Trzy kobiety wśród zawodników Kia Lotos Race 2017!
Pod koniec kwietnia wystartuje 12. sezon polskiej serii wyścigowej. Ponad połowę stawki zawodów Kia Lotos Race będą stanowili nowi kierowcy, wśród których zobaczymy aż 3 kobiety.
W nadchodzącym sezonie Mistrzostw Polski Kia Picanto, najdłużej rozgrywanej markowej serii wyścigowej w historii sportu samochodowego w Polsce, jak zwykle nie zabraknie atrakcji. W kalendarzu zadebiutuje nowy tor – niemiecki Oschersleben, na którym już w ostatni weekend kwietnia 20 zawodników rozpocznie zmagania o tytuł Mistrza Polski Kia Lotos Race. Tradycyjnie, w każdym wyścigu pojawią się również dwa tzw. samochody VIP-owskie, za kierownicą których zasiądą znani dziennikarze z polski i zagranicy. Zakończenie sezonu, podobnie jak w 2016 roku, odbędzie się na kultowym Torze Monza we Włoszech, znanym z Grand Prix F1.
Jeśli jedyna kobieta w ubiegłorocznej stawce zawodników – Katarzyna Sakowska – potwierdzi udział w zawodach, przybędą jej dwie rywalki z Węgier: 35-latka ze sporym doświadczeniem w sporcie samochodowym i 20-latka, która debiutowała w ubiegłym roku. Za kierownicą wyścigowej Kia Picanto pojawi się również 3 nowych zawodników z Polski, w wieku około 30 lat. Do 9 kierowców, którzy rywalizowali w poprzednich edycjach KLR dołączy 6 bardzo młodych zawodników (zaledwie 14 -, 15-letnich), którzy do wyścigowych Kia Picanto przesiądą się z wyczynowych gokartów.
Kalendarz tegorocznych Mistrzostw Polski Kia Picanto jest następujący:
- 1 runda 29-30.04.2017 Oschersleben ADAC GT Masters
- 2 runda 13-14.05.2017 Hungaroring FIA WTCC
- 3 runda 10-11.06.2017 Poznań WSMP+ FIA CEZ
- 4 runda 15-16.07.2017 Slovakiaring FIA ETRC
- 5 runda 02-03.09.2017 Most FIA ETRC
- 6 runda 30.09-01.10.2017 Monza International GT Open
Jedyną zaplanowaną zmianą w regulaminach na 2017 rok jest zwiększenie minimalnej masy auta z kierowcą z 940 kg do 950 kg. Dzięki tej zmianie starsi i ciężsi kierowcy będą mieli większe szanse na równorzędną walkę za kierownicą 100-konnych Kia Picanto z lżejszymi nastoletnimi rywalami.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: