Volkswagen Polo R WRC zdobywa szlify w Monte Carlo
Rajd Monte Carlo to pierwszy sezon Volkswagena Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Zespół bardzo intensywnie przygotowywał się przez 17 miesięcy, samochody rajdowe pokonały w tym czasie 20 tysięcy testowych kilometrów.
Zespół fabryczny z Wolfsburga wystawia dwa młode, ale już bardzo doświadczone zespoły: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/ FIN) oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F). W dniach od 16 do 20 stycznia Volkswagen stawi czoła mocnym rywalom i nowemu, technologicznemu wyzwaniu. World Rally Championship uznawane są za najbardziej wszechstronną serię rajdów w światowym sporcie motorowym oraz za posiadające najdłuższą tradycję samochodowe mistrzostwa świata FIA obok Formuły 1.
![]() |
fot. Volkswagen
|
Rajd Monte Carlo stanowi dla Volkswagena pod wieloma względami premierę: po raz pierwszy załoga wystartuje w najwyższej kategorii World Rally Cars. Po raz pierwszy na starcie stanie Polo R WRC, po raz pierwszy zespół pracuje z nowymi duetami kierowców. Jari-Matti Latvala oraz jego pilot Miikka Anttila oficjalnie należą od początku roku do kadry Volkswagena. Przed Monte Carlo siedmiokrotni zwycięzcy rajdów MŚ brali udział w jazdach testowych Polo R WRC.
Latvala/Anttila startują w sezonie 2013 w Polo R WRC z numerem startowym 7. W drugim aucie z numerem 8 zasiądą Sébastien Ogier/Julien Ingrassia z Francji. Są oni zaangażowani przez Volkswagena już od końca 2011 roku i czynnie uczestniczyli w pracach rozwojowych i testach Polo R WRC.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: