Szybkie odchudzanie – przy 280 km/h odpadają drzwi!

Jak szybko obniżyć masę samochodu, który startuje podczas zawodów na torze wyścigowym? Można wymontować klimatyzację, tylną kanapę oraz wygłuszenia. Gdy to nie wystarczy, można się pozbyć jeszcze kilku innych elementów.

Producenci cały czas poszukują rozwiązań, które sprawią, że samochody będą lżejsze. Dlatego sportowe samochody kosztują krocie, ponieważ montuje się tam rozwiązania wykorzystujące najnowsze, bardzo lekkie i wytrzymałe technologie. W przypadku amatorskich wyścigów pozostaje odchudzanie seryjnego samochodu w sposób garażowy, czyli demontaż wszystkich zbędnych elementów wyposażenia.

Na tym filmie możemy zobaczyć jak BMW 3 E46 samodzielnie pozbywa się balastu. Podczas jazdy z prędkością 280 km/h odpadają drzwi. Na początku filmu można zauważyć, że nie były idealnie domknięte. Prawdopodobnie mogły ulec uszkodzeniu w wyniku stłuczki, w efekcie czego urwały się.

Sytuacja miała miejsce na torze Nurburgring. Chwilę przed tym auto wyprzedziło Porsche 911, ale na szczęście odpadający element nie uderzył w inny pojazd.

Najnowsze

Goodc

Rusza 50. Rajd Dolnośląski!

Dzisiaj późnym wieczorem odbyła się ceremonia startu do jubileuszowego 50. Rajdu Dolnośląskiego. Na rajdowych odcinkach wystąpi 7 zawodniczek, wszystkie w roli pilota.

63 załogi potwierdziły swój udział w 50. Rajdzie Dolnośląskim. Na trasie 5. rundy Castrol Inter Cars RSMP pojawi się cała krajowa czołówka, a także zawodnicy rywalizujący w Historycznym Rajdowym Pucharze Polski. Podczas Power Stage gościnnie wystąpią: Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski oraz będzie można licytować przejażdżki na prawym fotelu. Wszystko w ramach akcji pomocy dla 11-letniego Szymona, który potrzebuje skomplikowanej operacji serca.

Do przejechania w sportowej rywalizacji zawodnicy mają 88,5 kilometrów odcinków oesowych z 221 kilometrów całego rajdu. W piątek popołudniu pokonają 6 odcinków, a kolejne 6 w sobotę od rana. O 15-tej zobaczymy ich na widowiskowym Power Stage w centrum miasta, a ceremonia mety odbędzie się w Dusznikach Zdrój o godz. 16.00.

Z numerem 42 na trasie pojawi się rajdowa para Tomasz i Agnieszka Pyra w Hondzie Civic Type-R:

{{ tn(12881) left }}– Bardzo cieszymy się na start w 50. Rajdzie Dolnośląskim, tym bardziej, że stęskniliśmy się za trasami RSMP. Nie mogliśmy wystartować w Rajdzie Nadwiślańskim, ale przerwa nie oznaczała, że spoczęliśmy na laurach. W tym czasie po prostu zamieniłam się fotelami z kierowcą i wystartowałam w dwóch amatorskich rajdach; charytatywnym Babskim Rajdzie 2016 i 2 eliminacji Samochodowego Pucharu Automobilklubu Morskiego. Teraz czekają nas nowe trasy Rajdu Dolnośląskiego i trudne, jesienne warunki. Sporym wyzwaniem dla mnie będą odcinki drugiej pętli, które odbywać się będą po zmroku. Mamy nadzieję na jak najlepsze wyniki i do zobaczenie na mecie rajdu – mówi Agnieszka, która za kierownicą także świetnie sobie poradziła!

A to dopiero niespodzianka! Mamy drugą rajdową parę na liście – z numerem 52 na rajdowe odcinki wracają Grzegorz i Wioletta Bajda w Hondzie Civic VTI:

{{ tn(12884) left }}– Cieszymy się bardzo, że na przekór wszystkim przeciwnościom startujemy w Rajdzie Dolnośląskim! Po noworocznej przerwie postanowiliśmy zmierzyć się ponownie z tym rajdem – do 3 razy sztuka (w 20014 i 2015 niestety nie udało nam się być na mecie). Choć pogoda nie nastraja, to już czuć w powietrzu miłą adrenalinę związaną z naszym rodzinnym hobby (śmiech). Cel na najbliższe dni to meta rajdu i wszystko inne odkładamy na bok. Trzymajcie kciuki! – mówi Wioletta, która przyznaje, że bez budżetu i sponsora trudno się spełnia marzenia, ale może to nie ostatni start tej sympatycznej pary?

Niestety dotarły do nas wieści, że na rajdzie nie wystąpi Klaudia Temple, którą już po testach w Kotlinie Kłodzkiej, rozłożyła choroba.

Dzięki stworzeniu możliwości rywalizacji dla samochodów historycznych, na starcie zobaczymy jeszcze 4 zawodniczki w roli pilota. Magdalena Tokarska będzie towarzyszyć Arturowi Rowińskiemu w niesamowitym Audi Quattro 1 z numerem 101. Karolina Woźnica dyktować będzie Piotrowi Życzyńskiemu w BMW 2000 TI z numerem 104. A w ostatniej chwili szansę startu na rajdzie historyków w roli pilota otrzymała także Katarzyna Wojtiuk.

Kolejne załogi pojadą bez pomiaru czasu. Paweł i Ewa Chojnaccy pojadą w BMW E30 M3 z numerem 108, a Alicja Gnatowska wystąpi u boku Adama Kacprzyka w kultowej Lancii Delta Integrale z numerem 107:

{{ tn(12883) left }}– Marzenia są po to aby je realizować – a ja jestem na to żywym dowodem. Mój pierwszy start w RSMP! Bardzo długo czekałam na ten moment. Będzie to mój drugi start z Adamem Kacprzykiem, Lancia Delta HF Integrale. Dwa tygodnie przed Dolnośląskim pojechaliśmy treningowo Rajd Wisły. Współpraca tak dobrze się potoczyła, że postanowiliśmy pojechać w eliminacji Mistrzostw Polski. Jedziemy w klasie HRPP i trasę mamy dokładnie taką samą co wszyscy. Nie ukrywam tremy, ale zakrywa to ekscytacja z pierwszego startu w RSMP! (śmiech). Trzymajcie kciuki i do zobaczenia na trasach – mówi uradowana „Alutka”.

Zapraszamy do Kotliny Kłodzkiej oraz na oficjalną stronę rajdu:

http://www.rajd.dolnoslaski.pl

Najnowsze

Limit prędkości 50 km/h również w nocy?

Rządzący pracują nad projektem zmian w ustawie Prawo o ruchu drogowym. W nowelizacji znajduje się zapis, który obniży dopuszczalną prędkość w terenie zabudowanym nocą z 60 km/h do 50 km/h.

W tej chwili obowiązujące przepisy dopuszczają prędkość maksymalną w terenie zabudowanym do 60 km/h, w godzinach od 23:00 do 05:00. Do ustaleń międzyresortowych trafił projekt nowelizacji, który zakłada obniżenie limitu prędkości do 50 km/h. W tym wypadku przez całą dobę obowiązywałby ten sam limit prędkości. 

Zmiany są przygotowywane w trosce o poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach, chociaż eksperci są podzieleni w opiniach na ten temat. Według niektórych powinniśmy dostosować prędkość do warunków na drodze, a w wielu miejscach mimo dopuszczalnych 60 km/h powinniśmy jechać wolniej. Przeciwnicy tego rozwiązania argumentują że w nocy widoczność jest ograniczona, ale nie jest to wystarczająca podstawa, żeby zmieniać przepisy. 

Według statystyk Komendy Głównej Policji, w zeszłym roku tylko 5,7 wszystkich wypadków drogowych miało miejsce pomiędzy godziną 23 a 5 rano. Z kolei w tych wypadkach zginęło aż 11,1 procent spośród wszystkich ofiar. 

W nocy największe zagrożenie stwarzają piesi, szczególnie gdy nie są ubrani w odblaskowe elementy. Według statystyk z ubiegłego roku, w godzinach od 23 do 5 rano miało miejsce tylko 4,7 proc. wypadków z udziałem pieszych. W tym przypadku jest to 9,4 proc. wszystkich ofiar w wypadkach z udziałem pieszych.

Najnowsze

Porzucone Lamborghini we Włocławku

Takie sytuacje nie zdarzają się często, biorąc pod uwagę, że Lamborghini na polskich drogach to prawdziwa rzadkość. Tymczasem na jednej z ulic Włocławka ktoś porzucił czarnego Aventadora. Policja ustala jak do tego doszło.

Z wtorku na środę przy ul. Kapitulnej we Włocławku porzucono nietypowy samochód. Gdy przyjechał patrol policji, w samochodzie nie było kierowcy, ale funkcjonariusze szybko ustalili, że samochód przyjechał z Niemiec. Okazało się, że czarne Lamborghini Aventador figuruje tam w rejestrze skradzionych pojazdów. 

Auto zostało zabezpieczone przez policję, która ustala kto był kierowcą samochodu i czy jest to ta sama osoba, która ukradła samochód za zachodnią granicą naszego kraju. 

Lamborghini Aventador to rzadki okaz na polskich drogach. Maszyna wyposażona w silnik V12 o pojemności 6,5 litra dysponuje mocą 700 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 300 km/h. Za taki samochód trzeba zapłacić co najmniej 1,25 mln zł.

Najnowsze

Ducati SuperSport – pierwsze zdjęcia i film

Jeszcze niecały tydzień do premiery nowego Ducati SuperSport. Włoski producent zaprezentował w sieci pierwsze zdjęcia i teaser wideo nowego, sportowego motocykla.

W gamie modelowej Ducati brakowało do tej pory sportowego turystyka. Włoski producent uzupełnia lukę nowymi modelami SuperSport i SuperSport S (na zdjęciu), które zadebiutują już za kilka dni podczas targów motocyklowych Intermot. Nowy jednoślad z Bolonii będzie konkurentem BMW R1200RS, który był do tej pory jedynym graczem w tym segmencie. 

Motocykl będzie krzyżówką kilku dobrze znanych modeli. Jego nadwozie ma nawiązywać do modelu Monster, silnik zostanie przeszczepiony z Hiperstrady, natomiast stylistyka będzie nawiązywać do Panigale. Motor Testrastretta 11 o pojemności 937 cm³ rozwija 113 KM maksymalnej mocy. Zakładając, że masa motocykla utrzyma się na poziomie 184 kg, to czeka nas sporo radości z jazdy.

Nowa maszyna jest wyposażona standardowo w ABS i kontrolę trakcji, trzy mapy silnika. Na liście opcji znajdziemy m. in. quickshifter i downshifter. Do dyspozycji kierowcy oddano regulowaną owiewkę. Zbiornik paliwa w tym modelu ma pojemność 16 litrów.

Największą niewiadomą pozostaje cena. Jeżeli włoski producent dobrze ją wypozycjonuje, to szykuje się atrakcyjna alternatywa dla bawarskiego motocykla.

Najnowsze