
Toyota Prius z napędem na cztery koła
Zaktualizowana wersja hybrydowego modelu będzie oferowana w przyszłym roku z nowym napędem na wszystkie koła AWD-i. Model trafi również do polskich salonów Toyoty.
W 2019 roku zadebiutuje odświeżony Prius z przeprojektowanym pasem przednim oraz tylnym. W jego ofercie po raz pierwszy pojawi się też wersja z napędem na wszystkie koła.
AWD-i korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego o dużym momencie obrotowym, który współpracuje z pełnym układem hybrydowym napędzającym przednią oś. Układ włącza się automatycznie, gdy wymagają tego warunki na drodze.
Napęd 4×4 jest dołączany podczas ruszania, przy prędkości do 10 km/h oraz przy wyższych, gdy czujniki wykryją śliską nawierzchnię. AWD-i nie wymaga przy tym zastosowania wału napędowego ani centralnego mechanizmu różnicowego. Dzięki temu Prius z napędem 4×4 ma praktycznie tak samo przestronną kabinę pasażerską co wersja 4×2 i porównywalne zużycie paliwa oraz emisję spalin.
Prius Hybrid AWD-i jest wyposażony w nową kompaktową baterię niklowo-wodorkową, dostosowaną do pracy w niskich temperaturach. Prius 2019 z przednim napędem otrzymuje nową baterię litowo-jonową.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Jestem ciekawy ceny, na kapryśną polską pogodę dołączany 4×4 sie przyda.
Anonymous - 5 marca 2021
na co komu napęd na 4 koła w priusie ?..
Anonymous - 5 marca 2021
napęd tego typu nie obciąży dodatkowo auta a na pewno w niektórych sytuacjach może być atutem, i prius zyskuje na atrakcyjności