Wrocławska Liga Time Atak Kobiet 2012

Zawody dla amatorów sportów motorowych to możliwość doświadczenia rajdowych emocji, maksymalnie szybkiej jazdy a przede wszystkim uświadomienie sobie swoich słabości jako kierowcy. W Polsce organizowanych jest coraz więcej tego typu zawodów, również stolica Dolnego Śląska ma do zaoferowania Wrocławską Ligę Time Attack.

fot. Stefan Wyszyński
fot. Stefan Wyszyński

Kierowcy chcących poznać granice swoich umiejętności i możliwości auta mogą wystartować w zawodach WLTA organizowanych na Torze Redeco. Po udanym pierwszym sezonie rozegranym w 2011 roku, organizatorzy zdecydowali się kontynuować cykl, zaproponowali jednak niespotykaną dotąd formułę połączenia różnych rodzajów zawodów. Zaoferowali w cenie jednego wpisowego dwie rywalizacje.

Wrocławska Liga Rajdowa ma być cyklem dwunastu eliminacji. Każde zawody będą się składać z co najmniej siedmiu okrążeń toru, własnym samochodem, po wytyczonej, asfaltowej trasie z profesjonalnym pomiarem czasu za pomocą fotokomórek. W WLR czasy przejazdów będą się sumować i by być sklasyfikowanym trzeba będzie ukończyć wszystkie przejazdy.

Wrocławska Liga Time Attack odbywać się będzie w tym samym czasie, wystarczy przejechać jeden odcinek aby ukończyć zawody – liczy się najlepszy czas ze wszystkich przejazdów!

Na terenie toru będzie też wydzielona strefa serwisowa z namiotem, podnośnikiem i kluczami do wymiany kół oraz strefa kibica, gdzie można będzie na bieżąco śledzić wyniki a także kupić coś do jedzenia i picia.

Terminy eliminacji w sezonie 2012:

  • 18 luty
  • 10 marzec
  • 31 marzec
  • 14 kwiecień
  • 19 maj
  • 23 czerwiec
  • 21 lipiec
  • 18 sierpień
  • 15 wrzesień
  • 13 październik
  • 10 listopad
  • 08 grudzień

Zawodnicy startują swoimi samochodami w odpowiedniej klasie pojemnościowej. Każdy uczestnik zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia OC i NW i podpisania stosownego oświadczenia podczas rejestracji przed startem. Zawody rozgrywane są z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa obowiązujących na torze a także wymagane są kaski.

Klasy:

  • Klasa 0 – do 1350 ccm
  • Klasa 1 – do 1600 ccm
  • Klasa 2 – 1600-2500 ccm
  • Klasa 3 – +2500 2WD
  • Klasa 4 – +2500 AWD

Turbo daje przelicznik x 1,7.

W sezonie 2012 wystartuje też Wrocławska Liga Time Atak Kobiet (WLTAK), która została objęta honorowym patronatem Motocainy. Organizatorzy i same uczestniczki zamierzają namówić do udziału tez panie, które licznie przychodzą kibicować czy startują ale w charakterze pilota. Rywalizacja w gronie pań ma pomóc przełamać bariery związane z umiejętnościami dlatego szczególnie będzie zwracana uwaga na doskonalenie swoich umiejętności, możliwości doświadczenia różnych zachowań auta i wyrobienia odpowiednich odruchów. Dzięki takiemu podejściu zakładany jest docelowy start przynajmniej 10 uczestniczek.

Kierowcom, którzy zajęli pierwsze trzy miejsca w danej klasie w obu rodzajach zawodów wręczane będą pamiątkowe puchary. Jest to pierwszy puchar w Polsce, gdzie będą dwie klasyfikacje – time attack i rajdowa. Również WLTAK będzie miała swoje nagrody.

Pierwsza eliminacja odbędzie się już 18 lutego. Cena wpisowego wynosi 90 zł.

Organizator Mikołaj Kwiatkowski zachęca:

Zaryzykujecie by wykręcić najlepszy czas czy pojedziecie równo i powtarzalnie? Wybór należy do Was!

Najnowsze

Ile walizek zmieści się w Splashu? – Test Suzuki

Ile jesteśmy w stanie zapakować do bagażnika małego miejskiego samochodu klasy B? Niewiele? Zobaczcie więc test Suzuki!

Samochody typu Suzuki Splash, nie są uważane za zbytnio pakowne a dane techniczne na temat litrażu często traktowane są z przymrużeniem oka.

Suzuki postanowiło wypowiedzieć walkę takim stereotypom i udowodnić, że po złożeniu tylnej kanapy do ich małego miejskiego Splash’a możemy zapakować naprawdę dużo. Wszystko za pomocą filmiku, dzięki któremu zobaczymy prawdziwą funkcjonalność samochodu!

Najnowsze

Fiat Freemont: ‘Samochód jedyny w swoim rodzaju’

Jak połączyć w jedno cechy vana, SUV-a i samochodu osobowego? Wydaje się, że Fiat Freemont jest odpowiedzią na to pytanie. Do tego dokładamy napęd na 4 koła i mamy wszechstronnego crossovera.

Nowa wersja Freemonta – największa i najdroższa opcja oferowana przez Fiata – z napędem na 4 koła AWD (All-Wheel Drive) może być wyposażona w silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II (170KM) lub benzynowy 3.6 V6 (280KM). Oba silniki współpracują z nową, sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, co jak pisze producent: pozwala bezpiecznie poruszać się samochodem nawet w warunkach uznawanych za ekstremalne.

Fiat Freemont AWD 4×4
fot. Fiat

Fiat Freemont AWD posiada aktywny system napędu na cztery koła typu 'on demand' (w miarę potrzeby) sterowany elektronicznie, który w oparciu o wskazania układu czujników ocenia stopień przyczepności kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności  (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając maksimum trakcji bez względu na podłoże. W przypadku jazdy na asfalcie działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając  bezpieczeństwa jazdy na łukach (zakrętach).

Pracując w trybie 'on demand' system AWD Fiata Freemont nie powoduje nadmiernego zużycia paliwa – oczywiście wg. producenta.

Najnowsze

Karolina Lampel-Czapka powołana do kadry narodowej!

Jedyna kobieta powołana do kadry narodowej sportów motorowych w sezonie 2012!

Karolina Lampel-Czapka
fot. karolinaautosport.pl

Zarząd Główny Polskiego Związku Motorowego powołał dziś kadrę narodową, która będzie miała obowiązek startować z godłem Polski na kombinezonach, w sezonie 2012.

Wśród wielu zawodników (m.in. Robert Kubica, Krzysztof Hołowczyc czy Leszek Kuzaj) pojawiła się jedna kobieta:  Karolina Lampel-Czapka (o Karolinie pisałyśmy też tu)

Gratulujemy!

 

 

 

 

Kadra Narodowa w sporcie samochodowym na sezon 2012
1. Jarosław Baran (Automobilklub Krakowski)
2. Maciej Baran (Automobilklub Krakowski)
3. Marcin Bełtowski (Automobilklub Krakowski)
4. Grzegorz Baran (Automobilklub Rzemieślnik)
5. Michał Bębenek (Automobilklub Orski)
6. Grzegorz Bębenek (Automobilklub Orski)
7. Stefan Biliński (Automobilklub Wielkopolski)
8. Dariusz Burkat (KS PROF)
9. Łukasz Byśkiniewicz (Automobilklub Polski)
10. Jan Chmielewski (Automobilklub Rzeszowski)
11. Wojciech Chuchała (Automobilklub Beskidzki)
12. Daniel Chwist (KS PROF)
13. Grzegorz Dachowski (Automobilklub Galicyjski)
14. Grzegorz Duda (Automobilklub Małopolski)
15. Grzegorz Dul (Automobilklub Mielecki)
16. Daniel Dymurski (Automobilklub Rallyland)
17. Paweł Dytko (Automobilklub Opolski)
18. Marcin Gagacki (LKT Wyczół Gościeradz)
19. Jakub Gerber (Automobilklub Rallyland)
20. Jakub Giermaziak (Automobilklub Leszczyński)
21. Adam Gładysz (Automobilklub Kielecki)
22. Marcin Gładysz (Automobilklub Kielecki)
23. Jerzy Gołębiowski (Automobilklub Małopolski)
24. Włodzimierz Grajek (Automobilklub Wielkopolski)
25. Tomasz Gryc (Automobilklub Rzemieślnik)
26. Marcin Grydziuszko (Automobilklub Gorzowski)
27. Grzegorz Grzyb (Moto-Car 93)
28. Jacek Handl (Automobilklub Ziemi Kłodzkiej)
29. Kamil Heller (Automobilklub Cieszyński)
30. Krzysztof Hołowczyc (Automobilklub Polski)
31. Robert Hundla (Automobilklub Krakowski)
32. Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Cieszyński)
33. Bartłomiej Karaś (Automobilklub Orski)
34. Waldemar Kluza (Automobilklub Krakowski)
35. Szymon Kornicki (KKCiM Smok)
36. Michał Kościuszko (KS PROF)
37. Wojciech Koczeski (Automobilklub Rzemieślnik)
38. Robert Kubica (Automobilklub Polski)
39. Tomasz Kuchar (Automobilklub Rallyland)
40. Michał Kuśnierz (Automobilklub Orski)
41. Leszek Kuzaj (Automobilklub Rzemieślnik)
42. Karolina Agnieszka Lampel-Czapka (Automobilklub Wielkopolski)
43. Andrzej Lewandowski (Automobilklub Wielkopolski)
44. Robert Lukas (Automobilklub Kielecki)
45. Rafał Marton (Automobilklub Rzemieślnik)
46. Przemysław Mazur (Moto-Car 93)
47. Aleksander Michałowski (Automobilklub Lubelski)
48. Mariusz Miękoś (Automobilklub Wielkopolski)
49. Tomasz Mikołajczyk (Automobilklub Polski)
50. Teodor Myszkowski (Automobilklub Wielkopolski)
51. Andrzej Obrębowski (Automobilklub Polski)
52. Maciej Oleksowicz (Automobilklub Rzemieślnik)
53. Bartosz Opioła (Automobilklub Rzeszowski)
54. Andrzej Papamichalis (Automobilklub Dolnośląski)
55. Robert Pawlak (AMK Limanowa)
56. Ariel Piotrowski (Automobilklub Polski)
57. Ireneusz Pleskot (Automobilklub Polski)
58. Sebastian Rozwadowski (Automobilklub Warmiński)
59. Szymon Ruta (Automobilklub Radomski)
60. Maciej Rzeźnik (Automobilklub Rzeszowski)
61. Andrzej Szepieniec (Automobilklub Krakowski)
62. Daniel Siatkowski (Automobilklub Rzemieślnik)
63. Krzysztof Skorupski (Automobilklub Rzemieślnik)
64. Konrad Sobecki (Automobilklub Rzeszowski)
65. Michał Sołowow (Automobilklub Kielecki)
66. Michał Sowa (Automobilklub Lubelski)
67. Zbigniew Staniszewski (Automobilklub Polski)
68. Maciej Stańco (Automobilklub Kielecki)
69. Witold Starobrat (Automobilklub Inowrocławski)
70. Mariusz Stec (Automobilklub Rzemieślnik)
71. Maciej Steinhof (Automobilklub Krakowski)
72. Maciej Szczepaniak (Automobilklub Wałbrzyski)
73. Konrad Tadla (Automobilklub Wielkopolski)
74. Marcin Wicik (Automobilklub Bydgoski)
75. Maciej Wisławski (Automobilklub Polski)
76. Przemysław Zawada (Moto-Car 93)
77. Aleks Zawada (Automobilklub Radomski)
78. Łukasz Zoll (Automobilklub Rzemieślnik)
79. Tomasz Żerebecki (Automobilklub Ziemi Kłodzkiej)

Najnowsze

Zuzanna Ścibior – Drugi Wicemistrz Polski w Quadcrossie w klasie Junior

Skończył się sezon 2011. Ten rok był szczególny. Głównie dla Zuzanny Ścibior, która startowała pod patronatem Motocaina.pl

Zuzannie udało się osiągnąć niebywałą jak dla kobiety rzecz w tej dyscyplinie sportowej. Zdobyła tytuł drugiego Wicemistrza polski w klasyfikacji generalnej w motocrossie QUADÓW w klasie Junior. Jest pierwszą kobietą która stanęła na podium w tym sporcie w Polsce. W swojej klasie startowała jako jedyna przedstawicielka płci pięknej.

– W tym roku udowodniłam ze kobiety tez potrafią !! – mówi Zuzanna.

Zuzanna Ścibior
archiwum Zuzanny

18 września 2011 roku odbyła się ostatnia eliminacja mistrzostw polski. Kolejność nazwisk w tabeli wyników zmieniała się jak w kalejdoskopie – wszystko mogło się zdarzyć. Dopiero po przedostatnim biegu w ostatniej rundzie stało się jasne, że Zuzanna zajmie miejsce na podium w klasyfikacji generalnej.

– Tytuł drugiego Wicemistrza  Polski w Quadcrossie jest dla mnie ogromnym wynagrodzeniem za cały trud, wysiłek oraz za czas który poświęciłam aby to osiągnąć – opowiada zaskoczona zawoniczka która pierwszy raz miała okazję stanąć na podium.  – W tym sporcie najważniejsze jest aby ukończyć każdy bieg, dojechać do mety!!

26 listopada 2011 roku w sobotę odbyła się uroczysta Gala Mistrzów Sportu Motocyklowego. Najlepsi zawodnicy zajechali w sobotę do Kazimierza Dolnego nad Wisłą gdzie w hotelu Król Kazimierz odbyło się oficjalne wręczenie nagród mistrzom i wicemistrzom polski w różnych dziedzinach min. : MotoCross, cross country i enduro.

– W przyszłym roku bardzo chciałabym powtórzyć swoje osiągnięcie i pokazać na co mnie stać. Już zaczęłam trenować do przyszłego sezonu. Mam nadzieję ze mi się to uda. – zapewnia Zuzanna.

Z naszej strony życzymy  Zuzannie wielu sukcesów w sezonie 2012 i trzymamy kciuki za dalsze zwycięstwa!

 

Najnowsze