Walka ze zmęczeniem za kierownicą
W Niemczech około 25 procent wypadków drogowych ze skutkami śmiertelnymi jest powodowane zmęczeniem. Przemęczeni kierowcy powodują przy tym co roku straty materialne w wysokości rzędu pięciu miliardów euro. Mercedes wie, jak z tym walczyć.
System Attention Assist informuje kierowcę o ewentualnym czasie na postój poprzez wyświetlanie ikonki filiżanki na kokpicie. |
![]() |
fot. Mercedes
|
Lato, słońce, plaża i morze – w miniony piątek rozpoczęły się w Polsce letnie wakacje. Dla wielu kierowców dojazd do miejscowości urlopowej jest najdłuższą jazdą w roku. Jeśli podróżujesz Mercedesem, specjalne czujniki wyczują Twoje zmęczenie. To rozwiązanie ostrzegające o zmęczeniu za kierownicą, nazwane jest przez koncern ze Stuttgartu Attention Assist; wprowadzono je seryjnie we wszystkich modelach Klasy E i S (z wyjątkiem S 400 Hybrid). System na podstawie 70 parametrów, m. in. odbiegających od normy ruchów kierownicy, rozpoznaje narastające zmęczenie kierowcy, mogące doprowadzić do niebezpiecznego w skutkach zapadania w tzw. „sekundowy” sen. Układ następnie ostrzega w formie akustycznych oraz optycznych sygnałów i sugeruje przerwę na odpoczynek.
– Stres podczas jazdy na długich dystansach jest tym mniejszy, im bardziej sam samochód odciąża kierowcę – mówi dr Jörg Breuer, szef firmowego działu rozwoju aktywnego bezpieczeństwa w pojazdach osobowych. Już w najbliższej przyszłości będziemy w ten system wyposażać kolejne modele naszych samochodów.
Pomysł dobry, choć stosowany jest niestety jedynie w samochodach Mercedesa. Miejmy nadzieję że inni producenci skorzystają z tej godnej naśladowania idei, a na polskich drogach także zmiejszy się liczba wypadków powodowanych zmęczeniem kierowców.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: