W marcu w Atlas Arenie poznamy nowego Mistrza Świata SuperEnduro!

Po raz pierwszy w historii finałowa runda sezonu rozegrana zostanie w Polsce – to wydarzenie, na które czekaliśmy od lat!

Najlepsi zawodnicy globu, a wśród nich Polak, sześciokrotny Mistrz Świata – Tadeusz ‘Taddy’ Błażusiak, dwaj Mistrzowie z Ameryki – Colton Haaker i Cody Webb oraz pozostali, wielcy pretendenci do zwycięskiego tytułu, jak Jonny Walker, Billy Bolt czy Alfredo Gomez zmierzą się w wyjątkowo emocjonującej i zaciętej batalii. Na ich drodze, oprócz głodnych zwycięstwa rywali, stanie wymagający tor wybudowany z 1000m3 ziemi, ogromnych bali drewna, głazów oraz wielkich opon. 

Mistrzostwa Świata SuperEnduro to seria zawodów, których historia sięga 2007 roku. Od roku 2009 cykl zdominował Taddy Błażusiak. Rekord zwycięstw należy właśnie do naszego rodaka, który w latach 2009-2014 zgromadził aż sześć tytułów Mistrza Świata. W kolejnych sezonach Mistrzostwo pozostawało w rękach Amerykanów – jedno zwycięstwo wywalczył Cody Webb, trzy – Colton Haaker, który dzierży aktualnie dwa tytuły – Mistrza Ameryki oraz Mistrza Świata.

Mistrzowie Świata w latach 2007-2019:
· 2007/2008 – David Knight
· 2008/2009 – Ivan Cervantes 
· 2009/2010 – Taddy Błażusiak
· 2010/2011 – Taddy Błażusiak
· 2011/2012 – Taddy Błażusiak
· 2012/2013 – Taddy Błażusiak
· 2013/2014 – Taddy Błażusiak
· 2014/2015 – Taddy Błażusiak
· 2015/2016 – Colton Haaker
· 2016/2017 – Colton Haaker
· 2017/2018 – Cody Webb
· 2018/2019 – Colton Haaker

Trzymamy kciuki za Taddiego i liczymy, że podczas finałowej rundy sezonu Mistrzostw Świata SuperEnduro w Łodzi, która rozegrana zostanie 14 lutego grudnia w Atlas Arenie, będziemy mieli okazję od wspólnego odśpiewania naszego narodowego hymnu. Do sprzedaży trafiła dziś również limitowana pula biletów na paddock oraz sesję treningową. Dla najwierniejszych fanów SuperEnduro oznacza to jedno – możliwość spędzenia dnia przepełnionego motocyklowymi emocjami na najwyższym poziomie, na który składać się będą: poranna sesja treningowa, popołudniowa wizyta w paddocku zawodników oraz wieczorne wydarzenie główne!

Sesja treningowa to wyjątkowa szansa na zajrzenie za kulisy impreza i podglądnięcie oficjalnych treningów (w godzinach 11:00 – 15:00). Zaplanuj dzień wypełniony po brzegi galonami adrenaliny i zobacz, jak przygotowują się do startu najlepsi, światowi zawodnicy poza blaskiem fleszy i kamerami. Oglądaj z najlepszego sektoru jak po raz pierwszy testują przeszkody, wybierają najlepsze linie przejazdu i ścierają się na torze z głodnymi zwycięstwa rywalami.  

Wstęp do paddocku, czyli możliwość wejścia na zaplecze motocyklowych Mistrzostw Świata to nie lada gratka dla każdego entuzjasty tej wymagającej dyscypliny. To właśnie tu możesz podejrzeć przygotowania teamów fabrycznych do startu. Odwiedź zawodników w parku maszyn i przybij piątki ze swoimi idolami. Zerknij z odległości kilku metrów jak Taddy Błażusiak, Colton Haaker, Cody Webb czy Jonny Walker szykują się do finałowej rundy i grzeją silniki przed najważniejszym pojedynkiem sezonu.

Do zobaczenia 14 marca w Atlas Arenie!

Bilety na wydarzenie główne: https://sklep.ebilet.pl/204632308068646913
Bilety na paddock: https://sklep.ebilet.pl/204632308068646914
Bilety na sesję treningową: https://sklep.ebilet.pl/20463230806864691

Najnowsze

DS 3 Crossback E-tense z napędem elektrycznym. Znamy cenę!

DS 3 Crossback E-tense, dzięki silnikowi o mocy 100 kW i akumulatorowi 50 kWh zapewnia zasięg 320 km. 80% zasięgu można uzyskać w 30 minut korzystając ze stacji ładowania o mocy 100 kW.

„Przejście na napęd elektryczny stanowi realną odpowiedź na stojące przed nami wyzwania. Odzyskiwanie energii podczas hamowania zapewnia efektywność energetyczną nieosiągalną dla silników spalinowych. Zapewnia niezrównaną przyjemność jazdy, dzięki ciszy we wnętrzu i dostępności pełnego momentu obrotowego już przy lekkim wciśnięciu pedału gazu. Samochodów elektrycznych nie obowiązują również ograniczenia wjazdu do centrów miast nałożone na konwencjonalne samochody… Ponieważ chcemy, aby nasi klienci mogli swobodnie przemieszczać się i cieszyć się jazdą samochodami DS Automobiles stworzyliśmy gamę zelektryfikowanych samochodów, którą dziś otwiera model DS 3 CROSSBACK E-TENSE”. – powiedział Yves Bonnefont, dyrektor generalny DS Automobiles.

Ceny w Polsce zaczynają się od 159 900 zł.

Najnowsze

Przeładowana ciężarówka z popękanymi tarczami hamulcowymi!

Liczne kontrole przeprowadzane na polskich drogach przez ITD pokazują, że wielu kierowców za nic ma sobie zagrożenie wynikające z jazdy przeciążonymi i niesprawnymi pojazdami.

Trzyosiowa ciężarówka już na pierwszy rzut oka wyglądała na przeciążoną. Pojazd zatrzymali do kontroli kujawsko-pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego, którzy patrolowali ulice powiatu bydgoskiego. Ważenie potwierdziło podejrzenia, a dalsza kontrola ujawniła inne nieprawidłowości.

Ciężarówka ważyła o ponad 3 tony za dużo, a normy nacisku na podwójną oś napędową zostały przekroczone o blisko 2,5 tony. Sam pojazd nie nadawał się do jazdy. Tarcze hamulcowe zarówno z lewej, jak i z prawej strony miały liczne pęknięcia. Inspektorzy mieli też zastrzeżenia do samego kierowcy. Jego prawo jazdy kat. C straciło ważność w 2017 roku. 

Kierujący opuścił punkt kontrolny jako pasażer. Za stwierdzone naruszenia został ukarany mandatami. Wydano również zakaz jazdy ciężarówką, do czasu jej naprawy. Wobec przedsiębiorcy i zarządzającego transportem wszczęto z kolei postępowania administracyjne zagrożone wysokimi karami finansowymi.

Najnowsze

Nie widział nic przed sobą, ale i tak musiał wyprzedzić

Rozsądek podpowiada, że własne zdrowie i życie są ważniejsze od wyprzedzenia innego pojazdu. Nie wszyscy kierowcy się z tym zgadzają.

Wyprzedzanie mając inny samochód przed sobą zawsze jest trochę bardziej ryzykowne, ponieważ nasze pole widzenia jest ograniczone. Samo to, że kierowca przed nami kontynuuje manewr wyprzedzania nie musi znaczyć, że będziemy mogli go zakończyć bezpiecznie.

Kierujący na tym nagraniu poszedł o krok dalej i pojechał za ciężarówką, która całkowicie zasłaniała mu widok i bardzo długo wyprzedzała. A przecież w każdej chwili coś mogło nadjechać z naprzeciwka! Tak też się stało, ale oba pojazdy szczęśliwie zdążyły wrócić na swój pas w ostatniej chwili.

Najnowsze

Premiery Ducati na sezon 2020: Streetfighter V4, Panigale V4 oraz Panigale V2

Trzy zupełnie nowe motocykle: Streetfighter V4, Panigale V4 oraz Panigale V2, a do tego pięć nowych wersji oraz trzy nowe rowery elektryczne. Ducati na żywo transmitowało swój wielki show, a śledziły go dziesiątki tysięcy fanów na całym świecie!

Jak zwykle marka Ducati zdecydowała się na niestandardowy krok. Zamiast prezentować swoje nowości wraz z rozpoczęciem wystawy EICMA w Mediolanie, włoski producent pochwalił się premierami, w środę 23 października. Dzięki temu fani Ducati wcześniej mogą zapoznać się odmienioną gamą motocykli i zawczasu przekonać się, jak wyglądają nowe standardy stylu, osiągów i technologii na sezon 2020. 

Premiera sceniczna pod nazwą Ducati World Première 2020 była finałowym aktem Global Dealer Conference – spotkania, w którym wzięło udział 100 kluczowych sprzedawców Ducati z 71 krajów. Wydarzenie premierowe nadawane było na żywo za pomocą social mediów oraz na dedykowanej stronie internetowej. Dziesiątki tysięcy widzów oglądało jak CEO Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, osobiście prezentował nowości na rok 2020. 

Fenomenalny Streetfighter V4
Wisienką na torcie całego wydarzenia była premiera długo wyczekiwanego modelu Streetfighter V4. Ducati wybrało sprawdzony sposób na stworzenie potężnego motocykla klasy naked – na warsztat trafiło Panigale V4, obdarto z niego owiewki oraz dołożono wyższą i szerszą kierownicę. Nie zabrakło oczywiście najnowszej technologii wewnątrz i na zewnątrz.

Widowiskowo zaprojektowana przednia lampa przypomina niespokojny uśmiech Jokera, a szaleństwa dodają dwupłatowe „skrzydła” zamontowane po obu stronach motocykla. W centrum oczywiście znajduje się silnik – jest to jednostka Desmosedici Stradale o pojemności 1103 ccm, która generuje moc 208 KM mechanicznych oraz 123 Nm momentu obrotowego. Po dodaniu wyścigowego układu wydechowego Akrapovic, moc wzrasta do poziomu 220 KM. Aby kontrolować takie osiągi, przy masie zaledwie 178 kg na sucho, niezbędny okazuje się fabryczny zestaw elektroniki z najwyższej półki, pracującej w oparciu o 6-osiowy czujnik IMU. Streetfighter V4 S otrzymał dodatkowo elektronicznie sterowane zawieszenie Öhlins, a zaciski hamulcowe to znowu najwyższa półka, czyli  Brembo Stylema.

Nad poskromieniem ponad 200 – konnego mocarza czuwają systemy pozwalające na emocjonującą i jednocześnie bezpieczną jazdę. Nowy model oferuje niezrównane osiągi oraz charakter, którego nie da się podrobić. Uważajcie, Ducati Streetfighter V4 właśnie nadjechał!

Jazda torowa na nowym poziomie – Panigale V4
Ducati Panigale V4 już drugi rok z rzędu dzierżyło pozycję najlepiej sprzedającego się motocykla w segmencie superbike. Inżynierowie Ducati oraz Ducati Corse posłuchali sugestii klientów i zawodników z całego świata i w ten sposób Panigale V4 stało się jeszcze lepsze. Zmiany mogą wydawać się nieznaczne, jednak to tylko pozory.

Panigale V4 na rok 2020 otrzymało pakiet aerodynamiczny z modelu V4 R – na czele ze spojlerami generującymi 30 kg docisku przy 270 km/h. Przednia rama ze zmienioną sztywnością oferuje dokładniejsze wyczucie przedniego koła przy hamowaniu i w ekstremalnych złożeniach. Niepomijalną nowością jest także nowa „przewidująca” strategia Ducati Traction Control w wersji EVO 2 oraz Ducati Quick Shift EVO 2, wspomagający zmianę biegów „w dół” i „w górę”. W efekcie motocykl stał się znacznie bardziej stabilny, szczególnie na wyjściach z zakrętów. Nowe sterowanie przepustnicy Ride by Wire pozwala wybrać kilka trybów oddawania momentu obrotowego. Zmodyfikowano także środek ciężkości oraz właściwości zawieszenia. Pełna moc 214 KM w Panigale V4 2020 stała się jeszcze prostsza w kontroli. 

Panigale V2 – na początek sportowej przygody
Oto trzeci z zupełnie nowych motocykli na sezon 2020 – dwucylindrowy motocykl sportowy klasy średniej pod nazwą Panigale V2. Zupełnie nowy wygląd, nawiązujący do wersji V4, dopełnia obecność jednostronnego wahacza oraz wyjątkowego kompaktowego układu wydechowego ukrytego za silnikiem, wraz z pojedynczą końcówką tłumika. Nowością jest także wysoce zaawansowany pakiet elektronicznych asystentów działających w oparciu o wieloosiowy czujnik IMU. Silnik to jednostka Superquadro o osiągach zwiększonych do poziomu 155 KM mocy maksymalnej przy 10 750 obr/min oraz do 104 Nm momentu obrotowego przy 9 000 obr/min. Inżynierom zależało także na połączeniu wygody jazdy na co dzień oraz bezpiecznej i sportowej charakterystyki. W efekcie nowe Panigale V2 jest motocyklem bardziej przyjaznym dla użytkownika niż kiedykolwiek. 

Co poza tym? 
Pierwszym motocyklem, który wjechał na scenę Ducati World Première 2020, był nowy Icon Dark, czyli reprezentant serii Scrambler Ducati o pojemności 800 ccm. Kolejna na scenie pojawiła się Multistrada 1260 S Grand Tour – tę specjalną wersję wyposażono w kufry, system monitorowania ciśnienia w oponach oraz kilka innych dodatków, które uczyniły z niej perfekcyjny wybór dla motocyklistów, którzy nie chcą rezygnować z komfortu w dalekich podróżach. Kolejne oklaski wywołały dwa motocykle Diavel 1260, reprezentując nowe barwy na 2020 rok. Są to malowania Dark Stealth dla wersji standardowej oraz Ducati Red z białym wykończeniem dla wersji S. Obie odmiany podkreśliły sportowe zacięcie oraz ducha powercruiser, które niezaprzeczalnie charakteryzują Ducati Diavel 1260.

Elektryzujące rowery
Kontynuując sukces zaprezentowanego rok temu modelu MIG-RR, Ducati na sezon 2020 bez wahania rozszerzyło ofertę rowerów elektrycznych. Pierwszym z nich jest Ducati MIG-RR Limited Edition, który powstanie w liczbie ograniczonej do 50 sztuk. Ten model otrzyma skonfigurowane „pod właściciela” zawieszenie Ohlins, karbonowe obręcze oraz elektroniczne sterowaną zmianę przełożeń. Dodatkowych emocji dodadzą grafiki Ducati Corse zaprojektowane przez Aldo Drudi D-Perf. Kolejnym na scenie był Ducati MIG-S, sportowy rower elektryczny All Mountain dla tych, którzy poszukują wszechstronności terenowej, osiągów oraz radości z jazdy. Ofertę dopełnił trzeci rower elektryczny, E-Scrambler, czyli odmiana trekkingowa. Dzięki wyposażeniu wysokiej jakości, ten model będzie świetnym wyborem zarówno w użytku miejskim, jaki na szutrowych trasach. E-Scrambler pozwala poczuć wolność w niepodrabialnym stylu Scrambler Ducati. 

Najnowsze