
Volvo wydłuża urlopy dla rodziców!
Producent zapowiedział wprowadzenie nowej polityki płatnych urlopów rodzicielskich dla osób wszystkich płci. Będzie ona dotyczyła ponad 40 tysięcy pracowników w biurach i fabrykach rozsianych po całym świecie.
Nowa polityka urlopów macierzyńskich przyznaje każdemu pracownikowi z minimum rocznym stażem pracy 24 tygodnie urlopu płatnego w wysokości 80% podstawy zarobków. Urlop przysługuje każdemu z rodziców i można go wykorzystać w dowolnym momencie do ukończenia przez dziecko trzeciego roku życia.
Globalna polityka zapewnia szersze wsparcie niż podobne praktyki na świecie i obejmuje wszystkich opiekunów prawnych – rodziców adopcyjnych, rodziny i rodziców zastępczych, a także rodziców niebiologicznych w parach jednopłciowych. Niektóre kraje nie oferują świeżo upieczonym rodzicom żadnych płatnych urlopów lub pomijają niektóre grupy rodziców – dotyczy to zwłaszcza ojców.
Polityka światowa Volvo Cars nawiązuje do przepisów prawnych na rodzimym rynku szwedzkim. Szwecja znana jest na świecie ze szczodrej polityki dotyczącej urlopów rodzicielskich, od lat przynoszącej rodzicom i dzieciom wymierne korzyści. Jest ona także wynikiem programu pilotażowego uruchomionego w regionie EMEA w 2019 roku, w którym 46% podań o urlop składali ojcowie.
Podczas badań nad wynikami programu pilotażowego zauważyliśmy, że pracownicy doceniają neutralność płciową nowej polityki, jej zakres i dopasowanie do osobistych potrzeb. Badania umożliwiły także istotny wgląd w sposoby na zachęcenie pracowników do szerszego wykorzystywania urlopów rodzicielskich i uczynienie z urlopów dla obojga rodziców nowej normy.
Potencjalną przeszkodą w rozpowszechnieniu urlopów rodzicielskich może być obawa pracownika o wpływ przerwy w pracy na wydajność zespołu, obawa o rozwój kariery oraz czynniki kulturowe związane z oczekiwaniami wobec ojców w domu i w miejscu pracy.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: