To nie był dobry pomysł!

Sytuacje na rosyjskich drogach potrafią być mocno absurdalne. Tym razem jednak sytuacja prosto ze stacji benzynowej.

To był spokojny, zimowy wieczór. Pewien kierowca z miasta Surgut, znajdującego się na odległej Syberii, podjechał na stację benzynową. Jednak to co za chwilę zobaczył przerosło najśmielsze oczekiwania. 

Ze stojącego przy dystrybutorze samochodu wysiadła kobieta, z zamiarem zatankowania swojego pojazdu. Podczas tankowania zauważyła, że klapka wlewu paliwa jest mocno przymarznięta. W końcu temperatura na dworze wynosiła grubo poniżej zera. 

W tym celu postanowiła wykorzystać zapalniczkę, by płomieniem roztopić lód. Nie pomyślała jednak, co może się stać, gdy pistolet nadal tankuje paliwo.

Najnowsze

Kradzież auta. Co robić?

Kradzież samochodu nie należy do przyjemnych doświadczeń kierowcy. Przekonał się o tym każdy, kto przeżył taką przygodę. W wyniku emocji i stresu, jakie towarzyszą temu wydarzeniu, często zapominamy, jak powinniśmy się zachować i co zrobić w pierwszej kolejności.

Po upewnieniu się, że doszło do kradzieży (ludzie często zapominają, gdzie zaparkowali samochód – zwłaszcza na parkingach wielkopowierzchniowych) zgłaszamy na numer alarmowy Policji fakt kradzieży, podając następujące informacje: miejsce kradzieży, marka auta, rocznik, kolor, nr rejestracyjny, cechy szczególne, kiedy samochód był ostatni raz widziany i kiedy stwierdziliśmy fakt utraty auta, ilość paliwa/zasięg. Po zgłoszeniu kradzieży czekamy na przyjazd policji w miejscu, gdzie auto było zaparkowane ostatni raz.

Kradzież auta może nastąpić w wyniku pokonania zabezpieczeń lub np. poprzez kradzież kluczyków. W obu przypadkach można zminimalizować ryzyko jej wystąpienia.
    
W pierwszym przypadku możemy wyposażyć auto w dodatkowe zabezpieczenia poza fabrycznymi (autoalarm): blokadę skrzyni biegów, immobiliser, dodatkową blokada kierownicy tzw. fajkę i innego rodzaju zabezpieczenia, typu odłączenie zapłonu.

Ważne jest też niestwarzanie „okazji” do kradzieży tzn. parkowanie na parkingach strzeżonych, w miejscach monitorowanych czy nie pozostawianie auta w miejscach powszechnie znanych z kradzieży aut.

W całym zgiełku dnia i licznych obowiązków pamiętajmy o zabezpieczaniu kluczyków i dokumentów przed kradzieżą „kieszonkową”, nie pozostawiajmy kluczyków w bezpośrednim otoczeniu drzwi wejściowych, zwłaszcza niezamkniętych, nie pozostawiajmy ich też w pojeździe – w stacyjce, przy odpalonym aucie czy podczas otwierania bramy, kupowania papierosów w kiosku – co zdarza się nagminnie – zwłaszcza, kiedy w aucie znajdują się małe dzieci. Samotnie podróżujący kierowcy powinni natomiast unikać postojów w miejscach niebezpiecznych.

Jak jeszcze możemy działać, aby zminimalizować skutki utraty auta? Skutecznym sposobem jest montowanie urządzeń służących do lokalizowania auta (GPS). Dodatkowo, zadbajmy o ubezpieczenie AC, pamiętając jednocześnie, że podstawą do wypłaty odszkodowania jest posiadanie dowodu rejestracyjnego auta oraz kluczyków – tyle kompletów, ile było zgłoszonych przy zawarciu umowy.

Źródło: Škoda Auto Szkoła

Najnowsze

Edyta Klim

Hydrografika robi wrażenie! (video)

Hydrografika to niesamowita technologia umożliwiająca przeniesienie nadruku zanurzonego w wodzie na trójwymiarowe elementy. Chcesz mieć niepowtarzalny samochód, motocykl, kask? Ta metoda jest dla Ciebie!

Technologia została wynaleziona na początku lat 80-tych w Japonii. Była wykorzystywana w różnych branżach, gdzie tylko było zapotrzebowanie na zdobienie w rożnych płaszczyznach (przykładem mogą być „słoje drewna” na desce rozdzielczej BMW lub Mercedesa.). Od pewnego czasu ta metoda cieszy się coraz większą popularnością, trafia do agencji reklamowych i różnych warsztatów, dzięki czemu stała się dostępna dla każdego.

Zdobienie elementów motocykla i kasku:

Technologia ta nie ma nic wspólnego z tradycyjnymi foliami samoprzylepnymi. Jej wielką zaletą jest równe pokrycie elementów o skomplikowanych kształtach. Nadaje się min. do zdobienia: metalu, szkła, ceramiki, tworzyw sztucznych, drewna, gumy. A efekt końcowy przypomina aerograf, jest trwały, odporny na warunki atmosferyczne i temperaturę, niczym powłoka lakieru.

Zdobienie elementów samochodu i felg:

Proces polega na zanurzeniu dokładnie oczyszczonego i pokrytego podkładem przedmiotu w specjalnie zaprojektowanej wannie wypełnionej podgrzewaną wodą (ok. 30 ˚ C). Na lustrze wody położona zostaje specjalna folia ze wzorem, na którą następnie rozpyla się aktywator, powodujący oddzielenie się warstwy farby. Przedmiot jest zanurzany w wannie pod odpowiednim kątem, a dzięki wyporności wody jest dokładnie i bez zniekształceń oblepiany wzorem. Potem trafia do myjki, która usuwa nadmiar foli i zmywa śliską jej pozostałość. Do utrwalenia używa się kilku warstw lakieru bezbarwnego.

Automatyczne urządzenie do hydrografiki:

Ograniczeniem wymiaru jest posiadane urządzenie, czyli wymiar roboczy wanny oraz szerokość filmu. Ceny zdobienia tą metodą kasku to koszt ok. 90 zł, felg od 500zł/komplet, drzwi samochodu ok. 450 zł. Można się też pokusić o metodę domową – zakupić aktywator i folię np. na allegro (ok. 30 zł spray, 18 zł folia)

Podsumowując – warto zainteresować się hydrografią, gdy zależy nam na niepowtarzalnym wyglądzie, wysokiej trwałości i dokładnym pokryciu skomplikowanego kształtu.

Najnowsze

Kolory są w modzie: oto Ford Focus Red i Black Edition

Ford wprowadza na rynek dwie usportowione edycje Forda Focusa - Red Edition i Black Edition, zestawione z kontrastowych barw projekty kolorystyczne, opracowane dla wersji 5-drzwiowej oraz kombi.

Focus Red Edition otrzymał kolor nadwozia Race Red i kontrastujące malowanie dachu w kolorze Panther Black, a także czarne obudowy lusterek i czarną ramkę wlotu powietrza. Focus Black Edition odwraca tę kombinację, a to dzięki kolorowi nadwozia Panther Black w połączeniu z kolorem Race Red, którym pomalowano dach, osłony lusterek i ramkę wlotu powietrza.

Oba modele wyposażono w 18-calowe obręcze kół w kolorze Panther Black, czarną kratkę wlotu powietrza w miejsce chromowanej i tylny dyfuzor w kolorze Race Red umieszczony pod zderzakiem. We wnętrzu charakter samochodu podkreślono szwami w kolorze Race Red na sportowych fotelach kierowcy i pasażera, na skórzanym kole kierownicy, dywanikach, mieszku dźwigni zmiany biegów i mieszku uchwytu hamulca ręcznego. Samochód otrzymał też sportowe pedały ze stali nierdzewnej.

„Odważne, pełne kontrastów kolorystycznych, wyraziste projekty kiedyś rezerwowano dla ekstrawertyków, ale obecnie wpisują się one w znacznie popularniejszy trend, która obejmuje nie tylko samochody, ale też odzież, a nawet elektronikę.” – przypomina John Mcleod, główny projektant działu personalizacji pojazdów Ford of Europe. „Czerwień i czerń są tradycyjnie łączone ze sportem, więc obie te barwy zastosowane jednocześnie stają się bardzo sportową kombinacją, idealną dla osób poszukujących mocnych wrażeń. Rzeczywiście, ten samochód nie jest przeznaczony dla przeciętnego klienta.

Focusy Red Edition i Black Edition mają w standardzie sportowe zawieszenie wyposażoneme w sztywniejsze o około 10 procent sprężyny przednie i tylne, dostrojone odpowiednio amortyzatory poprawiające precyzję jazdy oraz w przedni stabilizator przechyłów zoptymalizowany pod kątem maksymalnego wykorzystania przyczepności przednich kół i łatwości wchodzenia w zakręty.

Jednostki benzynowe, z jakimi dostępne są nowe wersje Focusa, to wielokrotnie nagradzany silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM, którego emisja CO2 zaczyna się od 108 g/km, a zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100km, a także silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra o mocy 150 KM lub 182 KM, z emisją CO2 od 127 g/km i zużyciem paliwa 5,5 l/100km.

Jednostki wysokoprężne, to silnik TDCi o pojemności 1,5 litra i mocy 120 KM, emitujący od 98 g/km CO2, ze zużyciem oleju napędowego od 3,8 l/100 km oraz silnik TDCi o pojemności 2,0 litra i mocy 150 KM, który emituje CO2 w ilości od 105 g/km i zużywa 4.0 paliwa na 100km. Wszystkie wersje silnikowe wyposażono w sześciobiegowe przekładnie manualne.

Samochody Focus Red Edition oraz Focus Black Edition można już zamawiać w firmowych salonach dilerskich.

Najnowsze

Hyundai zaprezentował pierwsze szkice modelu IONIQ

Hyundai zaprezentował szkice nowego modelu IONIQ - auto będzie pierwszym na świecie samochodem, w którym jedno nadwozie oferowane jest z trzema różnymi rodzajami jednostek napędowych do wyboru.

Samochód zbudowany na całkowicie nowo zaprojektowanej płycie będzie dostępny z trzema wydajnymi jednostkami napędowymi o ultra niskiej emisji spalin: elektryczną, hybrydową lub hybrydową plug-in. Ma łączyć w sobie takie elementy, jak: wydajność paliwowa, satysfakcja z jazdy oraz atrakcyjny design, oferując tym samym zestaw cech niedostępny do tej pory w samochodzie hybrydowym.

Proste linie i opływowa sylwetka minimalizują opór powietrza, a przedni grill zachował charakterystyczny dla marki Hyundai heksagonalny kształt.

Futurystyczne i uporządkowane wnętrze auta utrzymuje przyjemną w odbiorze atmosferę. Ergonomię wnętrza podkreśla zaprojektowany w przejrzysty i logiczny sposób centralny panel deski rozdzielczej, a elementy wykończenia wykonano z ekologicznych materiałów. 

Hyundai IONIQ zostanie po raz pierwszy pokazany w Europie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, w marcu 2016 roku.

Najnowsze