„Wsiadaj! Miasto czeka!” Samochody na minuty w nowej odsłonie!

Carsharing w Polsce rozwija się w Polsce coraz bardziej. Zobaczcie Renault Clio od Traficar w nowej odsłonie! Czy nowy ekologiczny wygląd przyciągnie jeszcze więcej chętnych osób do korzystania z samochodów na minuty?

Traficar po trzech latach działalności nie tylko odświeża swoją flotę, ale również sposób oklejania aut. W nowych samochodach Renault Clio, które wyjeżdżają właśnie na ulice miast, gdzie Traficar udostępnia swoją usługę, znacznie zmniejszyła się liczba poszczególnych elementów brandingu. Projekt jest minimalistyczny z zachowaniem kolorów marki: fioletowego i miętowego.

Umieszczone na autach różne hasła np. „Wsiadaj! Miasto czeka” oraz „Jedziemy? Ty prowadzisz”, są nawiązaniem do dialogu marki z użytkownikiem, który Traficar prowadzi już od samego początku we wszystkich swoich kanałach komunikacji.

Atestowaną folią One Way Vision z laminatem zostały oklejone dwie boczne szyby oraz szyba tylna. Pełna widoczność jest zachowana dzięki równomiernie rozmieszczonym na folii OWV otworom. Osoba znajdująca się wewnątrz auta widzi to, co znajduje się na zewnątrz, natomiast z zewnątrz widoczny jest jednolity obraz. Auto niezmiennie otwiera się za pomocą kodu QR, a karta znajduje się w schowku.

Także liczba komunikatów wewnątrz auta znacznie się zmniejszyła i zastąpiły je powiadomienia w aplikacji. W usłudze będą obowiązywać przez pewien czas dwa rodzaje oklejenia: standardowy na starszych autach oraz odświeżony dla nowych Renault Clio.

Najnowsze

Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 ukaże się już w 2020 roku!

Toyota chce umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w wyścigach i rozwijać coraz lepsze auta, wykorzystując doświadczenia z torów wyścigowych.

Rozwijany i produkowany przez Toyota Motorsport GmbH model GR Supra GT42 to samochód wyścigowy oparty na GR Supra – pierwszym globalnym modelu TOYOTA GAZOO Racing, który trafił na rynek w tym roku.

Samochody GT4 startują w różnych seriach wyścigowych na całym świecie, w tym w tak uznanych jak Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series oraz VLN Endurance Championship Nürburgring w Europie czy Michelin Pilot Challenge Series w USA.

TOYOTA GAZOO Racing w pracach nad rozwojem GR Supry korzystał ze wsparcia trzech partnerów technicznych: firm Akrapovič, Pirelli oraz Ravenol. Akrapovič będzie współpracował nad rozwojem motorsportowych układów wydechowych, Pirelli skupi się na rozwoju opon, a Ravenol zapewni oleje i smary.

Szczegóły dotyczące specyfikacji GR Supry GT4, w tym cena, punkty sprzedaży i data premiery, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

GR Supra GT4 – specyfikacja techniczna:
 

Podwozie

Długość

4460 mm

Szerokość

1855 mm

Wysokość

1250 mm

Konstrukcja

Stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa

Przedni dyfuzor

Kompozyty włókien naturalnych

Tylne skrzydło

Kompozyty włókien naturalnych

Zbiornik paliwa

Motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania

Fotel kierowcy

Fotel wyścigowy zgodny z homologacją FIA

 

Silnik i skrzynia biegów

Typ

Rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll

Pojemność

2998 cm3

Skrzynia biegów

Automatyczna, napęd na tylne koła

Olej i smary

Ravenol

Wydech

Akrapovič

 

Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce

Przednie zawieszenie

MacPherson

Tylne zawieszenie

Wielowahaczowe

Układ kierowniczy

Elektrycznie wspomagany

Opony

Pirelli

Koła

Pięć śrub 11 x 18 cali

 

Najnowsze

Sprytny kierowca omal nie zderzył się czołowo

Podstawowa zasada podczas wyprzedzania jest taka, że nie rozpoczynamy tego manewru, jeśli nie mamy dostatecznie dobrej widoczności. Ten kierowca myślał, że sprytnym sposobem uda mu się przeprowadzić „rozpoznanie”. Nie wyszło.

Plan kierowcy z kamerą był nie taki zły. W miejscu, w którym chciał wypędzić ciężarówkę znajdowała się przerywana linia, a problemem były tylko gabaryty pojazdu przed nim, który skutecznie utrudniał zorientowanie się, czy po łuku drogi nie jedzie inne auto z naprzeciwka.

Co zrobił nasz bohater? Wychylił się na prawą stronę, upewnił się, że droga jest już pusta i szybko rozpoczął wyprzedzanie. Zbyt późno orientując się, że mimo wszystko jedno auto ukryło się za ciężarówką. Całe szczęście jego kierowca wykazał się błyskawiczną reakcją i nie doszło do kolizji.

Najnowsze

Pijany kierowca czy pirat drogowy? Kto stwarza większe zagrożenie na drodze?

Pijany kierowca, niedoświadczony i nieobyty z samochodem kierowca czy może szalejący na drodze pirat? Kto według was stwarza największe zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

Według danych Policji w 2018 roku kierujący pojazdami pod wpływem alkoholu spowodowali 1 614 wypadków drogowych. Zginęły w nich 203 osoby, a 1 965 osób zostało rannych. Był to rok gorszy od poprzedniego – w 2017 roku mieliśmy zarówno mniej wypadków, w których rolę odgrywał alkohol, jak i mniej ofiar śmiertelnych. Martwiące są również najnowsze dane.

W pierwszym kwartale 2019 roku Policja zatrzymała podczas kontroli drogowych 22 638 kierowców będących pod wpływem alkoholu2, a więc o około 9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wśród uczestników badania aż 51,7% osób wskazuje nietrzeźwych kierujących jako zagrożenie drogowe numer jeden. 

Dla porównania, tak często kojarzona z piractwem drogowym brawura polskich kierowców, stanowi poważny problem dla 27,7% ankietowanych. Słaba znajomość zasad i kultury bezpieczeństwa na drodze są głównym czynnikiem niebezpieczeństwa dla co dziesiątego ankietowanego (9,4%).

W badaniu interesujące są również wyniki związane z zagrożeniami, które w oczach Polaków lokują się obecnie na końcu listy. Rozwój cywilizacyjny naszego kraju zepchnął zły stan dróg na miejsce przedostatnie – jedynie 7,4% ankietowanych uważa, że to najgroźniejszy czynnik. Słaby stan techniczny pojazdów to problem dla zaledwie 3,8% respondentów. Mamy więc dużo większy kredyt zaufania do naszych samochodów oraz infrastruktury niż do siebie nawzajem.

Badanie SW Research dla AlcoSense Laboratories przeprowadzono w maju 2019 roku, na reprezentatywnej grupie 1 090 polskich kierowców

Najnowsze

Czy jazda kabrioletem może uszkodzić nam słuch?

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się kabriolety na rynku wtórnym. Niestety ich kierowcy muszą mieć świadomość, że prowadząc auto z otwartym dachem z prędkością powyżej 80 km/h, mogą sobie uszkodzić słuch.

W II kwartale 2019 roku mediana ceny używanych kabrioletów spadła do 12.987 zł z 13.500 zł w II kwartale 2018 roku. Wpływ na to miały większa liczba starszych pojazdów oferowanych do sprzedaży – mediana wieku wyniosła ponad 14 lat oraz wyższy przebieg – mediana wyniosła 167.500 km. W analogicznym okresie 2018 roku, mediana wieku wyniosła ponad 13 lat, a mediana przebiegu 160.000 km. W II kwartale 2019 roku, podobnie jak i w 2018 roku, najczęściej ogłaszanymi do sprzedaży kabrioletami były Peugeot 206, Renault Megane i BMW 3. 

Kierowcy i pasażerowie kabrioletów muszą jednak mieć się na baczności, żeby nie uszkodzić sobie słuchu. Podróżując bowiem z otwartym dachem, z prędkością 80-112 km/h, poddają swój słuch dźwiękom zbliżonym do hałasu jaki wytwarza młot pneumatyczny.

Eksperci Królewskiego Narodowego Instytutu Głuchych w Wielkiej Brytani są zgodni – regularne narażanie na poziom hałasu 88-90 decybeli podczas jazdy kabrioletem przez kilka godzin dziennie może prowadzić do trwałej utraty słuchu.

W badaniu zmierzono poziomy hałasu bezpośrednio po lewej i prawej stronie kierowcy podczas jazdy z różnymi prędkościami. Przy prędkościach 80, 96 i 112 km/h, hałas osiągnął poziom od 88 do 90 decybeli, czyli wyższy niż ogólnie przyjęty poziom 85 decybeli, przy którym stałe uszkodzenie słuchu staje się zagrożeniem. Naukowcy powtórzyli test z różnymi kabrioletami, na tym samym odcinku autostrady, poza godzinami szczytu i stwierdzili ten sam poziom hałasu – około 90-99 decybeli. 

Najnowsze