Volkswagen Passat po liftingu ma sporo nowej elektroniki
Premiera nowego Passata odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie. W maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż, a na rynku nowy model pojawi się we wrześniu.
W nowym Passacie zostanie po raz pierwszy zastosowany system „Travel Assist”, który umożliwia częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. Będzie również pierwszym modelem marki, jaki pojawi się na rynku z kierownicą pojemnościową. Rejestruje ona dotyk, rozpoznaje kiedy kierowca chwycił kierownicę. Kolejna nowość to „Emergency Steering Assist” – system ten poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania. Z kolei nowe, interaktywne matrycowe reflektory „IQ.LIGHT-LED” zapewniają jeszcze lepsze oświetlenie drogi. Do tej pory technologia ta dostępna była jedynie w aktualnym Touaregu.
W nowym Passacie debiutuje modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3). „App Connect” – interfejs pozwalający na korzystanie z aplikacji dostępnych na smartfonie, umożliwia po raz pierwszy w Volkswagenie na bezprzewodowe połączenie z samochodem. Dzięki zastosowaniu MIB3, na życzenie nowy Passat może być stale połączony z Internetem. To dlatego, że nowe systemy multimedialne wyposażono seryjnie w zintegrowaną kartę SIM (tak zwaną eSim). Oprócz usług związanych z nawigacją i korzystaniem z danych w czasie rzeczywistym, MIB3 pozwala na korzystanie z innych, nowych technologii i usług jak na przykład ze streamingu muzyki, radia internetowego, naturalnej obsługi głosowej, z łatwego dostępu do usług internetowych skupionych w „Volkswagen We”, a w przyszłości pozwoli także na pobieranie danych z chmury.
MIB3 to system mający także cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników „Digital Cockpit”. W porównaniu z poprzednim rozwiązaniem („Active Info Display”) cyfrowe wskaźniki nowego urządzenia są bardziej zaawansowane i wyróżniają się wyższej jakości grafiką. System ma także więcej funkcji – trzy różne konfiguracje zegarów można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na nowej, wielofunkcyjnej kierownicy.
Bardziej zaawansowane są również jednostki napędowe nowego Passata. I tak np. wersja GTE, czyli hybryda typu plug-in, podczas jazdy w trybie elektrycznym uzyskuje teraz znacznie większy zasięg. W nowym cyklu WLTP wynosi on około 55 km; odpowiada to około 70 km według cyklu NEDC. Jednocześnie Passat GTE wyposażony zarówno w silniki o mocy systemowej 218 KM już dzisiaj spełnia normę Euro 6d w zakresie emisji spalin, która będzie obowiązywać dopiero od 2021 roku. Pozostałe silniki TSI oraz TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: