Tuningowane BMW w Policji – film

Szkoda, że nie w Polsce, bo - choć niemiło jest otrzymywać mandat, lub być zatrzymywanym przez drogówkę - byłoby lepiej, gdyby policjantom towarzyszyły takie radiowozy, jak np. BMW 123d modyfikowane przez nadwornego tunera bawarskiej marki - AC Schnitzer.

 Auto prezentuje się nadzwyczaj rasowo:

Najnowsze

Kubica na Rallye de Var

Robert Kubica i Michał Kuśnierz biorą właśnie udział w ostatniej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Francji 55 Rallye de Var. Miało tam miejsce spotkanie na szczycie: sześciokrotny Rajdowy Mistrz Świata Sébastien Loeb, którego w rajdzie pilotuje żona oraz polski kierowca F1 - Robert Kubica.

fot. Citroen

Robert Kubica i Michał Kuśnierz przejeżdżają właśnie kolejne OS’y swoim Renault Clio R3 Maxi w ostatniej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Francji 55 Rallye de Var.

Tymczasem wczoraj miała miejsce konferencja, na której Polak spotkał się z sześciokrotnym mistrzem świata Sébastien’em Loeb’em. Francuz startuje w rajdzie Citroënem C4 WRC, a pilotuje go jego żona – Severine. Daniel Elena, który zwykle towarzyszy Loeb’owi na prawym fotelu, tym razem prowadzi Citroëna C2 R2 Max.

 

fot. Citroen

Jak donosi portal f1.pl: „Pierwszy etap rajdu składa się z trzech odcinków specjalnych, a Kubica zakłada ostrożny początek. – Pierwszy odcinek jest bardzo ciasny, zakręt przechodzi w zakręt – opowiada kierowca. – Drugi jest bardziej dziurawy, w leśnych partiach jest dużo liści na drodze, a nierówna nawierzchnia podbija samochód. Trzeci oes liczy 33 kilometry i będziemy go jechali po zmierzchu. Trochę przypomina tor wyścigowy, bo przyczepność jest na dość równym poziomie.”

Wczorajszy dzień zespół Kubica – Kuśnierz zakończył na 39. miejscu w klasyfikacji generalnej i 14. w klasie R3. Liderem rajdu pozostaje Sébastien Loeb pilotowany przez żonę.

Robert przed zmaganiami w de Var startował także w Rajdzie Sycylii (czytaj tutaj) oraz w zeszły weekend w Bergamo.

O przygotowaniach Roberta do Rajdu du Var pisałyśmy już tu.

Najnowsze

Nagrody dla dzieci Fiat-owców

Wczoraj w Bielsku-Białej, prezesi spółek Grupy Fiat w Polsce wręczyli 166 dzieciom pracowników tych spółek nagrody za szczególne wyniki w nauce o łącznej wartości 557.000 złotych. To motywująca perspektywa dla młodzieży, ale też świetny zabieg marketingowy.

fot. Fiat

Nagrody pieniężne, w tym roku wręczane są już po raz czternasty i przyznawane w trzech kategoriach: świadectw maturalnych (40 osobom), licencjatów i dyplomów inżyniera (30 osobom) oraz  dyplomów ukończenia studiów wyższych z tytułem magistra lub lekarza  (96 osobom).

W 1996 roku Zarząd Fiat S.p.A. w Turynie ustanowił program nagród przyznawanych w oparciu o regulamin ogólny dzieciom pracowników spółek Fiata, zarówno we Włoszech, jak i w innych krajach, w których Fiat odgrywa znaczącą rolę, pragnąc w ten sposób wyróżnić uczniów i studentów – dzieci pracowników Koncernu Fiat – osiągających szczególnie dobre wyniki w nauce.

Dotychczas w Polsce w czternastu edycjach konkursu przyznano 2351 nagród o łącznej wartości prawie 8,9 mln złotych. 

Fiat działa w Polsce już od 88 lat. Obecnie w 19 spółkach należących do Grupy Fiata w Polsce oraz 4 joint ventures pracuje ponad 13,7 tyś. osób. Przychody Grupy Fiat w Polsce w 2008 roku (razem ze spółkami joint ventures) wyniosły 22,8 miliardów PLN. Grupa Fiat jest jednym z największych inwestorów zagranicznych w Polsce i czołowym eksporterem. W roku 2008 wartość eksportu wyniosła 15,4  mld złotych.

Najnowsze

Artystyczny kalendarz MINI

Niezależni artyści z całego świata są autorami wydanego właśnie kalendarza MINI 2010. Dwanaście niezwykłych projektów artystycznych tworzących kalendarz to wynik ogłoszonego w sieci konkursu MINI Space Design.

fot. Mini

Uczestnicy konkursu zostali poproszeni o przedstawienie interpretacji hasła MINIMALIZM, odzwierciedlającego większą wydajność, redukcję szkodliwych spalin oraz niższą emisję CO2 w samochodach MINI. Mieli też za zadanie wpleść w projekt sylwetkę samochodu tej kultowej marki.

Na MINIspace.com nadesłano 4 000 prac konkursowych z całego świata, spośród których wybrano 12 zwycięskich projektów, m.in. z RPA, Tajlandii, Meksyku i Rumunii. Autorzy prac to wielbiciele MINI, użytkownicy MINIspace.com – portalu społecznościowego stworzonego dla ludzi kreatywnych na różnych polach artystycznych, którzy dzielą się z innymi swoją pasją tworzenia. Portal służy pomocą w organizacji zawodów, imprez i wydarzeń społecznościowych. Motywem przewodnim jest zasada kreatywnego wykorzystania ograniczonej przestrzeni, nawiązująca do idei konstruktora Mini, Sir Aleca Issigonisa, który wraz z Mini stworzył „maksymalne” auto zajmujące minimalną powierzchnię w ruchu drogowym.

fot. Mini

Kalendarz w cenie 21€ jest dostępny na stronie www.MINI.com/shop i u wybranych dealerów MINI.

Aby dowiedzieć się więcej, wejdź na: www.MINIspace.com.

Najnowsze

Force India podpisał umowy

Dr Vijay Mallya potwierdził dzisiaj, że dokonał wyboru kierowców, którzy będą reprezentować zespół w sezonie 2010.

Vitantonio Liuzzi i Adrian Sutil
fot. Force India

Force India Formula 1 Team jest następnym zespołem, który ogłosił nazwiska kierowców, z którymi chce współpracować w przyszłym sezonie.
Zespół zatrzymuje w swoim składzie zawodników
z zakończonego niedawno sezonu.

26-letni Niemiec Adrian Sutil rozpocznie więc trzeci rok pracy w barwach odkupionego w 2007 roku przez hinduskiego miliardera zespołu Spyker. Sutil debiutował zresztą w tym samym roku w Formule 1, bedąc uprzednio zawodnikiem szwajcarskiej Formuły Ford, niemieckiej Formuły ADAC BMW oraz Formuły 3, w której w japońskiej grupie zdobył tytuł mistrzowski w 2006 roku.

28-letni Vitantonio Liuzzi debiutował w F1 w sezonie 2005 w zespole Red Bull. Nie był to jednak jego pełen sezon. Po wyścigu w San Marino, jego miejsce zajął Christian Klien (do niedawna trzeci kierowca BMW Sauber). W 2006 roku Liuzzi jeździł w teamie Toro Rosso. Można powiedzieć, że na jego nieszczęście w następnym sezonie jako jego partner pojawił się Sebastian Vettel, który okazał się zdecydowanie lepszym kierowcą. W sezonie 2008 Włoch przyjął rolę trzeciego kierowcy w Force India biorąc także udział w wyścigach Speedcar Series, w której jeździł także w zeszłym sezonie.  Kiedy Giancarlo Fisichella przyjął miejsce w Ferrari, po wypadku Felipe Massy Vitantonio Liuzzi zasiadł ponownie za kierownicą bolidu F1 w zespole Force India.

Szef zespołu Vijay Mallya podkreślał dzisiaj, że – Konsekwencja w postępowaniu jest kluczem do rozwoju  teamu, a po raz pierwszy od lat będziemy mieć nie tylko tych samych kierowców, ale także ten sam silnik i całą grupę zarządzającą. Mając taką stabilizację, naprawdę wierzę, że mamy wspaniałą platformę, aby budować i poprawić naszą pozycję z 2009 roku.

 

Najnowsze