Test Ford S-max 2.2 TDCi PlatiniumX

Ford S-MAX to auto łączące przestronność vana ze "sportową" limuzyną, który ma wypełnić lukę w ofercie Forda pomiędzy modelami C-MAX a Galaxy. Jak się prowadzi?

Montowanie fotelika dla dzieci jest błahostką w Fordzie S-max. Duże drzwi umożliwiają wygodne włożenie fotelika do wnętrza auta.
fot. Rafał Kaliński

Po raz pierwszy zaprezentowano go w 2006 roku na wystawie w Genewie i niemal od razu nagrodzony został tytułem „Samochodu Roku 2007”.

Na etapie projektowania zastosowano w nim nowy „Ford kinetic design”, używany także w nowym Galaxy i modelu studyjnym Iosis, charakteryzujący się kanciastymi reflektorami, wąską kratką chłodnicy i dużą trapezoidalną częścią pod zderzakiem. Pięciodrzwiowe auto posiada siedem miejsc do siedzenia, przy czym drugi ich rząd oraz opcjonalny trzeci rząd można całkowicie schować w podłodze, zwiększając przestrzeń bagażową.
Ogromna przestrzeń bagażowa Forda S-max.
fot. Rafał Kaliński

Samochód przekonał do siebie również niemiecką agencję rzeczoznawców samochodowych DEKRA e.V.  W najnowszym „Raporcie awaryjności 2009” sporządzonym przez DEKRA, Ford Galaxy i Ford S-MAX nie tylko dowodzą swojej niezawodności, wygrywając w swojej kategorii pojazdów o przebiegu do 50 000 km, ale również zyskują dodatkowe uznanie, będąc pojazdami o najniższej ogólnej liczbie usterek stwierdzonych podczas przeglądów technicznych pojazdów wykonanych przez DEKRA w Niemczech.

Ford S-max jest wyższy niż inne minivany, co docienią wszyscy zajmując miejsce za kierownicą lub na tylnej kanapie. A tam możemy zastać konfigurację foteli 5+2. Zaraz za nią znajduje się aż 755 litrowy bagażnik – pozwala na zapakowanie ogromnego bagażu dorosłych i dzieci oraz np. wózka.

Ford S-max jest tak duży, że wrzucenie czegokolwiek do schowka wymaga długiej ręki.
fot. Rafał Kaliński

Auto charakteryzuje precyzyjny układ kierowniczy, który spełnia życzenia kierowcy. Również zawieszenie – nieco sportowe, a co za tym idzie dość twarde – w zakrętach daje poczucie stabilności nadwozia. Auto nie przechyla się denerwująco na winklach mimo sporej masy i wysokości.Ma ogromną przestrzeń

Każdy z foteli można oddzielnie przesunąć i odchylić, zyskując dostęp do bagażnika od środka, lub położyć co daje przepastną przestrzeń ładunkową. W bagażniku znajdziemy też wiele uchwytów mocujących bezpiecznie ładunek, a w tylnym lewym nadkolu zlokalizowano mały ale głęboki schowek na drobne przedmioty.

Przd oczami kierowcy wszystko zdaje się być czytelne, pod ręką i działa intuicyjnie. Światła włączają się automatycznie. Pomysłowy i wygodny w obsłudze hamulec ręczny jest ozdobą tunelu środkowego.

Pod maską drzemie najmocniejszy silnik wysokoprężny o mocy 175 koni mechanicznych, który świetnie radzi sobie z ciężkim S-maxem. Jeśli komus to nie wystarczy można skłonić się ku 220-konnej benzynowej jednostce z doładowaniem.

Podczas jazd testowych w cyklu miasto / poza miastem Ford S-max zużył jedynie 6,7 litrów / 100 km co jest imponującym wynikiem!

Podsumowując: świetne zawieszenie, dobry układ kierowniczy, duża przestrzeń za plecami i ogromne możliwości konfiguracji pasażerskiej – to naprawdę idealny samochód dla dużej rodziny.

Dane techniczne FORD S-MAX 2.2 TDCi PlatiniumX

q  Silnik                                                             2179 cm3

q  Moc silnika                                                    175 KM przy 3500 obr/min

q  Moment obrotowy                                        400 Nm przy 1750-2750 obr/min

q  Max. Prędkość                                                          212 km/h

q  Przyspieszenie 0 – 100 km/h                         9.4 s

q  Zużycie paliwa                       cykl miejski     9.0       l/100 km

poza miastem 5.2       l/100 km

średnie                       6.6       1/100 km

 

Czytelne zegary Forda S-max.
fot. Rafał Kaliński

Cena wersji podstawowej:     125.350 zł brutto

Lakier: Sea Grey                              
Cena wersji testowej:             165.700 zł brutto

Wyposażenie standardowe

q  Poduszka powietrzna kierowcy/pasażera/boczne poduszki

q  Kurtyny powietrze 1 i 2 rzędu

q  Poduszka chroniąca kolana kierowcy

q  Elektro-hydrauliczny układ wspomagania kierownicy EHPAS

q  ABS/EBD

q  IVD (ESP, TCS, EBA)

q  Biksenonowe reflektory adaptacyjne

q  Światła awaryjnego hamowania

q  Klimatyzacja dwustrefowa

q  Radio 6000 CD

q  Schowek na okulary

q  Regulacja kąta pochylenia kierownicy w dwóch płaszcz.

q  Elektryczne szyby przód/tył

q  Sportowe przednie fotele

q  Fotel kierowcy elektryczna reg. wysokości

q  Podgrzewana przednia szyba

q  Automatyczny włącznik świateł, automatycznie włączające się wycieraczki z czujnikiem deszczu, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne,

q  Elektryczne/podgrzewane lusterka z oświetleniem

q  Czujnik parkowania przód/tył

q  Kierownica pokryta skórą

q  Tapicerka Alcantara

q  Interfejs kierowcy FordConvers+

q  Komputer pokładowy

q  Immobiliser Pats

q  Przednie światła przeciwmgielne

WYPOSAŻENIE DODATKOWE

q  IVDC (ESP, TCS, EBA, CDC, HLA)

q  Nawigacja DVD

q  Klimatyzowane/podgrzewane przednie fotele

q  Dodatkowo przyciemniane szyby

q  Fotel kierowcy pełna elek.

q  Składane blaty stolików

q  Spojler

q  18„ obręcze kół

q  Alarm

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

„Ford Galaxy i Ford S-MAX nie tylko dowodzą swojej niezawodności, wygrywając w swojej kategorii pojazdów o przebiegu do 50 000 km” czy to jest żart? Wg Was to jest powód do dumy? To jest tragedia!!! 50000km minie a potem zaczyna się koszmar. To okazuje się ze trzeba zapłacić kupę pieniędzy za nowe auto w kredycie na około 4-5 lat apotem niech się inni martwią. . Co się stało z prawdziwą motoryzacja? ??

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze