
Walter Röhrl testuje zakamuflowane Porsche Cayenne na torze Hockenheim
Walter Röhrl sprawdza możliwości nowego, mocarnego wariantu Porsche Cayenne – jeszcze w postaci lekko zakamuflowanego prototypu.
Na pętli Grand Prix toru Hockenheimring dwukrotny rajdowy mistrz świata i ambasador marki Porsche zdążył już pokonać za kierownicą wyczynowego SUV-a wiele okrążeń. Dynamikę jazdy nowego Cayenne określił jako „wielki krok naprzód w porównaniu z tym wszystkim, co dotąd znaliśmy. Ten samochód na nowo definiuje znaczenie terminu »SUV«”.

Osiągi, jakich oczekujesz od Porsche, w połączeniu z wysokim stopniem użyteczności na co dzień i wszechstronności – oto cechy, które wyróżniają Cayenne od czasu jego debiutu w 2002 r.
Do grona szczególnie dynamicznych odmian w pierwszych latach produkcji modelu zaliczało się debiutujące w 2006 r.
Cayenne Turbo S o imponującej wówczas mocy 383 kW (521 KM), a także oferowane od 2007 r. warianty GTS, specjalnie skonfigurowane pod kątem sportowego charakteru. „Samochody terenowe, którymi można jeździć niczym autem sportowym – w tamtych czasach to była prawdziwa sensacja” – tak Walter Röhrl wspomina pierwszą generację Porsche Cayenne o wewnętrznym oznaczeniu E1.

Ambasador marki „połykał” kolejne okrążenia Hockenheimringu przy akompaniamencie emocjonującego brzmienia nowego, tytanowego układu wydechowego z centralnie umieszczonymi końcówkami – i był pod wielkim wrażeniem: „Samochód pozostaje niewiarygodnie stabilny nawet w szybkich zakrętach, a jego reakcje na skręt są niezwykle precyzyjne. Bardziej niż kiedykolwiek masz wrażenie, że siedzisz nie w dużym SUV-ie, ale w kompaktowym aucie sportowym”.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych