Współpraca BMW i Hyundaia?

Coraz więcej źródeł donosi, że na arenie branży samochodowej zapowiada się kolejna kooperacja. Tym razem miałoby dojśc do współpracy niemieckiego BMW i południowokoreańskiego Hyundaia.

Ponoć rozmowy dotyczące połączenia sił są dopiero na etapie przygotowawczym. Jednak już teraz wiemy, że obie marki rozważają skupienie swojej współpracy na rozwoju silników.

Niemieckie czasopismo motoryzacyjne Automobil Produktion donosi, że Chung Eui-sun – syn prezesa generalnego marki Hyundai, odbył spotkanie z kierownictwem BMW w celu negocjacji dotyczących rozłożenia kosztów produkcji nowych jednostek, sięgających kwoty 1-2 miliarda euro.

Według analizy firmy Ernst & Young wysokość ubiegłorocznych  marży operacyjnych wyniosły 11.7% dla Hyundaia oraz 10.4% dla BMW. Wyniki te są najlepszymi na arenie światowej branży motoryzacyjnej.

Mimo tego, managerowie BMW w pełni zaprzeczają doniesieniom mediów. „Na chwilę obecną nie rozważamy zawiązywania jakiejkolwiek współpracy” – powiedział w swoim oświadczeniu Norbert Reithofer, prezes BMW.

Analitycy zgodnie twierdzą jednak, że współpraca Hyundaia z bawarskim przedsiębiorstwem przyniosłaby mu widoczne korzyści finansowe związane z produkcją masową. Tę zaletę posiada między innymi największy rywal BMW – Audi, które swoje przychody dzieli z rodzimym Volkswagenem.

Najnowsze

QR Code może uratować życie motocyklistom

Inżynierowie Airoh'a, producenta kasków motocyklowych, w połączeniu ze służbami włoskiego pogotowia ratunkowego wymyślili, jak szybko i sprawnie wspomóc ratowników medycznych i przyspieszyć pomoc motocyklistom, którzy ulegli wypadkowi. Jak? Pomysł jest prosty.

fot. safetyqrcode.com
Naklejka na kask ratująca życie?
fot. safetyqrcode.com

Airoh – wraz z zamówionym kaskiem – dostarcza paczkę zawierającą naklejki z QR Code (naklejki można przykleić na każdym rodzaju kasku, bez względu na markę). Za pomocą swojego smartphona skanujemy kod, nagrywamy wiadomość głosową dla służb ratowniczych (imię, nazwisko, grupa krwi, uczulenie na leki itp.). Naklejka powinna być naklejona z tyłu kasku.

Podczas ewentualnego wypadku, ratownik swoim telefonem skanuje nasz kod i natychmiast ma o nas podstawowe informacje.

Jednocześnie naklejka ma specjalne zabezpieczenie przed odsłuchaniem wiadomości przez nieuprawnione osoby.

Jest to ciekawe rozwiązanie, pytanie tylko, czy jeżeli już dotrze do Polski, przyjmie się wśród naszych rodaków? W końcu chodzi o nasze własne życie…

Więcej informacji znajdziecie na stronie: http://www.safetyqrcode.com/

Najnowsze

GP Hiszpanii – treningi

Podczas testów przed GP Hiszpanii zespoły testowały poprawki wniesione do bolidów. Najbardziej zauważalną zmianą jest nowy nos w bolidach McLarena, a najbardziej widoczną poprawą osiągów może pochwalić się Ferrari.

GP Hiszpanii – 1. Trening

Dopiero po 20 minutach treningu Timo Glock rozpoczął serię pomiarowych okrążeń. Na dłuższą chwilę prowadzenie przejął Kamui Kobayashi z czasem 1:24.912, a następnie przez 15 minut swojego, najlepszego czasu bronił Sebastian Vettel. Na koniec popisał lider gospodarzy – Fernando Alonso, który pierwszym wynikiem zdystansował Vettela, a kolejnym poprawił swój własny czas do 1:24.430 i utrzymał prowadzenie do końca treningu.

Fernando Alonso podczas 1 treningu dał z siebie wszystko.
fot. Ferrari

Z dobrej strony pokazał się kierowca testowy Williamsa – Valtteri Bottas (zastępujący Bruno Sennę), był drugi,  a zakończył trening na piątej lokacie. A ekipa McLarena pierwszy trening poświęciła sprawdzaniu nowego nosa oraz widoczności w kokpicie po wprowadzeniu zmian w bolidzie. Jenson Button ustanowił czwarty czas, Lewis Hamilton był ósmy.

Alonso swoje czasy wykręcił w Ferrari wyposażonym w nowy pakiet usprawnień, który ma być początkiem odrodzenia teamu. Obserwatorzy wyliczają: zmieniono oba skrzydła (przednie i tylne), podłogę, boczne wloty powietrza, osłonę silnika, układ wydechowy oraz kanały hamulcowe.:

– Pierwsze sygnały są pozytywne. Musimy bardziej przyjrzeć się danym, ale wszystko wygląda tak, jak oczekiwaliśmy – powiedział spytany o poprawki Alonso, a kolega z teamu Felipe Massa dodał:

-Teraz musimy złożył w jedną całość wszystkie najlepsze elementy, by uzyskać maksymalne osiągi i przygotować się należycie do kwalifikacji oraz wyścigu. Jeśli w niedzielę nadal będzie tak gorąco, zapowiadają się zawody jeszcze cięższe niż zwykle – zwłaszcza za sprawą wysokiej degradacji opon.

Wyniki 1. treningu – GP Hiszpanii

                Kierowca             Zespół  Czas       Strata    Okr.

1.            Fernando Alonso           Ferrari  1:24.430               –              20

2.            Sebastian Vettel             Red Bull              1:24.808               0.378     18

3.            Kamui Kobayashi             Sauber 1:24.912               0.482     28

4.            Jenson Button McLaren             1:24.996               0.566     24

5.            Valtteri Bottas Williams               1:25.120               0.690     24

6.            Michael Schumacher     Mercedes           1:25.187               0.757     15

7.            Romain Grosjean           Lotus    1:25.217               0.787     16

8.            Lewis Hamilton               McLaren             1:25.252               0.822     20

9.            Kimi Raikkonen                Lotus     1:25.285               0.855     29

10.          Nico Hulkenberg             Force India        1:25.339               0.909     24

11.          Jean-Eric Vergne             Toro Rosso         1:25.367               0.937     22

12.          Felipe Massa     Ferrari 1:25.433               1.003     21

13.          Mark Webber   Red Bull              1:25.539               1.109     23

14.          Nico Rosberg     Mercedes           1:25.607               1.177     20

15.          Sergio Perez      Sauber                1:25.918               1.488     19

16.          Daniel Ricciardo               Toro Rosso        1:26.226               1.796     24

17.          Pastor Maldonado          Williams              1:26.297               1.867     18

18.          Jules Bianchi      Force India         1:26.630               2.200     21

19.          Witalij Pietrow  Caterham          1:27.475               3.045     20

20.          Timo Glock         Marussia            1:28.267               3.837     21

21.          Alexander Rossi               Caterham          1:28.448               4.018     25

22.          Charles Pic           Marussia            1:28.633               4.203     22

23.          Pedro de la Rosa             HRT        1:29.107               4.677     19

24.          Dani Clos             HRT        1:31.618               7.188     19

 

GP Hiszpanii – 2. Trening

Jenson Button ze swoimi fanami.
fot. McLaren

W drugiej sesji treningowej kierowcy od początku nie marnowali czasu. Pierwszy czas poniżej 1:25 ustanowił Michael Schumacher, potem lepszy był Alonso, a później konkurencji zmienili opony na miękkie i wyrwali się na prowadzenie.

Vettel wyrobił sobie przewagę nad Hamiltonem i Weberrem, który chwilę potem wypadł na pobocze. Na koniec na prowadzenie wysunął się Jenson Button, który walczył z podsterownością swojego McLarena i miał na początku problem z rozgrzaniem opon z twardej mieszanki:

– Nadal tego do końca nie rozgryzłem, choć samochód zdaje radzić sobie dobrze na miękkiej mieszance, to twardych gum po prostu nie mogę zmusić do pracy i rozgrzać. Nie wiem, dlaczego tak się dzieje, ale musimy rozwiązać problem przed niedzielą – mówił po treningu.

Wyniki 2. treningu – GP Hiszpanii

                Kierowca             Zespół  Czas       Strata    Okr.

1.            Jenson Button McLaren              1:23.399               –              38

2.            Sebastian Vettel             Red Bull              1:23.563               0.164     38

3.            Nico Rosberg     Mercedes           1:23.771               0.372     41

4.            Lewis Hamilton               McLaren             1:23.909               0.510     32

5.            Kimi Raikkonen               Lotus     1:23.918               0.519     32

6.            Romain Grosjean            Lotus     1:23.964               0.565     37

7.            Mark Webber  Red Bull              1:24.065               0.666     34

8.            Michael Schumacher    Mercedes          1:24.080               0.681     36

9.            Kamui Kobayashi             Sauber 1:24.214               0.815     41

10.          Nico Hulkenberg             Force India        1:24.365               0.966     22

11.          Felipe Massa     Ferrari  1:24.418               1.019     35

12.          Sergio Perez      Sauber                1:24.422               1.023     32

13.          Pastor Maldonado          Williams              1:24.468               1.069     40

14.          Fernando Alonso            Ferrari  1:24.600               1.201     33

15.          Paul di Resta      Force India        1:24.688               1.289     30

16.          Jean-Eric Vergne             Toro Rosso        1:24.733               1.334     34

17.          Daniel Ricciardo               Toro Rosso        1:24.769               1.370     37

18.          Bruno Senna     Williams               1:25.047               1.648     42

19.          Heikki Kovalainen           Caterham          1:26.296               2.897     36

20.          Witalij Pietrow  Caterham          1:26.740               3.341     35

21.          Timo Glock         Marussia            1:27.314               3.915     27

22.          Charles Pic          Marussia            1:27.664               4.265     30

23.          Pedro de la Rosa             HRT        1:28.235               4.836     26

24.          Narain Karthikeyan        HRT        –              –              2

GP Hiszpanii – 3. Trening

Sebastia Vettel znów z przodu stawki.
fot. Red Bull Racing

Trzeci trening to prawdziwa licytacja czasów, prowadzenie przejmowali zawodnicy wcześniej się nie wyróżniający: Sergio Perez, Jean-Eric Vergne czy Pastor Maldonado. Złudzeń rywalom nie pozostawił Sebastian Vettel, który wyjechał pod koniec sesji na 13 okrążeń i osiągnął czas 1:23.168, który jest najlepszym wynikiem weekendu na torze Catalunya! Drugie miejsce zajął Pastor Maldonado z teamu Williams, a trzecie Kamui Kobayashi z Saubera.

Żadnego pomiarowego kółka nie pokonał Romain Grosjean, ponieważ w jego Lotusie niedługo po starcie sesji, doszło do problemów z ciśnieniem paliwa.

Wyniki 3. treningu – GP Hiszpanii

                Kierowca             Zespół  Czas       Strata    Okr.

