Teraz każdy może poprowadzić Fiata 500. Gdzie można wypożyczyć auto na minuty i ile to kosztuje?

Znana firma carsharingowa wprowadziła właśnie do swojej oferty 300 modeli Fiata 500 w eleganckiej wersji wyposażenia Lounge. Sprawdzamy gdzie będzie można przejechać się tą ikoną motoryzacji i ile kosztuje wypożyczenie samochodu na minuty?

Dzięki Panek CarSharing teraz każdy Polak może poprowadzić tę ikonę motoryzacji, wynajmując auto na minuty za pomocą aplikacji w smartfonie. Legendarna 500 dołącza do najtańszej z sześciu grup samochodów oferowanych przez Panek CarSharing, a koszt przejażdżki zaczyna się już od 0,59 zł za kilometr i 0,50 zł za minutę w subskrypcji. Samochód jest już też dostępny w ofercie wynajmu na dobę za 69 zł i na tydzień za 419 zł.

Fiaty są wprowadzane stopniowo – pierwsze egzemplarze już wyjechały na ulice, a kolejne wyjadą w najbliższych dniach.Pierwsze samochody są już dostępne dla klientów w Warszawie, Katowicach i Lublinie.

Teraz każdy może poprowadzić Fiata 500. Gdzie można wypożyczyć auto na minuty i ile to kosztuje?

Dostępne w ramach Panek CarSharing Fiaty 500 to wersje Lounge wyposażone m.in. w tempomat, skórzaną kierownicę z systemem sterowania mediami, dotykowy panel radiowy, klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, czujniki parkowania oraz systemy bezpieczeństwa BAS, ESC, ABS. Napędzają je elastyczne silniki benzynowe 1.2 o mocy 69 KM, współpracujące z automatycznymi.

Najnowsze

Transport w Polsce powoli wraca na właściwe tory. Prognozy na kolejne miesiące są optymistyczne

Stopniowo zwiększa się liczba kilometrów pokonywanych przez polskich przewoźników na trasach na południe Europy. Biznes przewozowy powoli wraca na właściwe tory, o czym może świadczyć między innymi stabilizowanie się wymiany handlowej z naszym sąsiadem zza Odry, Francją oraz Włochami.

Co więcej, według analiz Międzynarodowego Fundusz Walutowego (IMF) polskie PKB będzie mniej narażone na skutki postpandemiczne w 2020 roku niż do tej pory prognozowano. Prawdopodobnie odczujemy mniejsze spadki w gospodarce niż cała strefa euro, a odradzanie się rynku może skutkować większą liczbą zleceń w transporcie.

9 marca 2020 roku Włochy ogłosiły cały kraj strefą zakazu ruchu. Do 16 marca nie było ani jednego niekontrolowanego przejścia granicznego. Od 17 marca zaś najwięksi producenci w branży motoryzacyjnej oraz sektora automotive zaczęli wstrzymywać linie montażowe. Zamykanie fabryk i liczne ograniczenia gospodarcze i społeczne spowodowały, że wolumen handlu między UE a innymi państwami spadł w marcu br. o ponad 10 proc. Tak obliczył Eurostat.

O dobrym trendzie można mówić również w przypadku tras na południe Europy. Przebiegi samochodów ciężarowych są ściśle związane z produkcją przemysłową. W związku z otwarciem granic Włoch i zniesieniem ograniczeń dotyczących transportu drogowego liczba kilometrów realizowanych na terytorium państwa włoskiego będzie sukcesywnie rosnąć. Potwierdzają to dane z systemu telematycznego GBOX – informuje Mirosław Tirak. – Dzięki naszej technologii jesteśmy w stanie dokładnie analizować pozycję pojazdów i ich spalanie w czasie rzeczywistym.

Podobną sytuację mamy obecnie we Francji, gdzie ruszył sektor automotive. Karty paliwowe E-100 pokazują również zwiększoną aktywność na trasach do Hiszpanii, gdzie w maju można było zaobserwować znaczne natężenie ruchu – wzrost do poziomu 77 proc. w porównaniu do początku marca 2020 roku.

Analitycy Transport Intelligence przewidują, że rynki transportowe Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii mogą zaliczyć spadek o około 5,6 proc. w 2020 roku.[4] Te kraje to główne kierunki destynacji kierowców ciężarówek na polskich tablicach rejestracyjnych. O ile pandemia może doprowadzić do skurczenia się europejskiego rynku przewozów międzynarodowych o około 17 proc.[5], to sytuacja ekonomiczna w Europie i na świecie w ostatnich miesiącach pokazała bardzo ważną prawidłowość. Wymiana handlowa i przewóz drogowy rzeczy są głównymi ogniwami łańcuchów dostaw i pokazują kondycję gospodarek krajów UE. Transport drogowy odpowiada za 6 proc. europejskiego PKB. To ponad 19 miliardów ton towarów przewożonych każdego roku,[6] a dwie trzecie handlu transgranicznego państw Wspólnoty odbywa się w granicach Unii[7]. Okazuje się, że to transport, spedycja i logistyka (TSL) utrzymują gospodarkę w ruchu, dzięki czemu będzie ona w Europie powoli będzie nabierać rozpędu, by według przewidywań Europejskiego Funduszu Walutowego odbić mocno na początku 2021 roku.

Żródło: Grupa INELO_Polska

Najnowsze

Peugeot 308 Roadtrip – francuski podróżnik wyjeżdża na drogi

Peugeot właśnie wprowadza specjalną serię o nazwie Roadtrip dla modelu 308. Nie mogło oczywiście zabraknąć go w lakierze niebieskim Vertigo. Czy specjalna wersja będzie idealnym przyjacielem na wakacyjne wycieczki?

Z zewnątrz specjalna seria Roadtrip jest rozpoznawalna na pierwszy rzut oka dzięki logo Roadtrip umiejscowionemu na przednich błotnikach, urodziwym 16-calowym felgom „ZYRCON” w wersji diamentowanej oraz przyciemnianym szybom w tylnych drzwiach i klapie bagażnika. We wnętrzu natomiast znajdziemy tapicerkę Alcantara Mistra z przeszyciami w kolorach Orange Sunset i Szary Tramontane, dywaniki podłogowe z przeszyciami Orange Sunset i Szary Tramontane.
 
Również kierownica, panele drzwiowe, centralny podłokietnik, dźwignia zmiany biegów (w wersji manualnej) dostępne są z przeszyciami w kolorach Orange Sunset i Szary Tramontane. Producent dodał aluminiowy zestaw pedałów, podnóżek i progi drzwi z logo marki. Peugeot i-Cockpit składa się z błyszczącego 10-calowego cyfrowego panelu o wysokiej rozdzielczości.
 
 
Klienci do wyboru będą mieli pod maską silnik benzynowy PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8 albo silnik wysokoprężny BlueHDi 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub z automatyczną skrzynią biegów EAT8.
 
 
Standardowe wyposażenie zawiera: 

  • Adaptacyjny tempomat z funkcją STOP w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów (w wersji z manualną skrzynią biegów funkcja ta działa w zakresie prędkości od 0 do 30 km/h), z możliwością regulacji zalecanej odległości między samochodami,
  • VisioPark z kamerą cofania 180° i funkcją wspomagania parkowania. Mierzy ona dostępną przestrzeń parkingową i podczas manewrów wyręcza kierowcę w obsłudze kierownicy,
  • System automatycznego hamowania awaryjnego najnowszej generacji (rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h, w zależności od wersji), 
  • System ostrzegania kierowcy o obecności pieszych w torze jazdy, działający do 60 km/h,
  • System aktywnego monitorowania pasa ruchu lub zjechania na pobocze, koryguje tor jazdy od 65 km/h,
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy kontroluje czujność kierowcy w czasie długiej jazdy i przy prędkościach przekraczających 65 km/h. Kontrola odbywa się poprzez analizę niewielkich ruchów kierownicy,
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych,
  • System rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości,
  • Elektryczny hamulec postojowy,
  • Nawigacja 3D połączona z usługą TomTom® Traffic i cyfrowym radiem DAB, 
  • Bezkluczykowy dostęp i uruchomianie.

Najnowsze

Ford i Volkswagen zapowiadają trzy projekty samochodów. Wśród nich pick-up i miejski „dostawczak”

Volkswagen i Ford już w roku ubiegłym ogłosiły podjęcie kompleksowej kooperacji, obejmującej wspólne tworzenie pojazdów elektrycznych, lekkich samochodów dostawczych oraz podjęcie wspólnych kroków w kierunku rozwoju systemów autonomicznych.

Podpisana ostatnio umowa pomiędzy koncernami Ford i Volkswagen jest ważnym krokiem milowym we współpracy obu Grup. Umowa ta daje podwaliny pod stworzenie przez obie marki trzech projektów pojazdów dostawczych i obejmuje do 8 milionów pojazdów w całym cyklu życia produktów. Oprócz uzgodnionej już współpracy w zakresie skonstruowania średniej wielkości pick-upa, uruchamiane są obecnie projekty dotyczące budowy miejskiego samochodu dostawczego oraz Transportera w segmencie pojazdów o ładowności jednej tony. 

Ford, jako partner wiodący, będzie w przyszłości produkował na potrzeby marki Volkswagen Samochody Dostawcze nową wersję Amaroka, bazującą na modelu Ford Ranger. Następca Amaroka, począwszy od roku 2022, wytwarzany będzie w fabryce Forda w Silverton w RPA. 

Wraz z podpisaniem nowej umowy o współpracy, stworzono fundamenty dla dwóch kolejnych projektów motoryzacyjnych: Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje miejski samochód dostawczy na bazie Caddy 5, który swą premierę miał w lutym tego roku. Będzie on, począwszy od roku 2021, produkowany dla Forda pod nazwą Transit Connect w polskiej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Poznaniu. Dla marki Ford będzie to pierwszy w historii samochód stworzony w kooperacji z marką Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja nowego Caddy 5, który po światowej premierze w lutym 2020 roku został bardzo pozytywnie przyjęty przez międzynarodowe media, rozpocznie się w drugiej połowie tego roku w Poznaniu. 
Jednym z ważnych segmentów wśród lekkich samochodów dostawczych są auta dostawcze o potencjalnej ładowności do jednej tony. Również w tym segmencie Volkswagen Samochody Dostawcze i Ford stworzyły podstawy dla ścisłej współpracy. Opracowanie, wdrożenie i produkcja nowego Transportera będą leżały wg. umowy po stronie koncernu Ford. 

Na początku tego miesiąca podpisano również umowy o współpracy w zakresie rozwoju autonomicznej jazdy oraz włączono spółkę-córkę Grupy Volkswagen – AID, do ARGO AI. W ten sposób stworzono podstawy dla działającej w globalnej skali firmy, której celem jest rozwój jazdy autonomicznej. Partnerzy będą mogli w przyszłości korzystać z oprogramowania i systemu autonomicznej jazdy (SDS) zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem. 

Najnowsze

Trzyletnie dziecko wypadło z samochodu po kolizji!

Kolejna groźna sytuacja z dzieckiem, które wypadło z jadącego auta. Tym razem jednak nie w Polsce.

Na nagraniu z monitoringu widać jak samochód zjeżdża niespodziewanie na przeciwległy pas ruchu i zderza się z innym autem. Przez boczną szybę wypada z pierwszego pojazdu dziecko, wstaje i próbuje pobiec za samochodem. Na szczęście szybko złapał je postronny kierowca.

Małe dziecko wypadło z auta na zakręcie

Tymczasem auto sprawcy zataczało kolejne koła, aż wreszcie uderzyło w barierę energochłonną i się zatrzymało. Według opisu na nagraniu kierowca zasłabł, a jego samochód wpadł w poślizg, co nie jest prawdą – po prostu zwolnił i skręcił. Wydaje się, że po zderzeniu przez zniszczone drzwi zwisa dorosła osoba, która upuszcza dziecko na asfalt. Prawdopodobnie trzymała je na kolanach, a sama nie miała zapiętych pasów. Bardzo to rozsądne.

Najnowsze