Wysuwane fotele w Renault Clio – film

 Renault zaprezentowało fotele dosłownie wyjeżdżające z samochodu, by wsiadało się wygodniej. "Mobility for all" to bajer, czy zapowiedź rozwiązania, które niebawem stanie się standardem we wszystkich autach?

fot. Renault

Minęły czasy, kiedy samochody przeznaczone były tylko dla młodych. Dziś samochód może mieć i prowadzić każdy, ale nie każdemu podróżuje się nim równie wygodnie.

W trosce o wysoki komfort kierowców w różnym wieku powstały najnowsze fotele Renault. Francuski producent proponuje w swoim Clio opcję „mobility for all” – siedzenia, które są przyjazne mniej sprawnym, albo po prostu bardziej wygodnickim kierowcom. Fotele za dotknięciem jednej dźwigni obracają się o 75 stopni i wysuwają w kierunki drzwi. Dzięki temu łatwiej jest zająć miejsce w samochodzie lub z niego wyjść. Koszt takiego „bajeru” to około 6 tysięcy złotych.

Na razie ciekawy system dostępny będzie w Hiszpanii, Niemczech, ojczyźnie producenta Francji i we Włoszech. Renault zapowiada jeszcze jego wprowadzenie w dwóch krajach. Czy jednym z nich będzie Polska? Czy nową grupą docelową producentów aut staną się osoby starsze? Wydaje się, że tego typu rozwiązanie docenić mogą także kobiety podróżujące w wąskich spódnicach.

fot. Renault

 

Najnowsze

Kamienie milowe motoryzacji

Interesuje Cię, co wpłyneło na to, że jeździsz właśnie tak wyglądającym autem, z takimi rozwiązaniami i możliwościami? Jeśli tak, to warto poznać kamienie milowe motoryzacji, które można obejrzeć już dziś w warszawskim Muzeum Techniki.

Te samochody i wiele innych można obejrzeć teraz na wystawie w Muzeum Techniki
fot. Muzeum Techniki

Pierwszy dzień po świętach to ostatni moment do „złapania oddechu” przed powrotem do szarej rzeczywistości. Mamy zatem propozycję na połączenie w tym czasie przyjemnego z pożytecznym. Muzeum Techniki w Warszawie przygotowało ciekawą wystawę, na którą można zabrać całą rodzinę. Możemy tam obejrzeć „Kamienie milowe motoryzacji”, czyli przełomowe samochody, które zmieniły sposób myślania inżynierów i klientów.

Czego na wystawie nie zabraknie? Na przykład kultowego Fiata 500 i mnóstwa świetnych zdjęć. Reszty szczegółów nie zdradzamy.

Wystawa czynna będzie do 15 maja. Cena biletu ulgowego to 5 złotych, normalnego 10 złotych. Muzeum jest czynne od godziny 9 do 17.

Najnowsze

Robert Kubica czwarty!

To był dobry wyścig dla Polaka, jednak wszystko wskazuje na to, że w tym roku trudno będzie mu rywalizować z Red Bullem. GP Malezji zakończyło się dubletem tego zespołu, a i Nico Rosberg coraz bardziej łapczywie patrzy na wysokie miejsca na podium.

Zwycięzcy GP Malezji
fot. Red Bull

Tym razem samochody nie zawiodły. Zarówno Sebastian Vettel jak i Mark Webber w wielkim stylu doprowadzili swoje bolidy do mety trzeciej rundy Mistrzostw Świata F1. Sebastian Vettel świetnie wystartował z drugiej linii nie dając szans ruszającemu z drugiego pola Nico Rosbergowi.

Nikt chyba nie ma wątpliwości, że jeśli tylko konstrukcja Adriana Newey’a z silnikami Renault nie będzie zawodzić, bardzo trudno będzie powstrzymać zespół Red Bull. Po dwóch wyścigach, w których pędzący do mety Sebastian Vettel musiał poddać się z powodu defektu, niedziela pod Kuala Lumpur okazała się wreszcie szczęśliwa dla młodego Niemca.

Po fatalnych dla Ferrari i McLarena kwalifikacjach, od samego początku trwała dziś niesamowita walka kierowców tych zespołów o zdobycie punktowanych pozycji. Nie udało się to tylko Fernando Alonso, w którego samochodzie na kilka okrążeń przed metą odmówił współpracy silnik. Być może gdyby najlepsi zawodnicy, w niezłych bolidach startowali z końca stawki, to każdy wyścig byłby jeszcze bardziej emocjonujący?

Kolejny bardzo udany występ zaliczył Robert Kubica. Choć znalazł się dziś poza podium (a przecież apetyt rośnie w miarę jedzenia) brakowało naprawdę niewiele, aby mógł podjąć równorzędną walkę z Nico Rosbergiem. Polak musiał niestety uważać na temperaturę silnika. Renault czeka więc jeszcze trochę pracy… Tym bardziej, że pomijając nieco nerwową jazdę Vitaly’a Petrova na początku wyścigu, to właśnie problem mechaniczny w jego bolidzie nie pozwolił mu ukończyć wyścigu.

Nie miał niestety szczęścia ten, na którego spektakularne występy ciągle oczekują zagorzali fani F1. Michael Schumacher miał szansę na punkty, jednak już po 9 okrążeniach musiał zatrzymać samochód poza torem. Śruba mocująca jedno z tylnych kół, powiedzmy zgubiła się… Co ciekawe, nikt jakoś w tym przypadku nie mówi – przynajmniej jeszcze – o sabotażu, a przecież znamy podobne przypadki z przeszłości.

Zawiedziony może być dzisiaj Peter Sauber. Kamui Kobayashi zakwalifikował się wczoraj do pierwszej dziesiątki kierowców, co dawało nadzieję na zdobycie punktów. Pedro de la Rosa miał startować z 12 pola. Dziś jednak jego bolid odmówił współpracy już na okrążeniu instalacyjnym, a silnik w samochodzie Kobayashi’ego zawiódł po niecałych 10 okrążeniach wyścigu. 

Warto zauważyć kolejny, świetny występ Jaime Alguersari. Kierowca Toro Rosso zyskał aż pięć pozycji i ukończył wyścig na punktowanym 9. miejscu.

Najszybsze okrążenie: Mark Webber (Red Bull) 1:37.054 (okrążenie 53)  

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Liczba

okrążeń

Czas

Poz.

startowa

Punkty

1

5

Sebastian Vettel

RBR-Renault

56

1:33:48.412

3

25

2

6

Mark Webber

RBR-Renault

56

+4.8 sek

1

18

3

4

Nico Rosberg

Mercedes GP

56

+13.5 sek

2

15

4

11

Robert Kubica

Renault

56

+18.5 sek

6

12

5

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

56

+21.0 sek

4

10

6

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

56

+23.4 sek

20

8

7

7

Felipe Massa

Ferrari

56

+27.0 sek

21

6

8

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

56

+37.9 sek

17

4

9

17

Jaime Alguersuari

STR-Ferrari

56

+70.6 sek

14

2

10

10

Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth

56

+73.3 sek

5

1

11

16

Sebastien Buemi

STR-Ferrari

56

+78.9 sek

13

12

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

55

+1 okrąż.

7

13

8

Fernando Alonso

Ferrari

54

+2 okrąż.

19

14

25

Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth

53

+3 okrąż.

24

15

20

Karun Chandhok

HRT-Cosworth

53

+3 okrąż.

22

16

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

52

+4 okrąż.

23

17

18

Jarno Trulli

Lotus-Cosworth

51

+5 okrąż.

18

Wyc.

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

46

+10 okrąż.

15

Wyc.

12

Vitaly Petrov

Renault

32

+24 okrąż.

11

Wyc.

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

12

+44 okrąż.

10

Wyc.

3

Michael Schumacher

Mercedes GP

9

+47 okrąż.

8

Wyc.

23

Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari

8

+48 okrąż.

9

Wyc.

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

2

+54 okrąż.

16

Def.

22

Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari

0

+56 okrąż.

12

 

Najnowsze

Życzenia Wielkanocne

Życzymy wszystkim radosych, ciepłych, rodzinnych Świąt Wielkanocnych, aby upłynęły w spokojnej atmosferze, z mnóstwem dobrego humoru i pozytywnych emocji. A już we wtorek zapraszamy na dużą porcję motoryzacyjnych deserów!

KOLOROWYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH ŻYCZY

ZESPÓŁ MOTOCAINA.PL

Najnowsze

Fatalna strategia Ferrari i McLarena

Jeśli ktoś sądzi, że Formula 1 jest nudna, to powinien obejrzeć dzisiejsze kwalifikacje. Dostarczyły one wielu emocji i kilku niespodzianek, zwłaszcza w teamach Ferrari i McLaren.

 

Mokrzy, ale szczęśliwi.
fot. Mercedes GP

Kwalifikacje do GP Malezji były dziś istną loterią nie tylko ze względu na kapryśną aurę. Dwa zespoły
z czołówki podjęły bardzo ryzykowną decyzję. Wygląda na to, że szefowie Ferrari i McLarena źle zinterpretowali prognozy pogody i wypuścili swoich kierowców na tor zdecydowanie za późno. Nad torem pojawiła się – zapowiadana zresztą – ulewa.

W trakcie Q1 były momenty, kiedy widoczność spadała praktycznie do zera. W ten sposób na kompletnie zalanym torze Fernando Alonso, Lewis Hamilton i Felipe Massa „zagwarantowali” sobie odpowiednio pozycje startowe do GP Malezji od 19. do 21. miejsca Tego jeszcze nie było! Gorsze wyniki uzyskali tylko kierowcy HRT i Virgin. Do tego Jenson Button nie opanował swojego bolidu w jednym z zakrętów i utknął w żwirowym poboczu. W efekcie nie mógł już wziąć udziału w następnych częściach kwalifikacji i wystartuje jutro z 17. pola. Kto był autorem strategii na te kwalifikacje w teamach Ferrari i McLaren? Tego nie wiemy, ale była ona naprawdę zadziwiająca! 

 

 

Zalany malezyjski tor.
fot. Mercedes GP

Fantastycznie wyglądała natomiast sytuacja Roberta Kubicy. Renault właściwe poprowadziło rozgrywkę i kierowcy tego zespołu wyjechali na samym początku sesji, co umożliwiło im uzyskanie bardzo dobrych czasów. Polak miał najlepszy wynik, a Vitaly Petrov 4. Robert Kubica przez chwilę prowadził w tabeli czasów. W Q2 bardzo szybko przejechał swoje ostatnie okrążenie pomiarowe na przeschniętym w niektórych miejscach torze, gwarantując sobie 2. wynik tej sesji. Vitaly Petrov miał nieco mniej szczęścia, kiedy na minutę przed zakończeniem pomiaru z 10. pozycji zepchnął go Michael Schumacher.

Do 3. części kwalifikacji wszyscy kierowcy ruszyli wyposażeni w tzw. opony full wet – na mokrą nawierzchnię. Za pędzącymi bolidami unosiły się pióropusze wody. Polak wyjechał z pitlane jako pierwszy i już początkowe okrążenie pomiarowe rozpoczął rekordem w 1. sektorze toru. Niestety, na skutek rzęsistego deszczu sędziowie postanowili wstrzymać przejazdy i pojawiła się czerwona flaga. Po wznowieniu sesji Robertowi Kubicy udało się uzyskać 6. czas.

W całym tym zamieszaniu sensacją jest zakwalifikowanie się do Q3 kierowcy BMW Sauber Ferrari – Kamui Kobayashi. W pierwszej dziesiątce znaleźli się także obydwaj kierowcy zarówno zespołu Williamsa,  jak i Force India. Ponownie, wewnętrzne współzawodnictwo kierowców Mercedes GP wygrał Nico Rosberg. Michael Schumacher musiał zadowolić się 8 miejscem.

Nie dziwi natomiast świetna dyspozycja zawodników Red Bull. Mark Webber wystartuje jutro z pierwszej linii, a Sebastian Vettel z drugiej. Tylko czy ich bolidy nie zawiodą?

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba okrążeń

1

6

Mark Webber

RBR-Renault

1:51.886

1:48.210

1:49.327

18

2

4

Nico Rosberg

Mercedes GP

1:52.560

1:47.417

1:50.673

22

3

5

Sebastian Vettel

RBR-Renault

1:47.632

1:46.828

1:50.789

19

4

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1:49.479

1:47.085

1:50.914

21

5

10

Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth

1:49.664

1:47.346

1:51.001

22

6

11

Robert Kubica

Renault

1:46.283

1:46.951

1:51.051

19

7

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1:50.301

1:48.371

1:51.511

21

8

3

Michael Schumacher

Mercedes GP

1:52.239

1:48.400

1:51.717

24

9

23

Kamui Kobayashi

BMW SauberFerrari

1:48.467

1:47.792

1:51.767

21

10

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

1:49.922

1:48.238

1:52.254

21

11

12

Vitaly Petrov

Renault

1:47.952

1:48.760

15

12

22

Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari

1:47.153

1:48.771

14

13

16

Sebastien Buemi

STR-Ferrari

1:48.945

1:49.207

15

14

17

Jaime Alguersuari

STR-Ferrari

1:48.655

1:49.464

16

15

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

1:52.875

1:52.270

16

16

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1:52.398

1:52.520

13

17

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:52.211

3

18

18

Jarno Trulli

Lotus-Cosworth

1:52.884

6

19

8

Fernando Alonso

Ferrari

1:53.044

8

20

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:53.050

8

21

7

Felipe Massa

Ferrari

1:53.283

7

22

20

Karun Chandhok

HRT-Cosworth

1:56.299

9

23

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

1:57.269

9

24

25

Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth

1:59.977

4

 

Najnowsze