Wejściówki na warszawskie targi motocyklowe rozdane

Dziękujemy za ogromne zainteresowanie naszym konkursem. Warto sprawdzić, kto wygrał wejściówki na odbywającą się już w ten weekend II Ogólnopolską Wystawę Motocykli i Skuterów w Warszawie. Jednocześnie zachęcamy do udziału w naszych kolejnych konkursach. Niebawem coś specjalnego!

Poprawna odpowiedź to podpunkt c) motocykle, skutery i quady.

fot. Rafał Kaliński

Najszybciej odpowiedziały:

Marta Molka
Weronika Kwapisz
Monika Pierzchała
Iwona Warchoł
Ewa Cieślak-Cieślak

Paniom serdecznie gratulujemy. O sposobie odbioru biletów zwycięzczynie zostaną poinformowane mailem.

Pozostałe motocyklistki i kobiety zainteresowane motoryzacją zachęcamy do odwiedzania Motocaina.pl.
Już niebawem nowe konkursy.

Do zobaczenia na wystawie.

Najnowsze

Seksizm za kierownicą

W pewnym programie poświęconym równouprawnieniu płci, Polka mieszkająca na stałe za granicą, zwróciła uwagę, że u nas, gdy samochodem jedzie mężczyzna z kobietą, to prawie zawsze za kierownicą siedzi on, a ona jest pasażerką. Czy mamy zatem doczynienia w Polsce z seksizmem za kierownicą?

Zwykle mamy taki widok na polskich drogach.
fot. Motocaina

Gorzej prowadzimy auto, gorzej parkujemy, mamy złą koordynację ruchów, mylimy kierunki, robimy makijaż za kierownicą, blokujemy lewy pas – poprostu baby za kierownicą! W efekcie tego typu zachowania lepiej jest przecież, żeby prowadził mężczyzna. Dlatego też częściej widujemy za kierownicą panów, niż panie.

Na taką prawidłowość zwróciła uwagę dzwoniąc do radia pewna Polka, mieszkająca na stałe zagranicą. Gospodarz audycji próbował tłumaczyć, że chodzi tu o typowo polską galanterię wobec dam, chęć wyręczenia ich w stresującym zajęciu, jakim jest niewątpliwie prowadzenie auta; że bywają momenty, szczególnie noce po popularnych imieninach, kiedy proporcje płci w relacjach: kierowca-pasażer, są zupełnie odwrotne. Nie zdołał jednak udobruchać słuchaczki, której zdaniem fakt, że tak rzadko w swojej obecności mężczyźni dopuszczają kobiety za kółko, jest przejawem obrzydliwego seksizmu i wypływa z przekonania, że kobieta jest gorszym kierowcą.

Coraz częściej jednak widzimy takie obrazki.
fot. Renault

Wg serwisu motoryzacyjnego Poboczem.pl, bojowniczki o równouprawnienie powinny koniecznie zająć się również Formułą 1, która wciąż pozostaje obszarem opanowanym przez pierwiastek męski (bojowniczkami nie jesteśmy, ale bogatą w wiadomości o F1 sekcję na Motocainie posiadamy). Zdaniem serwisu jeżeli w tej dyscyplinie pojawiają się kobiety (jak wiemy pojawiały się nieraz i jest też kilka kandydatek obecnie), to wyłącznie jako ozdobna dekoracja, podkreślająca pawi blask ich, mężczyzn. I niczego tu nie zmieni zatrudnianie kierowców o żeńsko brzmiących nazwiskach: Kubica, Massa…

Idąc dalej Poboczem.pl zadaje sobie pytanie: dlaczego za kierownicą bolidu F1 nie może zasiąść kobieta? Brak osłon przeciwsłonecznych, a zatem także i lusterek, w którym uczestniczka wyścigu mogłaby poprawić makijać po zdjęciu kasku, jest słabym usprawiedliwieniem…

Więcej przeczytacie tutaj.

O kobietach startujących w przeszłości w Formule 1 i obecnych pretendentkach dowiesz się, klikając tutaj.

Najnowsze

Wyślij życzenia urodzinowe Valentino Rossi

Fiat postanowił uhonorować jubilata - 9-krotnego Mistrza Świata - Valentino Rossi, zamieszczeniem filmu, zachęcającego do złożenia na ich stronie internetowej życzeń urodzinowych. Dołącz do jego fanów na Facebooku lub Youtube i zrób Doctor'owi niespodziankę.

fot. Yamaha

 Dla fanek polularnego i niezwykle uzdolnionego Rossi wreszcie nadeszła wiekopomna chwila. Ponieważ wczoraj Valentino miał urodziny, Fiat zachęca, aby dołączyć się do jego prezentu własnym video nagraniem z życzeniami. Film możesz zamieścić na profilu Facebook lub Youtube i złożyć osobiście życzenia swojemu idolowi.