1.            Sebastian Vettel             Red Bull               1:23.168               –              13

2.            Pastor Maldonado         Williams              1:23.336               0.168     19

3.            Kamui Kobayashi             Sauber 1:23.350               0.182     19

4.            Mark Webber  Red Bull              1:23.578               0.410     16

5.            Sergio Perez     Sauber 1:23.742               0.574     22

6.            Fernando Alonso            Ferrari  1:23.807               0.639     15

7.            Jean-Eric Vergne            Toro Rosso        1:23.833               0.665     14

8.            Jenson Button McLaren             1:23.909               0.741     13

9.            Kimi Raikkonen                Lotus     1:23.936               0.768     16

10.          Nico Rosberg     Mercedes          1:24.070               0.902     24

11.          Felipe Massa     Ferrari  1:24.179               1.011     16

12.          Nico Hulkenberg             Force India        1:24.323               1.155     17

13.          Daniel Ricciardo               Toro Rosso        1:24.331               1.163     15

14.          Bruno Senna     Williams               1:24.409               1.241     18

15.          Paul di Resta      Force India        1:24.599               1.431     15

16.          Lewis Hamilton McLaren             1:24.778               1.610     15

17.          Michael Schumacher     Mercedes          1:24.825               1.657     17

18.          Witalij Pietrow  Caterham           1:25.911               2.743     20

19.          Heikki Kovalainen           Caterham          1:26.587               3.419     20

20.          Charles Pic          Marussia            1:27.469               4.301     18

21.          Timo Glock         Marussia            1:27.689               4.521     16

22.          Narain Karthikeyan        HRT       1:28.207               5.039     24

23.          Pedro de la Rosa             HRT        1:28.373               5.205     13

24.          Romain Grosjean            Lotus     –              –              2

Najnowsze

Kobiety w Rajdzie Mazowieckim

Startuje jubileuszowy 10. Rajd Mazowiecki - 3 runda Rajdowego Pucharu Polski.  Do rywalizacji zgłosiła się jedna kobieta w roli kierowcy i dwie pilotki.

Automobilklub Polski przygotował siedem odcinków specjalnych o łącznej długości 80 kilometrów, a bazą rajdu będą Kozienice. Załogi pokonają cztery różne odcinki specjalne. Pierwszym w pętli będzie położony bardzo blisko parku serwisowego OS Nowodwór. Następnie zawodnicy pokonają próbę Celejów w okolicach Kazimierza Dolnego. A ostatnim i najdłuższym w pętli jest prawie 13-kilometrowy odcinek Kaleń. Po dwukrotnym pokonaniu tych tras zawodnicy zakończą rywalizację na oesie wytyczonym nieopodal Kozienic. Ceremonia rozdania nagród odbędzie się w Zespole Pałacowym UM w Kozienicach od godz. 17:30.

Dla kibiców przygotowano także Rally Fan Park (12 maja 2012 roku w godz. 10:00-16:00). Na terenie lotniska Ułęż zaplanowane są atrakcyjne pokazy: historycznych samochodów rajdowych, driftu (oraz taxi drift –  czyli możliwość przejazdu jako pasażer podczas pokazu), jazdy na trolejach, aut terenowych i ratunkowych, ratownictwa drogowego, gokartów.

Na liście zgłoszeń Rajdu Mazowieckiego widnieje 65 załóg, a w tym: 48 załóg wystartuje do rywalizacji RPP, 10 w klasyfikacji „Gość” i na końcu stawki – 7 zawodników z Rajdowego Debiutu, czyli bez pomiaru czasu.

Małgosia Malicka
fot. Jola Żuk

Z numerem 23 zobaczymy Grzegorza Sikorskiego w Peugeocie 206, a u jego boku niezastąpiona Małgosia Malicka-Adamiec. Załoga narzuciła ostre tempo od początku sezonu i po Rajdzie Świdnickim wyskoczyła jeszcze do Czech na Thermica Rally Lužické Hory. Niestety na 7 odcinku musiała się wycofać z rywalizacji z powodu problemów technicznych ze skrzynią biegów. Mamy jednak nadzieję, że doświadczenia z dwóch poprzednich rajdów zaowocują na Rajdzie Mazowieckim!

Z numerem 40 zobaczymy Emila Leszczyńskiego i Izę Białorudzką, która debiutowała na prawym fotelu w poprzedniej edycji Rajdu Mazowieckiego. Załoga powraca na rajdowe odcinki w BMW E30 z numerem 40, ale przymierza się także do zmiany auta na przednionapędowe:

Iza Białorudzka sprawdza się w roli pilotki.
fot. Grzegorz Rybarski

– Dwa tygodnie temu mieliśmy okazję rozruszać się na treningu w I Rajdzie Mikołowskim, gdzie na nowo rozbudziły się nasze rajdowe apetyty. W długi weekend miałem okazję przejechać się i zarazić Hondą Type-R i aktualnie szukamy dobrej bazy na nową rajdówkę w specyfikacji N. Start w X Rajdzie Mazowieckim będzie dla nas pewnego rodzaju testem i odpowiedzią na aktualne rozterki pomiędzy zamiłowaniem do jazdy samochodem tylno napędowym (BMW) a mocnym autem przednionapędowym (Type-R), którym w tym roku będziemy musieli od nowa nauczyć się jeździć – zdradził kierowca. Rok temu załoga nie osiągnęła mety, mamy nadzieję, że w tym roku rajd zakończy się dla nich sukcesem.

Klaudia Temple – jedyna kobieta za kierownicą w Rajdzie Mazowieckim.
fot. Ewelina Neska

Jedyna kobieta za kierownicą to Klaudia Temple za kierownicą Hondy Civic z numerem 47, a dyktować jej będzie Jakub Wróbel:

– Po treningowo potraktowanym Rajdzie Świdnickim podjęliśmy decyzję o starcie w Rajdzie Mazowieckim, a gdyby nie pomoc sponsorów: Auto-Fart Sklep oraz Inf-tech.pl, nie moglibyśmy znaleźć się w Kozienicach. Mam gorącą nadzieję że kilometry które zrobiliśmy na Rajdzie Świdnickim pozwolą nam od samego początku jechać tempem narzuconym przez czołówkę klasy – powiedziała Klaudia Temple przed startem.

Zapraszamy na rajdowe odcinki do Kozienic, a i rajdowi kibice przed komputerem będą mogli śledzić zmagania na trasie rajdu w internecie – za pomocą aplikacji Wirtualny Kibic. Będzie to możliwe dzięki urządzeniom GPS firmy AutoGuard umieszczonym w samochodach zawodników. Więcej informacji o rajdzie znajdziecie na oficjalnej stronie rajdu – www.rajdmazowiecki.com, a nasze zawodniczki opowiedzą po powrocie o swoich wrażeniach z tras.

 

Najnowsze

Marisa Miller reklamuje Buicka

14 maja premiera nowego filmu reklamowego Buicka Enclave. W głównej roli supermodelka Marisa Miller.

To nie pierwszy raz, kiedy Buick stawia na celebrytów. Samochody tej marki reklamowali już koszykarz Shaquille O’Neal i aktor Ving Rhames. Zadaniem pięknowłosej Marisy natomiast będzie podkreślanie równowagi, jaką w nowym Buicku mają inteligentne systemy i piękny wygląd. Czyli – w tym przypadku nie zawiedziesz się, oceniając książkę po okładce.

Buick Enclave 2013
fot. Buick

Nowy Enclave miał swoją premierę w zeszłym miesiącu na nowojorskim Auto Show. Ma nowe tylne i przednie lampy (oczywiście LED), nowy, pokryty ciemnym chromem grill i bardziej nowoczesne wnętrze. Lifting ma sprawić, że Buick trafi w upodobania młodszej klienteli. Pod maską natomiast bez zmian: silnik V6 o pojemności 3.6 litra i mocy około 280 KM, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Podobnie jak jego poprzednicy, będzie miał napęd albo na cztery koła, albo tylko na przednią oś. Na rynek trafi prawdopodobnie już tej jesieni.

Ale jak twierdzi Marisa – w pamięć zapada głównie dlatego, że świetnie wygląda…

Najnowsze