Układ smarowania
Układ smarowania należy do podstawowych w silniku. Spełnia on szereg zadań począwszy od smarowania współpracujących elementów (par ciernych), poprzez uszczelnianie skojarzenie pierścień-gładź cylindra i chłodzeni silnika do usuwania osadów z pracujących powierzchni układu tłokowo-korbowego.
1-miska olejowa; 2-smok ssący; 3-pompa; 4-filtr; 5-łożyska ślizgowe; 6-gładź cylindra; 7-wałek rozrządu; 8-popychacz; 9-prowadnica zaworu |
![]() |
Fot. Producent
|
Układ smarowania należy do podstawowych w silniku. Spełnia on szereg zadań począwszy od smarowania współpracujących elementów (par ciernych), poprzez uszczelnianie skojarzenie pierścień-gładź cylindra i chłodzeni silnika do usuwania osadów z pracujących powierzchni układu tłokowo-korbowego. W podstawowym układzie smarowania jaki występuje w większości silników spalinowych możemy wyróżnić następujące elementy: miska olejowa – pełniąca rolę zbiornika oleju; pompa oleju – odpowiedzialna za wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w układzie; filtr oleju – usuwa zanieczyszczenie; czujnik ciśnienia oleju – informuje o stanie pracy układu; miarka oleju – służy do sprawdzanie poziomu oleju.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: