowości” samochodu. Całości dopełnia ścieżka dźwiękowa zrealizowana przez Flavio Ibba. Dla uchwycenia piękna Umy zatrudniono także utalentowanego fotografa – Fabrizio Ferri, autora czarno-białych zdjęć, będących głównymi elementami kampanii prasowej.

Oblicza Giulietty
Alfa Romeo Giulietta dostępna jest z szeroką gamą możliwości bazujących na dwóch wersjach wyposażeniowych (Progression i Distinctive) i dwóch pakietach personalizujących (Premium i Sport) Dostępnych jest pięć silników z turbodoładowaniem, a cztery z nich standardowo wyposażone są w system „Start & Stop”: dwa benzynowe (1.4TB o mocy 120 KM i 1.4TB Multiair o mocy 170 KM) i dwa wysokoprężne (1,6 JTDM o mocy 105 KM i 2.0 JTDM o mocy 170 KM, oba Multijet drugiej generacji). Do tych jednostek dochodzi topowy silnik 1750 TBi o mocy 235 KM, dostępny wyłącznie w wersji Quadrifoglio Verde.

fot. Fiat

Za ile?
Alfa Romeo Giulietta w wersji Progression wyposażona w 120-konny turbodoładowany, benzynowy silnik 1.4 TB kosztuje 69 900 zł. Elementy wyposażenia standardowego tej wersji to m.in.: poduszki powietrzne przednie, boczne i nadokienne, układ stabilizujący tor jazdy VDC (ESP), system Alfa Romeo DNA z Q2, system awaryjnego hamowania BAS, układ kierowniczy Dual Pinion, radio CD z obsługą plików mp3, klimatyzację, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą czy system Start&Stop.

Giuliettę można kupić już za niecałe 35 000 zł brutto, w kredycie Fiat Bank 50/50 (dot. wersji 1.4 TB 120 KM Progression, RRSO kredytu: 1,5% dla kalkulacji na okres 12 miesięcy, wpłacie własnej klienta 50%, opłacie przygotowawczej 1,5% finansowanej w kredycie).

Najnowsze