 

 

 

 

http://www.fiatontheweb.fiat.it/updates-by-fiat/eng-happy-birthday-valentino-rossi/
http://www.fiatyamahateam.it/

Najnowsze

Promocje w serwisie motocyklowym

Lada dzień śnieg stopnieje, słońce wysuszy asfalt, a motocyklistki  znów będą cieszyć się jazdą. Zatem czas zrzucić z motocykli kapoki i przygotować je na ten radosny dzień. Pomoże wam w tym serwis motocyklowy Crank, który przygotował dla was przedsezonowe promocje. 

 

Codziennie mijamy w garażu przykryte pokrowcami maszyny i spoglądamy na nie przypominając sobie, jak cudownie jeździło się wiosną, latem, jesienią. Pocieszamy się jedną myślą – ta przeklęta zima nie może trwać wiecznie! Jak nadejdzie sezon, warto wyjechać na drogi w pełni sprawną maszyną, dlatego zachęcamy do skorzystania z promocji warszawskiego serwisu Crank.

Każdy jego klient otrzyma 30% rabatu na koszty robocizny, bez względu na rodzaj wykonywanych czynności serwisowych, czy napraw. Do wymiany opon w motocyklu Crank wykona bezpłatnie wyważanie kół, a dodatkowo, dla osób zamieszkałych na terenie Warszawy, oferuje transport motocykla z domu do serwisu i z powrotem za 100 zł. Najszybsi otrzymają specjalne upominki. Promocja potrwa do 31 marca.

 

Serwis motocyklowy Crank umożliwia przeglądy, naprawy bieżące, kapitalne i powypadkowe, spawanie plastików, prostowanie lag i półek, projekty indywidualne, budowanie motocykli od podstaw, przygotowanie motocykli do sportu (wyścigi szosowe, offroad, supermoto) oraz stuntu.

Szczegółowe informacje pod numerem telefonu 515 – 444 – 550 lub serwis@crank.pl.
Serwis motocyklowy CRANK, ul. Racjonalizacji 7 (róg ul. Woronicza) Warszawa 02-673, 

Najnowsze

Porsche Panamera i Panamera 4 – galeria

Po udanym wprowadzeniu nowego modelu na rynek, Porsche rozszerza ofertę i od maja proponuje kolejne wersje Gran Turismo: Panamera i Panamera 4. Ceny powalają, ale renoma marki i specyficzny urok modelu zapewne przyciągną do polskich salonów kwiat naszego biznesu.

fot. Porsche
fot. Porsche

 

 

 

 

 

 

 

Obie odmiany będą napędzane nowym, 3,6-litrowym silnikiem V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, rozwijającym moc 300 KM i dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Zgodnie ze stosowanym przez Porsche oznaczeniem typów, Panamera ma napęd na tylne koła, natomiast Panamera 4 będzie wyposażona seryjnie w aktywny napęd na wszystkie koła. 

Dowiedz się więcej o nowym modelu marki z Zuffenhausen i zobacz na filmie nasze testy Porsche Panamery na poznańskim torze.

Oba modele będą wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię (PDK) i funkcję Auto Start-Stop przez co mają zużywać poniżej dziesięciu litrów paliwa nasetkę (Panamera 9,3 l./100km, Panamera 4 – 9,6 l/100 km). Auta mogą być osadzone na 19-calowych obęczach (opcja).

fot. Porsche
fot. Porsche

 

 

 

 

 

 

 

Drzwi, pokrywa silnika, elementy zawieszenia, błotniki i pokrywa bagażnika wykonane są z aluminium lub jako mieszane konstrukcje aluminiowo – magnezowe. Nowy silnik V6 jest o około 30 kilogramów lżejszy, niż ośmiocylindrowa jednostka napędowa z Panamery S i 4S. Obok seryjnie stosowanego klasycznego zawieszenia (dostępnego opcjonalnie także z PASM – aktywną regulacją tłumienia amortyzatorów), na życzenie oferowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z dodatkowym zasobnikiem powietrza.

Światowa premiera Panamera i Panamera 4 odbędzie się na Salonie Samochodowym w Pekinie, rozpoczynającym się 23 kwietnia 2010 r. Obie nowe wersje pojawią się na polskim rynku w maju br. Cena Panamery w wyposażeniu  standardowym wynosi 93 300 euro wraz z podatkiem VAT, podczas gdy Panamera 4, wyposażona seryjnie w dwusprzęgłową przekładnię PDK, kosztuje 103 278 euro wraz z VAT-em.  

Najnowsze