Volvo Trucks w nietypowy sposób prezentuje cztery nowe samochody ciężarowe

Aby zademonstrować siłę i wytrzymałość swoich nowych samochodów ciężarowych, Volvo Trucks zbudowało kolosalną 15-metrową i 58-tonową wieżę, ustawiając te cztery pojazdy jeden na drugim. W dodatku, na szczycie, stanął prezes Volvo Trucks - Roger Alm.

W branży samochodów ciężarowych wprowadzenie na rynek nowego pojazdu to wielkie przedsięwzięcie, ale jednoczesne wprowadzenie czterech jest w zasadzie niespotykane. Odnawiając swoją ofertę samochodów ciężarowych o dużej ładowności, Volvo Trucks zastosowało całkowicie nowe podejście.

Akcja tego niezwykłego filmu rozgrywa się w nocy. Zaczyna się od ujęcia wieży z samochodów ciężarowych jako olbrzymiego monolitu lśniącego w oddali. W kolejnych scenach w tle pojawiają się wilki i przebitka na kierowcę-kobietę. Kiedy film, wśród efektów dymów i świateł, osiąga moment kulminacyjny, widzimy, że mężczyzną stojącym na szczycie wieży jest sam Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Film został udostępniony w przeddzień oficjalnej europejskiej premiery samochodów ciężarowych o dużej ładowności, obejmującej Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX. Te cztery modele stanowią około dwóch trzecich dostaw Volvo Trucks.

Film został nakręcony pod koniec 2019 roku w ośrodku doświadczalnym pod Göteborgiem w Szwecji, rodzinnym miastem Volvo. Zarówno wieża z samochodów ciężarowych, jak i efekty wizualne są prawdziwe, włącznie z dymem i światłami, co widać na materiale o kulisach powstawania filmu.

Najnowsze

Nowy Hyundai i30. N Line dostępny dla każdej wersji nadwozia

Hyundai przedstawił nowe informacje dotyczące nowego i30, którego premiera będzie miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Wszystkie trzy rodzaje nadwozia – Hatchback, Fastback oraz Wagon – zyskały nowy wygląd oraz zostały wyposażone w nowe technologie.

Hyundai odświeża także wersje N Line dla modelu i30. Po raz pierwszy usportowiona wersja będzie dostępna także dla i30 Wagon, począwszy od lata 2020 roku. Wyposażenie inspirowane wyglądem sportowego i30 N trafi także do modeli i30 Hatchback oraz i30 Fastback.

Z przodu nowy i30 N Line ma szerszy, kaskadowy grill, nowe reflektory i dedykowany dla wersji N Line przedni zderzak. Czerpiąc inspirację z lotnictwa, powiększono dolny środkowy wlot powietrza, który dominuje teraz w obszarze zderzak.Nowy i30 N Line dostępny będzie z nowymi, 17 i 18-calowymi felgami aluminiowymi, które nadają dynamiczny wygląd także podczas postoju.

Ponadto nowy i30 N Line w wersji Hatchback oraz Fastback otrzymał nowe ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego, które będą w połączeniu z silnikami 1.5 T-GDi 160 KM oraz 1.6 CRDi 136KM. Bazową jednostka jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT).

Silnik benzynowy 1.0 T-GDi o mocy 120 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest także z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT).

i30 dostępny jest z trzema nowymi kolorami lakierów nadwozia: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red. Dodatkowo dostępnych będzie sześć obecnych już kolorów: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver oraz Olivine Grey.

7-calowy zestaw cyfrowych zegarów i nowy system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala zapewniają bezpieczniejszą jazdę i pozwalają na większą indywidualizację pod kątem kierowcy. Nowy i30 oferuje również pełną kompatybilność z Android Auto i Apple Car Play.

Systemy bezpieczeństwa i funkcje wspomagania jazdy Hyundai SmartSense:

  • Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
  • Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
  • Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu(LDVA)
  • Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA)
  • Asystent unikania kolizji czołowych (FCA), teraz także z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
  • System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
  • Asystent świateł drogowych (HBA)
  • Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)

Najnowsze

Kierowcy BMW stwarzają największe niebezpieczeństwo. Sprawdzamy, ile prawdy jest w tym stereotypie!

Młody człowiek w samochodzie z dużym przebiegiem, który jeździ brawurowo i powoduje dużo wypadków. Tak mniej więcej Polacy wyobrażają sobie kierowców BMW. Sprawdźmy, ile w tym stereotypie jest prawdy i przyjrzyjmy się statystykom nt. kierowców BMW.

Kierowcy BMW owiani są złą sławą, a w mediach pełno doniesień o ich brawurowym stylu jazdy i wypadkach z ich udziałem. Jednak stereotyp ten jest jedynie częściowo prawdziwy. To fakt, że wśród posiadaczy tej marki dominują młodzi mężczyźni z pojazdami o dużej pojemności silnika. Niekoniecznie jednak to kierowcy BMW powodują najwięcej wypadków na polskich drogach.

Wśród posiadaczy BMW 8% to 18 – 20 latkowie. 21- 25 latkowie to kolejnych 19%. Największą grupą są 26 – 30 latkowie, którzy stanowią 21% wszystkich właścicieli tej marki. Średni wiek kierowcy BMW wynosi 34 lata. To o 4 lata mniej niż od przeciętnego polskiego kierowcy i najmniej ze wszystkich marek. Ponadto tylko 16% posiadaczy BMW to kobiety.

Pomimo stereotypów i młodego wieku kierowcy BMW rzadko deklarują szkody. W 2019 roku zaledwie 16,7% z nich przyznało się do spowodowania co najmniej jednej szkody w całej swojej historii ubezpieczenia. Pod tym względem nieznacznie wyprzedzili ich jedynie posiadacze Audi (16,6%). Na drugim biegunie znaleźli się właściciele aut japońskich takich jak Nissan (22,1%) czy Toyota (21,8%). Oczywiście kierowcy nie muszą podawać prawdy w deklaracjach, jednak zostanie ona zweryfikowana przez UFG podczas zakupu polisy OC.

Choć z każdym rokiem rośnie sprzedaż nowych modeli BMW, to wciąż najwięcej miłośników tej marki jeździ autami kilkunastoletnimi. Ponad 30% BMW na polskich drogach to pojazdy 16 – 20- letnie. Prawie tyle samo jest 11 – 15-letnich. Ponad dwudziestoletnich jest 14,5%, natomiast te najmłodsze (do 10 lat) stanowią  22,8%. W przypadku BMW potwierdza się jednak stereotyp o dużych przebiegach na liczniku. Średnia przejechanych kilometrów dla BMW wynosi 224 tys. km. Przeciętny polski samochód ma ich mniej o 34 tys. km. Więcej na licznikach mają jedynie samochody Audi, choć tylko o 2 tys. km. Większość rodaków potrzebuje ok. 2 lat, aby tyle przejechać.

50% właścicieli BMW deklaruje posiadanie modelu serii 3. Na drugim miejscu znalazła się seria 5 z wynikiem 27%. Wśród miłośników tej marki nie brakuje zarówno pracowników fizycznych (13%), jak i umysłowych. W drugiej grupie większość stanowili pracownicy biurowi (11%).

Żródło: Rankomat

Najnowsze

Volkswagen Touareg R zadebiutuje w Genewie. Pierwsza hybryda plug-in z napędem na cztery koła w ofercie

Touareg R – zadebiutuje podczas 90. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Auto będzie dostępne wyłącznie jako hybryda typu plug-in z zespołem napędowym o mocy 462 KM.

