Tak kończy się włączanie do ruchu bez zachowania ostrożności

Ułatwienie innemu kierowcy włączenie się do ruchu to godny pochwały przykład uprzejmości. Trzeba tylko umieć rozsądnie z niego skorzystać.

Wpuszczenie innego kierowcy przed siebie, kiedy gęsty ruch bardzo utrudnia mu włączenie się do ruchu, to miły gest. Problem pojawia się w sytuacji, kiedy ów kierowca chce wjechać na inny pas, niż ten na który ktoś go wpuścił.

Dokładnie tak, jak na tym wideo. Autobus ustąpił pierwszeństwa Oplowi, którego kierowca chciał wjechać na pas do skrętu w lewo. Zbyt późno zorientował się, że może poruszać się nim inny pojazd.

Najnowsze

Bezmyślne wyprzedzanie BMW kończy się kolizją

Lekceważenie przepisów to nie tylko ryzyko mandatu, ale także tworzenie niebezpiecznej sytuacji na drodze, co udowadnia to nagranie.

Znaki są ustawiane na drodze nie bez powodu, podobnie jak nie bez powodu pojawiają się na niej ciągłe linie. Niektórzy kierowcy uważają jednak, że ich znaki poziome i pionowe nie dotyczą, co doprowadza do sytuacji takich, jak na tym nagraniu.

Kierowca BMW zignorował ciągłą linię i z dużą prędkością wyprzedzał inne pojazdy. Do momentu, w którym jeden z nich nie zaczął skręcać w lewo, co doprowadziło do niegroźnej kolizji.

Najnowsze

BMW serii 7 zauważalnie się zmieniło

BMW wyraźnie zmieniło stylistykę swojego flagowego modelu. Dopracowano również wnętrze, które ma zapewniać jeszcze większy komfort jazdy.

Nowy, bardziej wyrazisty wygląd BMW serii 7 to zasługa wyższego o 50 mm przodu oraz nowej atrapy chłodnicy, która jest większa o 40 procent. Reflektory, opcjonalnie ze światłami laserowymi, są bardziej płaskie, a zewnętrzne wloty powietrza mają teraz duże, lakierowane blendy i charakterystyczne chromowane listwy.

Odświeżony wygląd z boku auto zawdzięcza pionowym skrzelom w przednich błotnikach oraz bocznym listwom ozdobnym biegnącym teraz aż do pasa tylnego. Gruntownie zmodyfikowano również tył samochodu. Kontury pasa tylnego nawiązują do stylistyki blend wlotów powietrza z przodu, a zintegrowane końcówki rur wydechowych mają większe, chromowane obramowania. Nowe, trójwymiarowo ukształtowane i niższe o 35 mm lampy tylne z czerwono-czarnymi kloszami połączono wąską na 6 mm listwą świetlną poniżej chromowanej wstawki między lampami tylnymi.

Luksusowy charakter wnętrza podkreśla skóra Nappa z rozszerzonym stebnowaniem, a także nowe listwy ozdobne z drewna szlachetnego i ambientowy akcent świetlny w stylu przydymionego szkła. Kierownica ma zoptymalizowany układ przycisków wielofunkcyjnych, a niecka do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych znalazła się w nowym miejscu. Udoskonalono sprzętowo i programowo tablet BMW Touch Command, zaś system rozrywki z tyłu ma ekrany dotykowe Full HD.

Na standardowy BMW Live Cockpit Professional z nawigacją składają się w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala i ekran mający 10,25 cala. Nowy system operacyjny BMW 7.0 umożliwia bardzo szybki dostęp do ustawień i funkcji, możliwość indywidualnego dostosowania wskazań i multimodalną obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i za pomocą gestów. Osobisty asystent BMW pozwala na obsługę za pomocą naturalnej mowy.

Większy komfort jazdy zapewnia zoptymalizowana akustyka – lepsze wygłuszenia na tylnych nadkolach, słupkach B, wylotach pasów z tyłu oraz szyby akustyczne po bokach i z tyłu. Dostępny jest też program witalizacji i relaksu oraz trzy tryby Experience z odpowiednio dobranymi funkcjami oświetlenia, klimatyzacji, zapachu, masażu w fotelu, zacieniania, ogrzewania lub wentylacji foteli.

Modernizacji poddano również gamę silników. Wszystkie warianty spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Silnik V8 w 750i xDrive ma moc zwiększoną o 80 KM do 530 KM, a V12 w M760Li xDrive ma teraz filtr cząstek stałych. Hybryda plug-in z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym i ulepszonym akumulatorem wysokonapięciowym, może pochwalić się mocą systemową w trybie SPORT zwiększoną do 394 KM. Zasięg w trybie elektrycznym wydłużony do 50 – 58 km. Ponadto w ofercie dostępne są trzy silniki wysokoprężne, mające moc od 265 KM do 400 KM.

Najnowsze

Edyta Klim

Zrzutka spełniająca marzenie

Każdy ma jakieś potrzeby i marzenia, a można o ich spełnienie powalczyć min. przy pomocy popularnych serwisów zbiórkowych. Na co najczęściej zbierają motocykliści/stki?

Potrzeby i marzenia są bardzo indywidualne. Jednak po przeglądnięciu popularnych serwisów zbiórkowych można wysnuć wniosek, że motocykliści najczęściej marzą o nowym motocyklu i wielkiej wyprawie, sportowcy o budżecie na sezon, a chorzy o powrocie do zdrowia i pasji.

Własną zbiórkę zakłada się bardzo łatwo, nie jest jednak tak łatwo tą skarbonkę zapełnić, o czym świadczą zerowe konta na czynnych zbiórkach. Czasem jednak jedność serc jest tak wielka, że niesiona pomoc przekracza oczekiwania i potrzeby.

Zbiórka nie zawsze będzie ratunkiem czy złotą rybką spełniającą marzenia, ale zapewne warto spróbować!

Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych linków do zbiórek z popularnych serwisów:

Klub żużlowy zbiera na zakup potrzebnych części i materiałów na sezon 2019:

https://zrzutka.pl/x64c6c

Zespół żużlowy szuka sponsorów:

https://zrzutka.pl/b636ud

Krystian zbiera na motocyklową wyprawę do Albanii:

https://zrzutka.pl/s8wcr8

Piotr zbiera na motocykl sportowy dla kumpla:

https://zrzutka.pl/ruz29a

Marek chciałby objechać latem Bałkany:

https://zrzutka.pl/vznpgk

Zrzutka na charytatywną imprezę MotoRadośnie:

https://pomagam.pl/motoradosnie2019

Zawodnik wyścigowy zbiera na sezon:

https://pomagam.pl/41zalas

Motocykliści zbierają na prezenty dla dzieci z Domu Dziecka:

https://zrzutka.pl/54zsgf

Tomasz Zbiera na naprawę motocykla po wypadku:

https://zrzutka.pl/258nsr

Karolina zbiera na motocykl dla taty:

https://zrzutka.pl/afvs2b

Sebastian chce zostać motocyklistą i pojechać do Częstochowy:

https://zrzutka.pl/w8dvta

Bartłomiej marzy o wyjeździe motocyklowym do Hiszpanii:

https://zrzutka.pl/xr54tu

Zbiórka dla Fundacji Ratownictwa Motocyklowego:

https://www.siepomaga.pl/frmp

Motocyklista po wypadku walczy o zdrowie:

https://www.siepomaga.pl/tasior

Motocykl dla Dominiki, która swój straciła w wypadku:

https://pomagam.pl/motocyklistka

 

Pomożecie???

Najnowsze

Alkomat dla kierowców – trzy nieoczywiste wskazówki dla poszukujących

Karnawał za pasem. W tym okresie wielu kierowców będzie się zastanawiać, czy może wsiąść za kierownicę po imprezie poprzedniego dnia. Z pomocą w podjęciu tej decyzji może przyjść alkomat. Musimy jednak dysponować urządzeniem godnym zaufania. Niedokładny sprzęt może nam sprawić sporo kłopotu, szczególnie jeżeli stężenie alkoholu we krwi jest na granicy dopuszczalnego limitu.

Przy zakupie alkomatu należy zwrócić uwagę na kilka nieoczywistych kwestii, które mają ogromne znaczenie przy ocenie wiarygodności sprzętu. Oto kilka z nich.

Źle dmuchasz? Alkomat powinien Ci to powiedzieć
Większość kierowców z pewnością kojarzy, że podczas kontroli trzeźwości policjanci zwracają uwagę na sposób dmuchania. Jednak sami dmuchając w alkomat osobisty często nie zastanawiamy się nad tą czynnością. To błąd, ponieważ jest ona bardzo istotna i wpływa na dokładność pomiaru. Do czujnika musi dotrzeć powietrze z głębi płuc (idealną objętością jest 1,2 litra). Tak więc należy dmuchać nie tylko odpowiednio długo, ale też z odpowiednią siłą. Warto by alkomat podpowiadał użytkownikowi, czy otrzymał właściwą porcję powietrza do przeprowadzenia wiarygodnego testu.

Mróz lub upał? Alkomat mówi: stop!
W mroźny, noworoczny poranek wsiadamy do samochodu i sprawdzamy trzeźwość alkomatem, który leżał w schowku. Uwaga, tu czyha pułapka. Zapobieganie zapominalstwu i przechowywanie alkomatu w samochodzie wydaje się rozsądne, jednak należy brać pod uwagę, że temperatura alkomatu (nie otoczenia) ma wpływ na wynik. Niektórzy producenci stosują specjalne oprogramowanie, które wprowadza odpowiednią korektę w zależności od temperatury urządzenia.

Aczkolwiek jeśli alkomat ma temperaturę niższą niż 5°C albo wyższą niż 40°C wynik będzie przekłamany i nie pomogą nawet najlepsze algorytmy. Urządzenie będzie mało użyteczne jeśli leżało we wnętrzu samochodu, które nagrzało się słońcem w upalne lato albo wychłodziło w mroźną noc. Dobry alkomat powinien chronić użytkownika przed nieprawdziwym odczytem poprzez blokadę działania w skrajnych temperaturach i umożliwiać pomiar tylko w odpowiednich warunkach.

Platynowe serce alkomatu
Przed zakupem sprawdźmy, jaki sensor znajduje się w interesującym nas modelu. Najdokładniejszym typem alkomatów osobistych są modele elektrochemiczne. Znajduje się w nich sensor z platyny – jednego z najrzadszych metali na świecie. Gdyby zastosować inny metal, w zauważalny sposób odbiłoby się to negatywnie na precyzji odczytów. Z kolei im czujnik ma większą powierzchnię, tym dokładność i powtarzalność pomiarów jest lepsza. Przykładowo w alkomatach policyjnych powierzchnia sensora wynosi 200 mm2 – czyli mniej więcej tyle co monety jednogroszowej. Dobrą precyzję pomiaru zapewnią już alkomaty z czujnikami o rozmiarze 64 mm2.  

Stworzenie dobrego alkomatu wymaga kompleksowej znajomości ludzkiej biologii, aerodynamiki, chemii i elektroniki. Wszystko to jest ważne, by zapewnić maksymalną precyzję i pewność pomiaru. Obecnie nie istnieje standard, który obowiązkowo powinny spełniać alkomaty sprzedawane w Polsce. Z tego powodu na rynku można znaleźć zarówno świetne, jak i bardzo niskiej jakości urządzenia. Warto podeprzeć się niezależnymi testami oraz przeanalizować specyfikację produktu przed podjęciem decyzji o zakupie – doradza Alison Williams, szef laboratorium AlcoSense.

Najnowsze