Upał w samochodzie? Nie włączaj od razu klimy!

W lecie temperatura w środku samochodu potrafi dochodzić nawet do 50-60°C, co nie jest bez znaczenia dla działania klimatyzacji. Po wejściu do pojazdu nie włączajmy od razu chłodzenia - jest to jeden z wielu błędów jakie robimy korzystając z klimatyzacji.

– Jeśli najpierw wywietrzymy wnętrze samochodu to klimatyzacja schłodzi nam powietrze z 30, a nie 60°C. Będzie działała szybciej i pewniej – mówi Zenon Rudak, kierownik działu technicznego Hella Polska.

Duszące i gorące powietrze we wnętrzu samochodu jest przyczyną stresu i utraty koncentracji podczas jego prowadzania, czego wynikiem jest podwyższone ryzyko wypadku. Dlatego pamiętać musimy o tym, że sprawnie działająca klimatyzacja zwiększa nie tylko komfort naszej jazdy, ale i jej bezpieczeństwo.

Dodatkową kwestią są wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia –  pył, kurz i różnego rodzaju alergeny które osadzają się również na częściach układu klimatyzacji, głównie na filtrze, którego zadaniem jest oczyszczenie powietrza, które trafia do systemu.

 – Od filtra kabinowego zależy jakość powietrza którym oddychamy w samochodzie, co również ma bezpośrednie przełożenie na komfort jazdy. Filtr powinniśmy sprawdzać i wymieniać raz w roku, gdy poruszamy się głównie po drogach gruntowych lub prowadzących przez pola lub lasy – nawet dwa razy do roku. Pamiętać o tym muszą szczególnie alergicy – dodaje Zenon Rudak

Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na zdrowie wszystkich osób podróżujących samochodem jest osadzania się bakterii i grzybów, które często pojawią się w miejscach ciemnych i wilgotnych – nic więc dziwnego, że układ klimatyzacji lub ogólnie systemy przewietrzania pojazdu są idealne do zasiedlania i rozmnażania się mikroorganizmów.

Po włączeniu wentylacji/klimatyzacji zostają one rozproszone po wnętrzu pojazdu, co nie tylko może być nieprzyjemne, ale również niebezpieczne dla zdrowia.

Oznaką pojawienia się grzybów będzie przede wszystkim nieprzyjemny zapach wydobywający się z wentylacji – w takim wypadku powinniśmy udać się do serwisu w celu dezynfekcji toru przepływu powietrza w naszym pojeździe.

Instalacja klimatyzacyjna może tracić od 10 do 15% czynnika chłodniczego w ciągu roku. Wynikiem tych strat jest pogorszenie się chłodzenia wnętrza.

Aby zapobiegać awariom i nie ponosić z ich powodu wysokich kosztów, serwis klimatyzacji wykonujemy co rok. Takie postępowanie gwarantuje utrzymanie całego układu w pełnej sprawności, regularną wymianę filtrów, właściwy poziom czynnika chłodniczego i usuwanie zawczasu drobnych usterek, które mogą unieruchomić układ kiedy będzie najbardziej potrzebny – mówi Zenon Rudak

Dodatkowo pamiętajmy również, że układ chłodzenia silnika i klimatyzacji to dwa oddzielone od siebie układy, które wywierają na siebie wpływ. Używanie klimatyzacji obciąża układ chłodzenia silnika, który chroni silnik przed przegrzaniem. Niesprawności w jednym z tych układów, szczególnie przy długich przejazdach w czasie upałów, mogą doprowadzić do przerwania podróży i kosztownej naprawy. Dlatego przy okazji kontroli klimatyzacji, sprawdźmy również układ chłodzenia silnika.

Najnowsze

Jak uciec przed policją w Rosji?

Ten kierowca chyba zbyt dużo grywał w GTA i postanowił wykorzystać przewagę techniczną nad goniącym go patrolem policji.

W sieci pojawił się film na którym widzimy pościg policji za uciekinierem. Zarówno przestępca jak i stróże prawa przemieszczają się wytrawnymi produktami radzieckiej motoryzacji. 

Po jednej stronie UAZ 469, a po drugiej UAZ 452. Różnica jest taka, że jeden potrafi poradzić sobie w terenie, a drugi nie. Dlatego kierowca uciekający przed radiowozem postanowił po prostu zjechać z drogi i wjechać pod pierwszą napotkaną górkę. Naturalne ukształtowanie terenu okazało się przeszkodą nie do przejechania.

Zobaczcie całą sytuację. Jest naprawdę kuriozalna.

https://www.youtube.com/watch?v=lFiaLkrrVY0

Najnowsze

Kilogramowa moneta dla fanów F1

Formuła 1 to sport dla bogatych. Nie tylko uczestników, ale także widzów. Właśnie w sprzedaży pojawiła się okolicznościowa moneta ważąca kilogram, wykonana z 24-karatowego złota.

Właściciel praw do Formuły 1, Bernie Ecclestone, stworzył wraz z firmą Rosland Capital specjalną, okolicznościową monetę ważącą kilogram. Wykonano ją z 24-karatowego złota.

Powstanie tylko 15 egzemplarzy, a jeden z nich zostanie zaprezentowany już podczas brytyjskiego Grand Prix. Koszt jednej kilogramowej monety to 40 tys. dolarów. Fani Formuły 1 o mniejszej objętości kieszeni będą mogli nabyć mniejszą monetę, której cena to zaledwie tysiąc dolarów. Alternatywą są jeszcze wersje wykonane ze srebra. Twórcy okolicznościowej pamiątki zapowiedzieli, że przed wyścigami we Włoszech, USA i Brazylii powstaną kolejne specjalne wersje.

Szef firmy Rosland Capital jest zaskoczony zainteresowaniem klientów. Sprzedaż monet w USA rozpoczęła się kilka tygodni temu. Dodał, że ludzie kupujący monetę mogą się poczuć udziałowcami świata Formuły 1. Spośród piętnastu kilogramowych monet, cztery znalazły już nabywców. Reszta powinna się sprzedać w kilka dni.

Taka moneta może być dobrą inwestycją, szczególnie gdy na horyzoncie pojawia się widmo kryzysu wywołanego przez Brexit. W ciągu ostatnich kilku tygodni cena tego kruszcu wzrosła o 4-5 procent.

Najnowsze

Honda uczy jak uniknąć mandatu!

Potencjał nowej Hondy Civic Type R znacznie przekracza dopuszczalne limity prędkości w mieście i poza nim. Ta reklama podpowie Wam, jak uniknąć mandatu wykorzystując podstawowe zdolności aktorskie.

Nowa Honda Civic Type R ma pod maską 310 KM i niedawno ustanowiła rekord okrążenia na torze Nurburgring w swojej kategorii – 7 minut 50 sekund. Auto jest bardzo szybkie, a nawet zbyt szybkie do poruszania się w świecie pełnym limitów prędkości.

Izraelski oddział Hondy nakręcił ciekawą reklamę, w której przedstawia sposób na uniknięcie mandatu pod pozorem szybkiej jazdy do szpitala z ciężarną kobietą na prawym fotelu. Przecież żaden funkcjonariusz policji nie zabierze się za wypisywanie mandatu w momencie, gdy wody zaczynają odchodzić, a kobieta drze się wniebogłosy. 

Zobaczcie izraelski sposób na uniknięcie mandatu za zbyt szybką jazdę.

Najnowsze

Niesamowita praca rajdowej ekipy serwisowej

Podczas Rajdu Polski, który zakończył się w zeszły weekend francuski kierowca Stephane Lefebvre roztrzaskał dość mocno na jednym z zakrętów Citroena DS3. Nie był to jednak problem dla ekipy serwisowej.

Samochody rajdowe są zbudowane tak, żeby mechanicy mogli bardzo szybko wymieniać poszczególne elementy. Na poziomie WRC mają 30 minut na doprowadzenie auta do stanu używalności, bez względu na to jak mocno zdekompletowane pojawi się w strefie serwisowej.

Podczas Rajdu Polski ekipa Abu Dhabi Total World Rally Team miała przygodę z DS3, w którym jechał Stephane Lefebvre. Auto z urwanym kołem pojawiło się w strefie serwisowej. Zanim kierowca wysiadł z pojazdu mechanicy przystąpili do pracy. W kilka minut zdemontowali uszkodzone elementy, a następnie zabrali się za wymianę wielu elementów takich jak zawieszenie, układ hamulcowy, dyferencjał. Cała operacja zajęła im nie więcej jak 30 minut, co zostało zarejestrowane przez operatora. 

Podczas akcji wszyscy mechanicy robili skrupulatnie to, co do nich należało. Nikt nie panikował, nikt nie robił niepotrzebnych ruchów. Wyglądali jak dobrze naoliwiona maszyna. Po zakończeniu pracy widzowie zgotowali im gorące owacje. W końcu panowie w kilkadziesiąt minut wykonali pracę, na którą autoryzowany serwis potrzebowałby co najmniej tygodnia.

Najnowsze