Volvo wprowadza nowy XC40 Recharge Plug-in Hybrid T4, drugą hybrydową wersję premium kompaktowego SUV-a

21 sierpnia 2020
5
Progresywny i zakrojony na szeroką skalę program elektryfikacji Volvo dostarczył drugi benzynowo-elektryczny hybrydowy układ napędowy typu plug-in do kompaktowego SUV-a XC40. Wprowadzenie nowego XC40 Recharge Plug-in Hybrid T4 zwiększa wybór klientów i otwiera wysoce wydajną technologię hybrydową typu plug-in na szerszy rynek.

Nowy system hybrydowy typu plug-in łączy 129-konny 1,5-litrowy silnik benzynowy, 82-konny silnik elektryczny i akumulator litowo-jonowy 10,7 kWh, aby zapewnić w pełni elektryczny zasięg jazdy do 43 km. Oznacza to, że​​ podróże do pracy można odbywać z zerową emisją z rury wydechowej i brakiem zużycia benzyny.

Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów sprawi, że ​​prowadzenie XC40 Recharge T4 powinno być łatwe i płynne.

Przeczytaj też: Nowy elektryczny SUV Volvo XC40 otwiera serię modeli Recharge

Oficjalne dane WLTP rejestrują emisję CO2 od zaledwie 47 g/km i oszczędność paliwa do 134,5 l/100 km. Ta wydajność leży u podstaw niskich codziennych kosztów eksploatacji XC40 Recharge T4.

Samochody będą dostępne w wersjach wyposażenia R-Design i Inscription, w cenie od 39 130 funtów, a pierwsze dostawy do klientów w Wielkiej Brytanii rozpoczną się w październiku 2020 roku.

Dodatkowo do  gamy XC40 dodano również dwie nowe wersje benzynowe mild-hybrid – B4 o mocy 197 KM z napędem na przednie lub wszystkie koła oraz B5 o mocy 250 KM, wyłącznie z napędem na wszystkie koła.

Wraz z niedawnym wprowadzeniem Recharge Pure Electric P8, XC40 oferuje teraz w pełni elektryczny akumulator, hybrydę benzynowo-elektryczną typu plug-in i zelektryfikowany silnik benzynowy mild-hybrid, rozszerzając tym samym ambitny program elektryfikacji Volvo.

Volvo Cars w zeszłym roku ogłosiło, że chce być firmą neutralną dla klimatu. Ma to się stać do 2040 roku.

Przeczytaj też: Volvo rezygnuje z diesli!

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!