Wojownicy inspirują w walce z rakiem piersi

Ford Motor Company od 18 lat angażuje się w walkę z rakiem piersi. Oficjalną komórką poświęconą tejże walce jest program Ford Warriors in Pink. W ramach rozwijania świadomości ludzi względem tej choroby, powstał właśnie film dokumentalny.  

Film trwa 14 minut, nosi tytuł „Bang the Drum: Living Out Loud in the Face of Breast Cancer” i zawiera relacje z pierwszej ręki 11 osób, które pokonały raka piersi – 9 kobiet i 2 mężczyzn.

fot. Ford

Nie jest to film łatwy w odbiorze. Zrozumie to każdy, kto zetknął się z przypadkiem raka – czy to jako pacjent, czy też w najbliższej rodzinie. Już sama akceptacja diagnozy jest trudna.

Dzięki temu jednak ten dokument okazuje się również inspirujący, i to nie tylko dla widzów, ale i dla tych, którzy uczestniczyli w jego powstaniu. Jak powiedziała Tina Harold, jedna z bohaterek nagrania: „to, że mogłam podzielić się moją historią, pozwoliło mi w pełni wyrazić wewnętrzną siłę i odwagę, które odnalazłam w sobie podczas walki z chorobą”.

Podczas 18 lat zaangażowania na rzecz walki z rakiem piersi Ford zebrał ponad 115 milionów dolarów. Jeśli chcesz dołożyć swoją cegiełkę, zajrzyj na stronę http://www.warriorsinpink.ford.com.

Najnowsze

BMW pod choinkę

Prezenty, prezenty... myślałyście już, co sprawić bliskim pod choinkę? Oczywiście do Bożego Narodzenia jeszcze sporo czasu, ale gdyby tak, dla odmiany, w tym roku zająć się kwestią podarunków z wyprzedzeniem i oszczędzić sobie biegania po sklepach z obłędem w oczach na ostatnią chwilę?

BMW Lifestyle Collection to wybór dynamicznych i po trosze zabawnych gadżetów: dla niej, dla niego, a nawet dla małego. Rym zamierzony, czemu nie. Na stronie www.bmw-shop.com można zamówić, przykładowo:

fot. BMW

BMW M3 Baby Racer – propozycja dla malucha, który kiedyś być może zostanie nowym Lewisem Hamiltonem (albo Molly Taylor). Pojazd jest odpowiedni dla dzieci od 18 miesięcy do 3 lat, a dbałość o szczegóły (jest nawet wskaźnik poziomu benzyny i prędkościomierz) z pewnością spodoba się małemu kierowcy. Opony opracowane z troską o parkiety z kolei na pewno przypadną do gustu jego rodzicom.

M Carbon Boardcase to natomiast pomysł na prezent dla tych, którzy wzorem George’a Clooneya z filmu „W chmurach” są wiecznie w rozjazdach i masę czasu spędzają na lotniskach i dworcach. Zgrabna walizeczka na kółkach ma w sobie sznyt BMW, waży jedynie 3,2 kg i co więcej, jest bardzo pojemna. W środku znajdują się elastyczne pasy do mocowania, dwie przegrody i dodatkowa kieszeń na suwak.

fot. BMW

Po raz kolejny planujemy, że od nowego roku będziemy więcej ćwiczyć? Z pewnością z damską koszulką do joggingu będzie to przyjemniejsze. Sportowy krój i sprytnie rozmieszczone oddychające panele Air Mesh zwiększają wygodę i regulują pocenie, a odblaskowe pasy zapewniają widoczność w nocy.

fot. BMW
fot. BMW

Okulary przeciwsłoneczne BMW w kolorach kojarzących się jednoznacznie z logo marki, czyli niebieskim i srebrnym, z pewnością zadadzą szyku podczas zimowych wyjazdów, dodatkowo gwarantując ochronę przed promieniowaniem UV-A, UV-B i UV-C.

Ponoć pierwsze spinki do mankietów mężczyźni zazwyczaj sprawiają sobie na własny ślub, ale niektórzy z nich nabierają potem zaufania do tego, jakby nie patrzeć, stylowego elementu garderoby. Dla nich świetnym prezentem będą spinki z logo BMW, wykonane z wytrzymałego metalowego odlewu i włókna węglowego.

fot. BMW

Najnowsze

Rossi: MotoGP jest nudne

Dziewięciokrotny mistrz świata królewskiej klasy, Valentino Rossi określił wyścigi MotoGP jako nudne, twierdząc, że z trudem udaje mu się nie usnąć podczas śledzenia rywaliacji zawodników. 

Rossi w rozmowie z BBC Sport powiedział: „To najgorszy moment w MotoGP od 2000 roku, kiedy rozpocząłem swoją przygodę. Wyścigi stały się zwyczajnie nudne i słabe”
Nie trudno dziwić się opinii 33-latka. W tym sezonie dominuje para: Lorenzo i Pedrosa, którzy dążą do sięgnięcia po palmę zwycięstwa. Tuż za nimi znajduje się Stoner, który musiał odpuścić sobie kilka rund ze względu na kontuzjowaną nogę. 
Czy Rossi sięgnie po zwycięstwo z teamem Yamahy?
fot. materiały prasowe
„Wyścigi Moto3 są bardzo ekscytujące, tak samo jak i Moto2, a w MotoGP wieje nudą. Trzeba coś zmienić” – dodaje mistrz. 

Valentino Rossi w przyszłym sezonie powraca do walki w barwach Yamaha Racing Team. Z Ducati zawodnik niestety nie wygrał żadnego z 37 ostatnich rund MotoGP.  Powrót do Yamahy będzie dla niego wielkim wyzwaniem, tam będzie stał w cieniu Jorge Lorenzo i jego celem będzie udowodnienie posiadanych umiejętności. 
„To będzie trudne, ale sądzę, że mam potencjał, by zwyciężyć w kilku wyścigach w przyszłym roku. Nie miałem zbyt wielu dobrych chwil w Ducati. To były dwa bardzo ciężkie sezony”

Najnowsze

Odrobina wsparcia na drodze

My, współczesne kobiety, potrafimy ogarnąć wiele tematów na raz. Z powodzeniem zdążamy ze spotkania na spotkanie, wystarcza nam czasu, uwagi i cierpliwości, by odwieźć dzieci do szkoły, zdążyć do kosmetyczki i jeszcze zrobić zakupy. Ale nawet najbardziej uważny kierowca – a takimi właśnie jesteśmy – nie wygra z biologią. Mrugania powiekami uniknąć się nie da! A i zmęczenie czasem daje się we znaki.

Taka jest właśnie geneza pomysłu, który zrodził się wśród techników Forda. System Active Stop, montowany w nowym Fordzie Fiesta, w czasie potrzebnym na mrugnięcie okiem przechwytuje i analizuje 15 obrazów drogi. Ocenia, czy pojazd z przodu zwolnił czy zatrzymał się, a w przypadku wykrycia ryzyka nieuniknionej kolizji automatycznie uruchamia układ hamulcowy.

fot. Ford

System pozwala zapobiec kolizjom do prędkości 15 km/h i zredukować ich skutki do prędkości 30 km/h. O jego przydatności mogą zaświadczyć statystyki: każdego roku ponad pół miliona osób odnosi obrażenia w wypadkach samochodowych tylko na drogach w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, we Włoszech i w Hiszpanii. W jednym na osiem przypadków dochodzi do urazów w następstwie uderzenia w tył pojazdu – wtedy właśnie może sprawdzić się system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach.

 

Najnowsze

Kochasz rajdy? Sprawdź zmiany w cyklu WRC 2013

Światowa Rada Sportu Motorowego wprowadza w przyszłym sezonie wiele zmian w cyklu WRC. Ma to na celu poprawę opłacalności, bezpieczeństwa i medialności rajdów samochodowych.  

Będzie taniej

W ramach redukcji kosztów i by przyciągnąć więcej zgłoszeń – zespoły WRC konkurujące w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2013 muszą zaliczyć tylko jedną rundę poza Europą. Ogółem konieczne jest jednak wzięcie udziału w minimum siedmiu rundach.

Zespoły, które nie punktują w mistrzostwach świata producentów, nie muszą korzystać z najnowszej ewolucji części homologowanych dla samochodów WRC. Dotyczy to również samochodów S2000 z silnikiem 1.6 turbo.

Burcu Cetinkaya była pierwszą kobietą w cyklu IRC
fot. burcucetinkaya.com

Będą nowe cykle

WRC-2

W miejsce dotychczasowego cyklu SWRC (obejmującego rajdówki z 2-litrowymi silnikami wolnossącymi i napędem 4×4) wprowadzono mistrzostwa WRC-2. Są one przeznaczone dla samochodów z napędem 4×4 i klas R5, R4 i S2000 oraz oddzielnie grupy N. Klasa R5 ma być tańszą alternatywą dla S2000 i WRC.

Udział w WRC-2 wymaga zaliczenia siedmiu rund, a sześć najlepszych wyników liczy się do kwalifikacji na koniec sezonu.

WRC-3

Obecny cykl PWRC zastąpi WRC-3. Mistrzostwa te przeznaczone będą dla samochodów grupy R z napędem na jedną oś, klasy R3, R2 i R1. Załoga musi wystartować w sześciu rajdach, a do końcowej klasyfikacji zaliczane będzie pięć najlepszych wyników.

Junior WRC Championship

Po dwóch latach zakończył się także cykl dla młodych zawodników – WRC Academy. Zastąpi go nowa formuła o nazwie FIA Junior WRC Championship.

Louise Cook z powodzeniem startowała w PWRC
fot. archiwum zawodniczki

Będzie bezpieczniej

Ze względów bezpieczeństwa każda załoga uczestnicząca w asfaltowej rundzie WRC może korzystać z pomocy „szpiega” – dodatkowego kierowcy, sprawdzającego warunki (pogody, nawierzchni itp.) na odcinkach specjalnych.

Będą nowi promotorzy

Światowa Rada Sportu Motorowego upoważniła FIA do zawarcia umowy z nowymi promotorami Rajdowych Mistrzostw Świata od 2013 roku: The Sportsman Media Group i Red Bull Media House.

Promotor będzie odpowiedzialny za inwestycje i rozwój WRC w celu zwiększenia jego profilu, reputacji i wartości handlowej. W ścisłej współpracy z FIA będzie skupiony na wprowadzeniu telewizji na żywo oraz innowacyjnej strategii cyfrowej mediów w ciągu najbliższych lat.

Eurosport Events Ltd został promotorem Rajdowych Mistrzostw Europy – kontrakt podpisano na 10 lat.

Koniec 7-letniej historii cyklu IRC

Eurosport poinformował, że w przyszłym roku nie odbędzie się już Intercontinental Rally Challenge. Równolegle ciężko pracuje nad rozwojem nowej marki ERC (mistrzostw Europy) i stroną internetową cyklu.

Molly Taylor zaistniała dzięki cyklowi WRC
fot. mollytaylor.com

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) 2013

Rajd Monte-Carlo: 15-20/01

Rajd Szwecji: 7-10/02

Rajd Meksyku: 7-10/03

Rajd Portugalii: 11-14/04

Rajd Argentyny: 2-5/05

Rajd Akropolu: 30/05-2/06

Rajd Włoch: 20-23/06

Rajd Finlandii: 1-3/08

Rajd Niemiec: 22-25/08

Rajd Australii: 12-15/09

Rajd Francji: 3-6/10

Rajd Hiszpanii: 24-27/10

Rajd Wielkiej Brytanii: 14-17/11

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) 2013

Janner Rallye: 3-5/01 

Halls Winter Rally: 26-27/02

SATA Rallye Acores: 21-23/03

Circuit of Ireland: 5-6/04

Tour de Corse: 6-10/05

Croatia Rally: 23-25/05

Ypres Rally: 20-22/06

Rally San Marino: 4-6/07

Sibiu Rally: 18-20/07

Barum Rally: 30-31/08

Rally Poland: 27-28/09

Cyprus Rally: 31/11-2/12

 

 

Najnowsze