Hybrydowy zespół napędowy Touarega R składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego V6 o pojemności 2995 cm3 i mocy 340 KM, elektrycznego silnika o mocy136 KM i akumulatora litowo-jonowego o pojemności energetycznej wynoszącej 14,1 kWh, który znajduje się pod podłogą bagażnika. 8-biegowa przekładnia automatyczna i skrzynia rozdzielcza stale przekazują moment obrotowy na cztery koła.

Kierowca w łatwy sposób może kontrolować poziom naładowania akumulatora za pomocą menu Hybrid na ekranie systemu multimedialnego. Jeśli korzysta się z nawigacji, tzw. menedżer baterii śledzi trasę i uwzględnia jej topografię, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej i wydłużyć zasięg bez emisji dwutlenku węgla.

Nowością we flagowym modelu Volkswagena jest system Travel Assist, dzięki któremu Touareg może jechać półautomatycznie z prędkością do 250 km/h.

Jak wszystkie Touaregi także wersja R jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. Dzięki niemu oraz za sprawą mocnego zespołu napędowego, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości aż 700 Nm, ​​Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony. Holowanie takiej przyczepy jest możliwe nawet w elektrycznym trybie E-MODE.

Najnowsze

Cupra e-Racer i Leon Competición – wyścigowe nowości z Martorell

20 lutego w Martorell zaprezentowano pierwszy całkowicie elektryczny samochód wyścigowy marki – e-Racer oraz wyczynowy model Cupra Leon Competición.

Cupra e-Racer

Cztery jednobiegowe silniki elektryczne pojazdu zapewnią moc szczytową 680 KM i 960 Nm momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 65 kWh będzie chłodzony cieczą.

Niższa i szersza sylwetka, wloty powietrza po bokach pojazdu oraz innowacyjny kształt zderzaka i maski samochodu przekładają się na mniejszy opór powietrza. Projekt e-Racera łączy  stylistyczne DNA marki z większą wydajnością aerodynamiczną. Miejsce grilla, charakterystycznego dla samochodów spalinowych, zastąpiono dodatkowym wlotem powietrza. Nadkola swoim kształtem usprawniają przepływ powietrza oraz przyczepność e-Racera.

W 2021 roku nastąpi inauguracja wyścigów ETCR stworzonych wyłącznie dla elektrycznych samochodów turystycznych.

Cupra Leon Competición

Drugi premierowy model wyścigowy, Cupra Leon Competición, został stworzony do rywalizacji w wyścigach na każdej powierzchni, zarówno w formatach TCR, jak i Endurance.

Projekt powstał na bazie produkcyjnej wersji Cupry Leona, którą udoskonalono pod względem aerodynamiki. Zmodyfikowana geometria nadwozia, lżejsze materiały wykończeniowe oraz układ elektroniczny Cupra dostosowany do potrzeb wyścigów pozwoliły na obniżenie masy samochodu i przygotowanie wymiennych modułów zwiększających szanse na zwycięstwo w zawodach.

Sercem samochodu jest 2-litrowy silnik konwencjonalny z turbodoładowaniem o mocy 340 KM (250 kW). Cupra Leon Competición chwali się momentem obrotowym równym 410 Nm i 6800 rpm. Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów pozwala rozpędzić się do 100 km/h już w 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 260 km/h.

Dodatkową przewagę zespołowi Cupra zapewni podwozie samochodu, które można dopasować do warunków wyścigu. Na przodzie pojazdu zamontowano zawieszenie MacPhersona z możliwością regulacji wysokości, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, a także modyfikowanym rozstawie, pochyleniu i zbieżności kół . Natomiast z tyłu znalazło się zawieszenie wielowahaczowe, które również stwarza szansę dostosowywania jego wysokości oraz rozstawu, pochylenia i zbieżności kół. Regulować można także ustawienie przednich i tylnych stabilizatorów.

Premiera modeli Cupra e-Racer i Cupra Leon Competición odbyła się podczas inauguracji CUPRA Studio 20 lutego w hiszpańskim Martorell.

Najnowsze