
Volkswagen ID.LIFE – koncepcyjny crossover o mocy 234 KM. Czy tak będzie wyglądać najmniejszy członek rodziny ID.?
Volkswagen zapowiada, że wkrótce gama modeli z rodziny ID. zostanie poszerzona. Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium producent zaprezentował koncepcyjnego kompaktowego crossovera - ID.LIFE.
Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium Volkswagen zapowiedział, że do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje koncepcyjny crossover – ID.LIFE.
Koncepcyjny Volkswagen ID.LIFE prezentuje wizję małego, elektrycznego samochodu do miasta. Samochodzik został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o potrzebach użytkowników, którzy będą mogli poczuć się w nim, jak, na przykład, w kinie lub w salonie gier.

Volkswagen ID.LIFE – zasięg, moc, osiągi
ID.LIFE skonstruowano na zmniejszonej platformie podłogowej dla aut elektrycznych (MEB) koncernu Volkswagen. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 234 KM, dzięki czemu od 0 do 100 km/h elektryk rozpędza się w 6,9 sekundy. Wysokonapięciowy akumulator może zmagazynować 57 kWh energii i na jednym ładowaniu zapewnia ID.LIFE zasięg około 400 kilometrów.

Volkswagen ID.LIFE – minimalistyczny eko design
Volkswagena ID.LIFE wyróżnia minimalistyczny design, który nam mocno przypomina Hondę e. Tak jak w japońskim elektryku, w ID. LIFE lusterka zewnętrze oraz lusterko wewnętrzne zostały zastąpione przez kamery.

Przy projektowaniu samochodu zrezygnowano z elementów dekoracyjnych oraz wyróżniających się detali. By podkreślić ekologiczny charakter autka, producent zdecydował się na wykorzystanie materiałów naturalnych oraz pochodzących z recyklingu. W bezbarwnym lakierze jako naturalny środek barwiący i utwardzacz na bazie biologicznej zastosowano zrębki, czyli drobinki drewna. Materiał, z którego wykonano dach oraz przednią pokrywę w 100% otrzymano z przetworzonych butelek PET.
Volkswagen ID.LIFE – sala kinowa na czterech kołach
Jak zapewnia Volkswagen, ID.LIFE w każdej chwili będzie mógł zostać przekształcony np. w salę kinową czy salon gier. Konsola do gier i projektor znajdują się na pokładzie. Jako „monitor” do wyświetlania filmów służy ekran, który w razie potrzeby wysuwa się z deski rozdzielczej. Inne urządzenia cyfrowe również można podłączyć, dzięki gniazdu do ładowania o napięciu 230 V.

Fotele zostały specjalne zaprojektowane, tak by ich układ można było konfigurować w zależności od chwilowych potrzeb. Przykładowo przednie fotele oraz tylną kanapę da się całkowicie złożyć, dzięki czemu we wnętrzu ID.LIFE można uzyskać niemal dwumetrowej długości miejsce do spania.
Rozszerzenie gamy modeli z rodziny ID. o samochód, którego zapowiedź stanowi ID.LIFE, to kolejny krok w elektrycznej ofensywie Volkswagena. Do 2030 roku producent chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w całkowitej sprzedaży samochodów w Europie do co najmniej 70%. Ponadto Volkswagen dąży do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej najpóźniej do 2050 roku.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!